Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.09.15. 15:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.09. 22:10 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.07. 22:52
Hozzászólások: 4
Geree írta:
Bocsi, valamit elbambultam... :oops:

Nem, a CFI és a karbis hengerfeje alakra gyakorlatilag ugyanolyan szívóporttal
rendelkezik. De össze kell hasonlítani kézben és ha áramlás irányában váll/lépcső
van, azt le kell munkálni.

A működés tekintetében viszont lehetséges, hogy lesz gond, mivel a CFI-ben
nincs sem légtömeg-, sem légmennyiségmérés. Egyedül a lambda-szabályzás
alapján tud korrigálni, de az azért lassabb. De nagy különbség azért nincs a
két motor légnyelése között, ezt még egy kis szerencsével ki tudja kompenzálni
észrevétlenül.


Ez így jó hír. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.03.08. 21:25 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Sziasztok !

Na tettlegességig fajult az elmélkedés,a citroenem mocijával. Vissza kaptam bejóéktól,nem mondom hogy a kapcsolatartás,egyszerű volt,velük,de korrektek,és akinek van ideje és tud telefonálgatni,az minőségi munkát kap.

Első kérdés telefonba,szétszerelés után, járt a motor szépen? Igen járt... aham főtengelyt köszörülni kell,első lépcsősre,rendben. Abba maradtunk először a blok legyen meg ha látjuk a végét forintálisan akkor el dől a hengerfejjel mi legyen. Na hengerfejjel nincs nagy gond, igaz mikor mentem érte kiderült egy kipufogószelepet és egy szívószelepet cseréltek az 1-es és 4-es hengernél,mert ott láttak rajta valamit. Összegbe nagyon barátságos volt,minden így nem problémáztam,hogy miért nem szóltak mert van ithon mindenből tartalék. SZépen kitakarítottak mdient lefoliázták.

Motor átvétel előtt 3 nappal, csörög a telefonom, hogy ő nincs-e véletlen egy hajtókarom,mert az egyikbe van 1 tized eltérés.... Hát nagy szerencsém hogy szerváltam mellé egy tartalék mocit.
Egy dolog nem tetszik, az sem a gépműhelyen múlt, a gyári hüvely az bordázott volt,ami meg kapható hozzá az csak sima cső. Nem tudom ez milyen befolyással lesz a működésbe. Goetze a gyártója. Más nincs is,

Már töröm a fejem a régi hüvelyt hogy lehet megmenteni, túlméretes verseny dugók társaságába esetleg?.... azt hiszem ez már perverzió :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.03.09. 09:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Sziasztok !

Na tettlegességig fajult az elmélkedés,a citroenem mocijával. Vissza kaptam bejóéktól,nem mondom hogy a kapcsolatartás,egyszerű volt,velük,de korrektek,és akinek van ideje és tud telefonálgatni,az minőségi munkát kap.

Első kérdés telefonba,szétszerelés után, járt a motor szépen? Igen járt... aham főtengelyt köszörülni kell,első lépcsősre,rendben. Abba maradtunk először a blok legyen meg ha látjuk a végét forintálisan akkor el dől a hengerfejjel mi legyen. Na hengerfejjel nincs nagy gond, igaz mikor mentem érte kiderült egy kipufogószelepet és egy szívószelepet cseréltek az 1-es és 4-es hengernél,mert ott láttak rajta valamit. Összegbe nagyon barátságos volt,minden így nem problémáztam,hogy miért nem szóltak mert van ithon mindenből tartalék. SZépen kitakarítottak mdient lefoliázták.

Motor átvétel előtt 3 nappal, csörög a telefonom, hogy ő nincs-e véletlen egy hajtókarom,mert az egyikbe van 1 tized eltérés.... Hát nagy szerencsém hogy szerváltam mellé egy tartalék mocit.
Egy dolog nem tetszik, az sem a gépműhelyen múlt, a gyári hüvely az bordázott volt,ami meg kapható hozzá az csak sima cső. Nem tudom ez milyen befolyással lesz a működésbe. Goetze a gyártója. Más nincs is,

Már töröm a fejem a régi hüvelyt hogy lehet megmenteni, túlméretes verseny dugók társaságába esetleg?.... azt hiszem ez már perverzió :)

No, örülök, hogy akkor kezd alakulni a történet. Bejóékat kedvelem,
minőségi munkát csinálnak és elég gyorsak is.

A régi henger pedig azért volt bordázott, mert így egyrészt nagyobb
a hőleadó felülete a víz felé, másrészt pedig a bordák merevítenek is
a perselyen, kisebb az üzem közbeni deformációja.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.03.10. 20:07 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Hát,most már, sokat nem tudok tenni, az ügy érdekébe,puding próbája az evés.

Annyi okosságom van hogy mivel volt 2 motor, az egyik A-méretosztályba volt, a másik B a B méretosztály volt a nagyobb, ÍGy a nagyobb méretosztályú dugót, a kisebb méretosztályú hüvellyel,ha összepárosítom elméletileg egész jó,illesztésem is lehet. Na mindegy először a felújított moci muzsikáljon szépen.

A bejáratást,majd nem is tudom,hogy fogom kivárni, szerintem, a gázbovdent úgy állítom ne is tudjam 3000-ezer fölé vinni. Meg kezdetnek szerintem egy napig hagyom hagy járjon alapjáraton.

A kenésről című cikkből sokat okultam, ennek ellenére a kérdésem, egy ilyen mociba amit csinálok,és hidrotőkés, járatós,illetve nem járatós időszakba milyen olajat érdemes használni? Gyári ajánlás 15w-40 ,és 10w-40 5w30-al érdemes lehet próbálkozni? Olajhőfokom 60-és 90 közt szokott alakulni normál üzemben. EGyszer vontatáskor nyáron láttam csak 110c-t. Kérdés a műszerem jól mutat-e. :)

A nyári ajánlás figyelmen kívül hagyását,azért tartom,reálís gondolatnak,mivel 1988-ba még nem léteztek olyan olajok mint most. Azaz egy korszerűbb olajjal lehet jobban tudom óvni a motort a kopástól. Kérdés csak az hogy az olajpumpám mennyire híg olajjal tudja előálítani a kívánt olajnyomásom :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.03.11. 08:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Hát,most már, sokat nem tudok tenni, az ügy érdekébe,puding próbája az evés.

Annyi okosságom van hogy mivel volt 2 motor, az egyik A-méretosztályba volt, a másik B a B méretosztály volt a nagyobb, ÍGy a nagyobb méretosztályú dugót, a kisebb méretosztályú hüvellyel,ha összepárosítom elméletileg egész jó,illesztésem is lehet. Na mindegy először a felújított moci muzsikáljon szépen.

A bejáratást,majd nem is tudom,hogy fogom kivárni, szerintem, a gázbovdent úgy állítom ne is tudjam 3000-ezer fölé vinni. Meg kezdetnek szerintem egy napig hagyom hagy járjon alapjáraton.

A kenésről című cikkből sokat okultam, ennek ellenére a kérdésem, egy ilyen mociba amit csinálok,és hidrotőkés, járatós,illetve nem járatós időszakba milyen olajat érdemes használni? Gyári ajánlás 15w-40 ,és 10w-40 5w30-al érdemes lehet próbálkozni? Olajhőfokom 60-és 90 közt szokott alakulni normál üzemben. EGyszer vontatáskor nyáron láttam csak 110c-t. Kérdés a műszerem jól mutat-e. :)

A nyári ajánlás figyelmen kívül hagyását,azért tartom,reálís gondolatnak,mivel 1988-ba még nem léteztek olyan olajok mint most. Azaz egy korszerűbb olajjal lehet jobban tudom óvni a motort a kopástól. Kérdés csak az hogy az olajpumpám mennyire híg olajjal tudja előálítani a kívánt olajnyomásom :)

No, akkor kezdjük az elején.

Az, hogy egy B-osztályú dugót párosítasz egy A-osztályú hengerrel,
ezt így ne. Ki kell mérni mikrométerrel a dugót, illetve into-val a hengert
és az alapján összepárosítani, hogy a gyári névleges hézaghoz leközelebb
essen. De látatlanul ne, mert ha kicsi a hézag, megszorul, és több kárt
okoz, mintha kétszer akkora hézaggal raktad volna össze. Szóval mivel
kopott alkatrészről van szó, mérés nélkül semmit sehova!

Bejáratás. Ha a henger nem volt fúrva, nem nagyon igényel bejáratást.
A főtengelyköszörülés és a csapágyak illesztése ma már nem probléma,
avagy úgy is mondhatnám, hogy a technológiából adódóan elég a fő-
tengelyt méretre köszörülni, bele a csapágyakat és hadd szaladjon.
Ez persze nem azt jelenti, hogy azonnal ki kell menni vele csapatni,
de normál használat mellett semmi baja nem lesz, nem igényel bejáratást.
Ha fúrva is volt, ott a hengerfal felületi érdességei számára azért jó,
ha van egy bejáratási időszak, de megfelelő illesztés mellett itt sem
fordulhat elő megszorulás. Max ha magasabb fordulaton használja az
ember, akkor gyorsabban kopik be, aminek itt most egy gyorsabb és
nagyobb mértékű kopás a következménye.

Szóval visszatérve a bejáratásra. Az Audi a következő módszer szerint
járatja be a motorjait. Ha az első beindítást követően melegre járattad
a motort, és minden a helyén, sehol nem szivárog semmi, minden töké-
letesen teszi a dolgát, akkor lehet nekikezdeni. A bejáratás pedig úgy
néz ki, hogy először terhelés nélkül, színuszosan változtatva lassan
emelni a fordulatot alapjárattól egyre magasabbra, végül egészen a
pirosig. Tehát először csak 2000-ig emeled a fordulatot, visszaejted
alapjáratra. Megcsinálod többször. Mondjuk 5 percig. Aztán 3000-ig
emeled, visszaejted. szintén 5 percig. Majd így 4000-rel és 5000-rel.
Ezek után ugyanezen ciklus szerint növelik a terhelést 25%-ra, majd
50-re és íígy előbbutóbb elérik azt, hogy 100%-on pörgetik a motort
alapjárat és tiltás között.
Ezt fékpad hiányában nehéz pontosan lekövetni, de az analógia igazából
ugyanúgy követhető. Lefordítva, ha a terhelés nélküli megforgatáson
túlestél, akkor nyugodtan indulj el vele, és nem is annyira a fordulat,
mint inkább a terhelés fokozatossága a fontos.

Egyébként az is megoldás, hogy kimész pályára, és először csak 80-nal
mész 50km-t, majd utána 90-nel, 100-zal, és így növeled a tempót
fokozatosan. Egy tank benzint érdemes rászánni, de a tank végére
már gyakorlatilag be is járattad a motort.

Az olaj tekintetében pedig inkább hígabb, mint sűrűbb olajat ajánlanék.
Ha az illesztési hézagok valahol még kicsik és össze kell kopniuk az
alkatrészeknek, akkor egy sűrűbb olaj nem fog tudni bejutni közéjük
és nagyobb rombolás lesz a végeredmény, mintha hígabb olajat tettél
volna be, ami azért a kisebb hézagok közé is beférkőzik. De ezek csak
elméleti okfejtegetések, és ezt sem kell túltudományoskodni. Gyári
olajjal jó lesz. Ha 40-es az motor gyári előírása, akkor 5W-40-et bele
és szaladj. Ha hidegebb az idő, akkor az 5W-30 még belefér.

Az olajhőfok pedig normális, hogy ilyen szélsőséges értékek között
mozog. TÉli, kis terhelsű, városi/elővárosi üzemben simán 50°C körül
marad, míg egy nyári hajtós/vontatós üzemben gond nélkül felszalad
100°C fölé. Ez normális. Ha van vizes olajhűtő a motoron, úgy ez a
hőmérséklet mindig közelebb van a vízhőmérsékletehez.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.03.14. 09:37 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
Az, hogy egy B-osztályú dugót párosítasz egy A-osztályú hengerrel,
ezt így ne. Ki kell mérni mikrométerrel a dugót, illetve into-val a hengert
és az alapján összepárosítani, hogy a gyári névleges hézaghoz leközelebb
essen. De látatlanul ne, mert ha kicsi a hézag, megszorul, és több kárt
okoz, mintha kétszer akkora hézaggal raktad volna össze. Szóval mivel
kopott alkatrészről van szó, mérés nélkül semmit sehova!


A mérést,természetesen,nem hagytam volna ki,de azért köszönöm hogy felhívtad rá a figyelmem.
Geree írta:
Bejáratás. Ha a henger nem volt fúrva, nem nagyon igényel bejáratást.
A főtengelyköszörülés és a csapágyak illesztése ma már nem probléma,
avagy úgy is mondhatnám, hogy a technológiából adódóan elég a fő-
tengelyt méretre köszörülni, bele a csapágyakat és hadd szaladjon.
Ez persze nem azt jelenti, hogy azonnal ki kell menni vele csapatni,
de normál használat mellett semmi baja nem lesz, nem igényel bejáratást.
Ha fúrva is volt, ott a hengerfal felületi érdességei számára azért jó,
ha van egy bejáratási időszak, de megfelelő illesztés mellett itt sem
fordulhat elő megszorulás. Max ha magasabb fordulaton használja az
ember, akkor gyorsabban kopik be, aminek itt most egy gyorsabb és
nagyobb mértékű kopás a következménye.


Hát itt a hüvelyek lettek lényegében cserélve,úgyhogy a felület olyan mint amit a goetze,gyár készít.

A bejáratást,akkor tényleg túl,komplikáltam.komplikált kollégám meséle,mikor megvette a toyota avensis-ét. Németbe indult vele,elsőnek. MIre jött vissza pályán,állítása szerint érezhetően könnyebben reagált a motor, és ez magyar benzinnel maradt. olyan különbségről beszélt,hogy oda úton kicsit csalódott is volt az autó erejében.

Bár nyilván nem hasonlítható,össze,a csapágyak mostani illesztése,azzal amit régen még hántoltak,a mesterek. Ott aztán tényleg kellet kopni,hogy tükrös legyen,a felület.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.05. 17:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Sziasztok!

Még nagyon régen olvastam valahol egy nagyon bőre eresztett cikket a motorok kiegyensúlyozottságáról. Mindenféle hengerelrendezésről volt írva és jól összefoglalta a különbségeket, de sajnos sehol sem találom, először azt hittem itt volt a honlapon, de így hirtelen nem találom.
Hátha valaki tud segíteni a cikk megkeresésében. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.06. 08:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Sziasztok!

Még nagyon régen olvastam valahol egy nagyon bőre eresztett cikket a motorok kiegyensúlyozottságáról. Mindenféle hengerelrendezésről volt írva és jól összefoglalta a különbségeket, de sajnos sehol sem találom, először azt hittem itt volt a honlapon, de így hirtelen nem találom.
Hátha valaki tud segíteni a cikk megkeresésében. :oops:

Erről sajnos (még) nem írtam és rákeresve én eddig nem botlottam bele. :(

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.27. 22:07 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Sziasztok!

Még nagyon régen olvastam valahol egy nagyon bőre eresztett cikket a motorok kiegyensúlyozottságáról. Mindenféle hengerelrendezésről volt írva és jól összefoglalta a különbségeket, de sajnos sehol sem találom, először azt hittem itt volt a honlapon, de így hirtelen nem találom.
Hátha valaki tud segíteni a cikk megkeresésében. :oops:

Erről sajnos (még) nem írtam és rákeresve én eddig nem botlottam bele. :(


Közben megtaláltam, de nem volt olyan részletes, mint emlékeztem, szóval kár volt a keresés. :evil:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 07:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Még nagyon régen olvastam valahol egy nagyon bőre eresztett cikket a motorok kiegyensúlyozottságáról. Mindenféle hengerelrendezésről volt írva és jól összefoglalta a különbségeket, de sajnos sehol sem találom, először azt hittem itt volt a honlapon, de így hirtelen nem találom.
Hátha valaki tud segíteni a cikk megkeresésében. :oops:

Erről sajnos (még) nem írtam és rákeresve én eddig nem botlottam bele. :(

Közben megtaláltam, de nem volt olyan részletes, mint emlékeztem, szóval kár volt a keresés. :evil:

Miért érdekes amúgy a tömegkiegyenlítés? Házilag amúgy sem nagyon lehet hozzányúlni...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség