Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 10:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 07:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
Miért érdekes amúgy a tömegkiegyenlítés? Házilag amúgy sem nagyon lehet hozzányúlni...


Ez egy egyszerűen megválaszolható kérdés, azért, mert vizsgaidőszakban mindenről szívesebben olvasok, mint amiből készülnöm kellene a vizsgákra. :cry: A honlap cikket is, ha csak azok olvashatják akik épp Dutton Pheaton-t építenek az Escortjuk mellett, plusz karbis YB-t, miközben egy RS2300-as motort próbálnak összehozni, akkor eléggé leszűkölne a potenciális olvasói kör. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 11:35 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Geree írta:
Miért érdekes amúgy a tömegkiegyenlítés? Házilag amúgy sem nagyon lehet hozzányúlni...


Ez egy egyszerűen megválaszolható kérdés, azért, mert vizsgaidőszakban mindenről szívesebben olvasok, mint amiből készülnöm kellene a vizsgákra. :cry: A honlap cikket is, ha csak azok olvashatják akik épp Dutton Pheaton-t építenek az Escortjuk mellett, plusz karbis YB-t, miközben egy RS2300-as motort próbálnak összehozni, akkor eléggé leszűkölne a potenciális olvasói kör. :D

A felvetést örömmel fogadom és készséggel teljesíte(né)m is, egyedül
a rendelkezésre álló idő, amikor ezzel tudok foglalkozni, az korlátos.

Abszolút nem panaszként, hisz önszántamból és nonprofit csinálom az
oldalt, de a napi 8 óra munka, plusz 1 óra utazás, a szokásos intézni-
valók és az éppen otthon rám váró munkák után tudok leülni ezt is
csinálni. Közben pedig már egyre inkább vár rám a másfél éves kisfiam,
a feleségem is, és az ősszel születendő (feltételezhetően) kislányomra
is tervezni kell időt.

Egy egyszerűbb cikk, mint pl. a legutóbbi, a fojtószelepekkel foglalkozó
cikk megírása optimális esetben is 4 órát megeszik az első betűtől a
hírek rovatban és a FB-on való publikálásig bezáróan. De inkább többet.
Ugyanakkor több részletben sem szeretek egy cikket összehozni, mert
közben elveszik az ihlet és elveszítem a foanalat is, amiről írni akartam.
Összefüggően pedig minimum 4, de egy komolyabb cikk összehozásához
akár ennek a duplája szükségeltetik, és EGYBEN, hát szóval ezt azért
elég nehéz összehozni.
És pl. eme fojtószelepes cikknél is az az egy diagram, amit beszúrtam,
annak az elkészítése is 1-2 óra. Az olvasónak csak egy diagram, amire
egy gyors pillantást vet, és már érti is, amit mondani akarok vele. Nem
hiába, egy ábra sokszor jóval többet mond, egy tucatnyi mondatnál.
Csak hát az az egy diagram időigénye is órákban mérhető.

Vagy amikor pl. egy konkrét tengely szelepvezérlési görbéjét teszem
be. Ahhoz szét kell szedni egy hengerfejet, kivenni az összes szelepet,
visszatenni egyet-egyet a két oldalra, visszatenni a tengely(eke)t,
felépíteni az indikátort, majd két 1, esetleg kétfokonként lemérni a
szelepnél az emelést, minden értéket felírni, utána felvinni excelbe,
amivel még rajzoltatok egy görbét. És a cikk szempontjából csak egy
diagram, egy görbe, amire jobb esetben akár több mp-et is szán az
olvasó. És már érti is az alá beszúrt egy-két mondat konklúzióját.
De ahhoz, hogy ezt (is) ennyire egyszerűen értse, az a másik oldalról
ennyi munkát igényel.

És mivel a fő bevételi forrásom nem az oldal (egész pontosan az oldal
konkrétan egy fillért nem hoz), csak az oldal által esetlegesen hozzám
tévedő ügyfelek munkája egészítheti ki a fizetésem, így ez egyelőre
a fő bevételi forrásom és a család mögé kényszerül. Persze lehet,
hogy egyszer fehagyok az alkalmazotti léttel és az otthoni munkák
előlépnek első bevételi forrássá, de ezt meg azért nem tervezem,
mert amit most otthon csinálok, azt szívesen, örömmel csinálom.
Onnantól viszont, hogy fő bevételi forrásá válna, már nem tudnám
úgy csinálni, ahogy most...

Tehát a jelen helyzetem kompromisszumokat igényel. Ez pedig az
időtényezőben realizálódik...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 13:24 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Geree írta:
Házilag amúgy sem nagyon lehet hozzányúlni...



Szerintem most kicsit elbeszéltünk egymás mellett, én csak a fenti mondatra reagáltam, hogy nem azért olvasom ezeket(mint pl. az oldalt), mert mindent most azonnal csinálni akarok real-time, hanem, mert érdekesnek találom. :|
Tehát, az én gondolatmenetem ez volt:
->Tanulni kéne ->olvassunk mást -> emlékszem egy régi cikkre, megkeresem -> meg van, de nem így emlékeztem rá -> téma lezárása. :)

Eszemben sem volt ostorral csapkodni több cikk iránt. Elnézést, ha így jött le.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 14:05 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Geree írta:
tomika_nagy írta:

Szerintem most kicsit elbeszéltünk egymás mellett, én csak a fenti mondatra reagáltam, hogy nem azért olvasom ezeket(mint pl. az oldalt), mert mindent most azonnal csinálni akarok real-time, hanem, mert érdekesnek találom. :|
Tehát, az én gondolatmenetem ez volt:
->Tanulni kéne ->olvassunk mást -> emlékszem egy régi cikkre, megkeresem -> meg van, de nem így emlékeztem rá -> téma lezárása. :)

Eszemben sem volt ostorral csapkodni több cikk iránt. Elnézést, ha így jött le.
Elbeszéltünk egymás mellett. Én sem számonkérésként vagy szemrehányásként
értelmeztem a kérésedet. :-)
Csak egy kis magyarázatkétn, hogy miért nem jönnek olyan gyorsasággal a cikkek,
mint egy sokfős újságírói brigád tollaiból. De ennyi. Szóval én sem vettem támadólag
amit írtál, szóval ne legyenek álmatlan éjszakáid. ;) :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.31. 11:18 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Egy kis érdekesség, 2.3 8v konverzió. :)

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.06.01. 08:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Egy kis érdekesség, 2.3 8v konverzió. :)

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf

A link nem jön be. Regisztrációhoz kötött oldal?

Amúgy én is láttam korábban egy ilyen átalakítást, csak nem értem. :lol:
Annyi előnye van, hogy a szívósort és a kipufogósort meg lehet hagyni.
De az injektorokat már nem, a programot már nem. A lökettérfogatot
megnyerte ugyan, de a 8V hengerfej nem egy szuper választás, ha
már ilyen szinten szedte szét a motort. Szerintem jóval olcsóbban és
egyszerűbben jött volna ki, ha a Scorpio 2.3 16V-t egyben beejti és
egy kicsit módosít a perifériákon.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.06.01. 13:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Egy kis érdekesség, 2.3 8v konverzió. :)

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf

A link nem jön be. Regisztrációhoz kötött oldal?

Amúgy én is láttam korábban egy ilyen átalakítást, csak nem értem. :lol:
Annyi előnye van, hogy a szívósort és a kipufogósort meg lehet hagyni.
De az injektorokat már nem, a programot már nem. A lökettérfogatot
megnyerte ugyan, de a 8V hengerfej nem egy szuper választás, ha
már ilyen szinten szedte szét a motort. Szerintem jóval olcsóbban és
egyszerűbben jött volna ki, ha a Scorpio 2.3 16V-t egyben beejti és
egy kicsit módosít a perifériákon.


Igen, én sem értettem, hogy mivel lett előrébb, megtartva a motor leggyengébb pontját, de lehet egyediségre ment :D

Akkor esetleg így, bár így több katt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.06.02. 09:02 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Igen, én sem értettem, hogy mivel lett előrébb, megtartva a motor leggyengébb pontját, de lehet egyediségre ment :D

Akkor esetleg így, bár így több katt.

A teljesítmény nem rossz, és bár a koncepciónak is lehet létjogosultsága.
Az, hogy egy nagynyitású sporttengelyt tett be egy alacsonyfordulati
nyomatékra tervezett hengerfejbe, helyből baklövésnek tűnik. Az viszont,
hogy ilyen szép, lentről is magas, közel vízszintes nyomatékgörbét ért el,
arra utal, hogy a nagy tengelyt kissé visszafelé fokolta, amivel veszít
ugyan a nagyfordulati teljesítményen, de nyomatékosabbá válik a motor
az alsóbb tartományokban. A kérdés az, hogy ezt tudatosan tervezte-e
így, vagy így sikerült. Esetleg addig próbálgatta a fokolást fékpadon,
amíg ezt meg nem kapta. Az így sikerültre nincs mit mondani. Ha a padon
állítgatás által lett ilyen, akkor legalább szorgalmas és kitartó. Ha viszont
tudatosan így akarta összerakni a motor, egy szándékosan elfokolt sport-
tengellyel, akkor már sejt valamit a motorok témaköréből. 8-)

Egéybként kifejezetten szép és jól használható nyomatékgörbét produkál
a motor, tényleg élmény lehet a hétköznapokban használni ezt a motort.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség