Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.09.15. 14:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.27. 23:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Kár kiforgatni nagyon jól tudod ,hogy a a gyűrűk pozíciójára a csapágyak illeszkedésére stb gondoltam. Ha hibás egy HF akkor nyilván fel kell újítani, de a hibátlant nem biztos ,hogy meg kell bontani. Te írtad ,hogy marad a régi dugó az új hüvelyhez,na ezek miatt a "szükségmegoldások" miatt nem biztos ,hogy egy jól működő motort meg kell bontani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.28. 08:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Érdekes számokról beszéltek :)

Szerencsáre megmosolyogtat.. nem azért mert annyit keresek,hanem mert annyival fölé lőttetek.

FUrás? MIért fúrnék? Goetze hengerpresely kedvezménybe 5500/db. Hajtókar Csapágyak 12k.
Kell új gyűrű, új csapszeg. Főtengely köszörülés 12k- bejonál. Tehát azért nem olyan horror.
Az, hogy mit tudsz megcsinálni magad, illetve milyen kedvezményed van,
arra nem látunk rá, és korábban sem volt szó róla. Nyilván, ha magad
csinálod és jó kedvezménnyel be tudod szerezni az alkatrészeket, akkor
az összeköltség minimum lefeleződik, de lehet, hogy akár harmadolódik.
A korábbi tapasztalataimból kiindulva, egy alapvetően jó állapotú motor
szétszedése, gyűrű- és csapágycseréje egy bő 100-asba állt meg.
Aminél nem volt fúrás, nem volt köszörülés, semmi költséges, csak egy
szét-össze, meg persze azon alkatrészek cseréje, ami előnyös. Ehhez
képest a 200 szerintem még mindig egy elég óvatos becslés.

De Neked legyen igazad, és úszd meg az egészet a 50-ből, ahogy írtad.

hammer14 írta:
Mások által járt út nekem ritkán jött-be,ezért választom a sajátom. MIvel más is téved,így nekem is ugyan annyi esélyem van. Gyűrűhézag 0,55... főtengely csapágyon egyenletlen kopás nyomok.

Menden szétszedés 50 ezer km+ ?? Akkor a hengerfejes,autót is úgy kel hagyni,sőt a gépműhelyek egyenesen ártanak. A kicsit átfúlyó szelepet úgy lehet hagyni még szét nem ég. A derékszögelést-ellenőrizni,és új dugó csapszeget, és perselyt berakni,meg egyenesen átok. Házilag tákolni,szívósort,lehet nem eredményes,de tudni fogom annak egy módját ahogy nem lehet, ha más nem okosabb leszek,és nem azért mert a fórumon én azt olvastam,hanem gyakorlati tapasztalatokra fog épülni. EGyébként peugeot 309-en amiben volt 2.0 moci,90%ba egyező az ennyémel létezett,változó szívócsőhosz. Ford modneo mk3 1,8 duratech He, sem egy technikai vívmány. Mérnökök lehet sokat mértek,és terveztek,de a kivitelezés sorozatgyártásban,nem lett az autóipar netovábbja,
Mindenkiben ott van a fafej, aki a saját maga útján akar menni. Nincs is ezzel
semmi baj, ezek a törekvések hozzák az újdonságokat, a felfedezéseket a világba.
De ez nem mindig vezet oda, ahová az ember menni szeretne, és a legkevesebb
esetben sikerül annyiból megúsznia, mint ahogy tervezte. Ha ezt figyelembe veszi
az ember, akkor nincs is ezzel a fafejséggel semmi baj. ;)
(A Mondeo hogy jön ide...?)

hammer14 írta:
A fórum téma kollektív bölcsességek. Egymás mellet elbeszélünk , ez úton szerintem ki vonom magam ennek a témának a megosztásából,mert értelmetlennek látom,az irkálást, a segítő szándékot köszönöm,de továbbiakban minden ide bukanó.ember csak el fog veszi és ugyan úgy fogalma sem lesz arról mit szeretne. Ha a vízbe megy a cápa eszi meg ha a parton marad akkor meg, az elefánt tapossa agyon.
Azt, hogy mit szeretne az ember, azt magának kell tudnia. Legfeljebb ama cél
elérésének a hogyanjához kér segítséget. Az, hogy a 309-es ugyanolyan motorjában
már volt változó szívósor, mi honnan tudnánk. Ha volt ilyen, amit csak át kell csavarozni,
akkor örülj neki s csavarozd át. De nulláról biztos vagyok benne, hogy nem fogsz akarni
legyártani egy ilyen szívósort. Erre írtuk. Az, hogy Te bizonyos infók birtokában vagy,
ami infókról mi nem tudunk, és eme infók nem-ismerete mellett írjuk amit írunk, logikus.
Ha a birtokában lennénk, nyilván mást írnánk. De a cápa/elefánt hasonlattal felvezetett,
további infók megosztásának az értelmetlenségére vonatkozó véleményedet tiszteletben
tartom, de azt nem fogadom el, hogy destruktív lenne itt a hozzáállás.
Én azt érzem a részedről, hogy "majd én azt tudom". Ami vélemény pedig eltér attól az
elképzeléstől, amit Te elképzeltél, az meg destruktív. Nem vitatkozom, csináld. És legyen
igazad az elképzeléseiddel.

hammer14 írta:
A motor szétszedés után, szükséges hüvely garnitúra csere, annak tömítésével(erős korrózió,miatt el is ál) Új gyűrűvel,ami illeszkedik gyártó ajánlása szerint a hüvely anyagához, főtengely kap köszörülést,és túlméretes csapágyat hozzá, dugó pedig új csapszeget.
hengerfej síkolást,és szelep csiszolást,blokk síklaposság ellenőrzést,és hüvely kiállás mérést,majd megfelelő tömítéseket,szíjakat,friss olajat, és bejáratást. kb ennyi a történet,én megteszem amit módomban ál és amit csak lehet gyári ajánlás szerint állítok vagy állíttok be,, egy képet majd beillesztek amikor kész lesz,milyen volt milyen lett,tervezett elkészülés, első indításig,október vége.
Várjuk.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.31. 17:05 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Majd,én azt tudom-ról szó nincs,akkor nem írnék ide ! Csupán,erős túlzásokat véltem fölfedezni,illetve
mivel a méréseket nem tudom elvégezni,így a további,téma arról mi a kopott mi a nem,értelmét veszti. Így ez a téma kifulladt,és igen ha csak problémáról,és akadályokról van szó,megoldásról semmi,akkor abban a témába kár tovább írni. Amit írtál hogy én vagyok olyan infók birtokában amiben például ti nem,az igaz lehet,és elsimerem úgy nehezebb tanácsot adni hogy én olvasok 20 órát bizonyos témáról majd bedobom ide és én valami oknál fogva azt feltételezem hogy, ti azt tudjátok. Így közel jövőbe lehet nyitok egy külön témát,amiben összefoglalva leírok majd mindet. Aztán ha valaki netántán Peugeot-motorral fog szórakozni és ide téved,lehet kap sok olyan infót amit én sok éjjelen át keresgettem. Vagy esetleg gyakorlati tapasztalatból ki javítja a témát. Azt hiszem hasonló célzattal hoztad létre a fórum részt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.01. 20:57 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Majd, én azt tudom-ról szó nincs,akkor nem írnék ide ! Csupán,erős túlzásokat véltem fölfedezni
A túlzásról annyit, hogy egy barátom, aki most akar egy kissé optimalizált,
gyakorlatilag gyári, de semmi esetre sem tuningolt motort összerakni, már
egy százasnál jár az előkészítésben úgy, hogy még nincs új vezérműtengelye
és nincs új dugó a motorhoz. És még gépműhelyben sem volt. És neki is van
alkatrész-kedvezménye. Tehát az erős túlzást én továbbra is csak egy hozzá-
vetőleges becslésnek nevezném...
hammer14 írta:
llletve mivel a méréseket nem tudom elvégezni,így a további,téma arról mi a kopott mi a nem,értelmét veszti. Így ez a téma kifulladt,és igen ha csak problémáról,és akadályokról van szó,megoldásról semmi,akkor abban a témába kár tovább írni. Amit írtál hogy én vagyok olyan infók birtokában amiben például ti nem,az igaz lehet,és elsimerem úgy nehezebb tanácsot adni hogy én olvasok 20 órát bizonyos témáról majd bedobom ide és én valami oknál fogva azt feltételezem hogy, ti azt tudjátok. Így közel jövőbe lehet nyitok egy külön témát,amiben összefoglalva leírok majd mindet. Aztán ha valaki netántán Peugeot-motorral fog szórakozni és ide téved,lehet kap sok olyan infót amit én sok éjjelen át keresgettem. Vagy esetleg gyakorlati tapasztalatból ki javítja a témát. Azt hiszem hasonló célzattal hoztad létre a fórum részt.

Ahogy Becseit is létrehozott és műszaki leírás szintjén feltöltött egy
topikot a K-jet témakörben, a lehetőség adott, hogy a saját átépítésedet
is dokumentáld, képekkel, leírásokkal. Ha szeretnéd, jelezd és csinálunk
számára helyet.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.07. 23:19 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.07. 22:52
Hozzászólások: 4
Sziasztok!
Új vagyok itt így írnék pár szót magamról: Gábor vagyok 23 éves és 2010 óta vagyok használója egy 5 ajtós 1988-as 1,4 CVH CFI Escortnak. Mióta megvan jó pár dologgal megismerkedtem a kapcsán, de szerencsére egy jól karban tartott darabról van szó így túl mélyen eddig nem kellett még belenyúlni. Az oldalon található cikkeket mindig jó kedvvel és érdeklődéssel olvasom. Most is az egyik cikk kapcsán írok ide és remélem, hogy jó topikban vagyok.

Gyanítom, hogy az autóm motorjában valamelyik hidrotőke nem működik megfelelően. Néhány hete "szelep" hangja van. Azt fontolgattam, hogy kicserélem a hidrotőkéket és közben eszembe jutott, hogy valamikor olvastam már erről itt a "Hengerfej - 2. rész" című cikkben. Onnan tudtam meg azt is, hogy két féle tőke van, a hagyományos és a görgős.
Geree írta is, hogy az amerikai CVH-ból egy az egyben átment az Európaiba a görgős megoldás. Ezzel mindössze annyi volt a problémája, hogy 5.500-as fordulatszám fölött "ellibegtek" a szelepek. Na már most én nem sűrűn forgatok 5.500 fölé így számomra ez nem lenne gond. Azóta megtudtam, hogy a Sierra 1,8-as CVH motorjában is görgős megoldást alkalmaztak. Az érdekelne, hogy mindenféle átalakítás nélkül "PnP" módon az is csereszabatos lehet az 1,4-es és 1,6-os motorokéval? A Sierra hidrotőkéit be tudom szerezni újonnan magyar kereskedelmi forgalomból nem is túl drágán.

Előre is köszönöm a felvilágosítást! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.08. 12:42 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
gabo9201 írta:
Sziasztok!
Új vagyok itt így írnék pár szót magamról: Gábor vagyok 23 éves és 2010 óta vagyok használója egy 5 ajtós 1988-as 1,4 CVH CFI Escortnak. Mióta megvan jó pár dologgal megismerkedtem a kapcsán, de szerencsére egy jól karban tartott darabról van szó így túl mélyen eddig nem kellett még belenyúlni. Az oldalon található cikkeket mindig jó kedvvel és érdeklődéssel olvasom. Most is az egyik cikk kapcsán írok ide és remélem, hogy jó topikban vagyok.

Gyanítom, hogy az autóm motorjában valamelyik hidrotőke nem működik megfelelően. Néhány hete "szelep" hangja van. Azt fontolgattam, hogy kicserélem a hidrotőkéket és közben eszembe jutott, hogy valamikor olvastam már erről itt a "Hengerfej - 2. rész" című cikkben. Onnan tudtam meg azt is, hogy két féle tőke van, a hagyományos és a görgős.
Geree írta is, hogy az amerikai CVH-ból egy az egyben átment az Európaiba a görgős megoldás. Ezzel mindössze annyi volt a problémája, hogy 5.500-as fordulatszám fölött "ellibegtek" a szelepek. Na már most én nem sűrűn forgatok 5.500 fölé így számomra ez nem lenne gond. Azóta megtudtam, hogy a Sierra 1,8-as CVH motorjában is görgős megoldást alkalmaztak. Az érdekelne, hogy mindenféle átalakítás nélkül "PnP" módon az is csereszabatos lehet az 1,4-es és 1,6-os motorokéval? A Sierra hidrotőkéit be tudom szerezni újonnan magyar kereskedelmi forgalomból nem is túl drágán.

Előre is köszönöm a felvilágosítást! :)

Üdv itt.

A kérdéshez pedig: nem csak a hidrotőke más a görgős verziónál, hanem a
vezérműtengely is. Valamint a hengerfej gépműhelyt igényel, lévén a görgős
hidrotőke nem fordulhat el a furatában, míg a nemgörgősnél viszont arra
tervezték, hogy forogjon. Tehát fixálni kell a görgősöket elfordulás ellen és
ez forgácsolást igényel. Az alábbi cikkben részleteztem az átalakítást:
http://www.geree.hu/2011/03/hengerfej-2-resz/

Ha kerítesz egy amerikai 1.9-es hengerfejet, abból át lehet építeni. Működhetne
a hengerfejcsere is az 1.9-esére, de az emlékeim szerint kissé máshol vannak
ez utóbbin a portok, így nem bolt-on a szívósor rá, a csatornák összeillesztésénél
faragni kellene, nem is túl keveset...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.08. 19:14 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.07. 22:52
Hozzászólások: 4
Geree írta:
gabo9201 írta:
Sziasztok!
Új vagyok itt így írnék pár szót magamról: Gábor vagyok 23 éves és 2010 óta vagyok használója egy 5 ajtós 1988-as 1,4 CVH CFI Escortnak. Mióta megvan jó pár dologgal megismerkedtem a kapcsán, de szerencsére egy jól karban tartott darabról van szó így túl mélyen eddig nem kellett még belenyúlni. Az oldalon található cikkeket mindig jó kedvvel és érdeklődéssel olvasom. Most is az egyik cikk kapcsán írok ide és remélem, hogy jó topikban vagyok.

Gyanítom, hogy az autóm motorjában valamelyik hidrotőke nem működik megfelelően. Néhány hete "szelep" hangja van. Azt fontolgattam, hogy kicserélem a hidrotőkéket és közben eszembe jutott, hogy valamikor olvastam már erről itt a "Hengerfej - 2. rész" című cikkben. Onnan tudtam meg azt is, hogy két féle tőke van, a hagyományos és a görgős.
Geree írta is, hogy az amerikai CVH-ból egy az egyben átment az Európaiba a görgős megoldás. Ezzel mindössze annyi volt a problémája, hogy 5.500-as fordulatszám fölött "ellibegtek" a szelepek. Na már most én nem sűrűn forgatok 5.500 fölé így számomra ez nem lenne gond. Azóta megtudtam, hogy a Sierra 1,8-as CVH motorjában is görgős megoldást alkalmaztak. Az érdekelne, hogy mindenféle átalakítás nélkül "PnP" módon az is csereszabatos lehet az 1,4-es és 1,6-os motorokéval? A Sierra hidrotőkéit be tudom szerezni újonnan magyar kereskedelmi forgalomból nem is túl drágán.

Előre is köszönöm a felvilágosítást! :)

Üdv itt.

A kérdéshez pedig: nem csak a hidrotőke más a görgős verziónál, hanem a
vezérműtengely is. Valamint a hengerfej gépműhelyt igényel, lévén a görgős
hidrotőke nem fordulhat el a furatában, míg a nemgörgősnél viszont arra
tervezték, hogy forogjon. Tehát fixálni kell a görgősöket elfordulás ellen és
ez forgácsolást igényel. Az alábbi cikkben részleteztem az átalakítást:
http://www.geree.hu/2011/03/hengerfej-2-resz/

Ha kerítesz egy amerikai 1.9-es hengerfejet, abból át lehet építeni. Működhetne
a hengerfejcsere is az 1.9-esére, de az emlékeim szerint kissé máshol vannak
ez utóbbin a portok, így nem bolt-on a szívósor rá, a csatornák összeillesztésénél
faragni kellene, nem is túl keveset...


Köszönöm válaszod!
Átolvastam a cikket megint figyelmesen és így már tiszta a dolog. Maradok a gyári megoldásnál.
Lenne még egy dolog ami érdekel. Nem rég vettem egy 1,6 CVH-t is popush-tól tartalékba. Ez egy sima nem XR3-as MK3-ban volt karbival és ha jól tudom gyárilag 79 lóval. Az érdekelne, hogy ezek a gyengébb változatok csak az üzemanyag ellátó rendszerben tértek el az XR3-as 96lovas motoroktól? Csodálnám ha ekkora különbségeket jelentene egymagában. Valamint az érdekelne még, hogy szerinted használható lehet-e egy ilyen 79 lovas 1,6 egy az egyben az 1,4 CFI rendszerével? Gondolom, hogy jócskán visszafogná a teljesítményét, de ha azt vesszük az 1,4 és a 79 lovas 1,6 között amúgy sincs túl nagy difi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.09. 08:49 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
gabo9201 írta:
Átolvastam a cikket megint figyelmesen és így már tiszta a dolog. Maradok a gyári megoldásnál.
Lenne még egy dolog ami érdekel. Nem rég vettem egy 1,6 CVH-t is popush-tól tartalékba. Ez egy sima nem XR3-as MK3-ban volt karbival és ha jól tudom gyárilag 79 lóval. Az érdekelne, hogy ezek a gyengébb változatok csak az üzemanyag ellátó rendszerben tértek el az XR3-as 96lovas motoroktól? Csodálnám ha ekkora különbségeket jelentene egymagában. Valamint az érdekelne még, hogy szerinted használható lehet-e egy ilyen 79 lovas 1,6 egy az egyben az 1,4 CFI rendszerével? Gondolom, hogy jócskán visszafogná a teljesítményét, de ha azt vesszük az 1,4 és a 79 lovas 1,6 között amúgy sincs túl nagy difi.

Az 1.4 EFI-nek más a szívóportja, lévén kell egy kis kimunkálás az injektorok
számára, ami a 79 lovas karbis 1.6-oson nincs rajta. meg lehet próbálni ki-
munkálni, de azért óvatosan, mert túl sok anyagot azért nem szoktak feles-
legesen benne hagyni és ha átszakadsz a víztérbe, avagy még rosszabb ha
csak egy gondolatnyira közelíted meg és üzem közben reped meg a túl vékony
fal, az kellemetlen.

De alapvetően összehozható, feltehető. És nagy valószínűséggel a működésben
sem lenne probléma.

A fő különbség egyébként a 79 és a 96 lovas motorok között a karburátor volt
(egytorkú 32-es helyett egy 32/34-es Weber került fel), illetve egy kisebb
mértékű vezérműtengely-különbség is volt eme két verzió között.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.09. 19:46 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.07. 22:52
Hozzászólások: 4
Geree írta:
Az 1.4 EFI-nek más a szívóportja, lévén kell egy kis kimunkálás az injektorok
számára, ami a 79 lovas karbis 1.6-oson nincs rajta. meg lehet próbálni ki-
munkálni, de azért óvatosan, mert túl sok anyagot azért nem szoktak feles-
legesen benne hagyni és ha átszakadsz a víztérbe, avagy még rosszabb ha
csak egy gondolatnyira közelíted meg és üzem közben reped meg a túl vékony
fal, az kellemetlen.

De alapvetően összehozható, feltehető. És nagy valószínűséggel a működésben
sem lenne probléma.

A fő különbség egyébként a 79 és a 96 lovas motorok között a karburátor volt
(egytorkú 32-es helyett egy 32/34-es Weber került fel), illetve egy kisebb
mértékű vezérműtengely-különbség is volt eme két verzió között.


Amint írtam nekem 1,4 CFI van. Itt is van különbség az 1,6 karbishoz képest?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.02.09. 21:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
gabo9201 írta:
Amint írtam nekem 1,4 CFI van. Itt is van különbség az 1,6 karbishoz képest?

Bocsi, valamit elbambultam... :oops:

Nem, a CFI és a karbis hengerfeje alakra gyakorlatilag ugyanolyan szívóporttal
rendelkezik. De össze kell hasonlítani kézben és ha áramlás irányában váll/lépcső
van, azt le kell munkálni.

A működés tekintetében viszont lehetséges, hogy lesz gond, mivel a CFI-ben
nincs sem légtömeg-, sem légmennyiségmérés. Egyedül a lambda-szabályzás
alapján tud korrigálni, de az azért lassabb. De nagy különbség azért nincs a
két motor légnyelése között, ezt még egy kis szerencsével ki tudja kompenzálni
észrevétlenül.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség