Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 10:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.15. 09:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Na egy időre,eltűntem,megszívlelni azokat amiket írtatok, Tomi taggal,volt egy kis eszmecserénk,adott tippeket hol keresgéljek hogyan. Odáig eljutottam,hogy 3db dugót tudnak adni....
Úgyhogy a híg meleg fo..... elöntötte az agyam. Ráaádsul kolbenschmindt lett volna,jó árban.A gyártónál már nincs.... Nagykereknél sincs
.
Nézegettem a belcord nevezetű cég,illetve a pál dugattyú tudna segíteni. Ismeri ezeket itt valaki? Milyen minőséget képviselnek? Pál dugattyút ladások használják. Valamiért én jobban örülnék egy mahle-nak akár,csak sajna a lehetőségek adottak. A másik járható út még az lenne ha magasabb kompresszió gyűrűt alkalmaznék. Jelenleg 1- tized.a hézag,a megengedett meg 5 század lenne max.
Geree-nek ráakadtam egy kalandjára a pál dugóval,szóval nem hiszem hogy javasolni fogja.

Ötletek esetleg?

Én Pál dugót biztosan nem teszek be sem a saját motoromba, sem pedig
általam épített motorba. Lehet hogy megvenni olcsóbb, de amikor emiatt
kell a motort kivenni és átfűzni egy másik dugóhoz, az már nem olcsóbb...

Körbe kell nézni a nagy nemzetközi interneten. Francia, német, angol ebay,
illetve a keresőbe beírva a konkrét típust, amit keresel, bogarászgatni.
Ez egy ilyen játék.

A magasabb gyűrű lehetne megoldás, ha létezik magasabb gyűrű ugyanekkora
átmérőben, és valaki fel is tudja esztergálni a dugóhornyot. Nem sima úgy,
főleg a befogás végett.

Amit még érdemes megnézni, hogy a dugóhorony vagy a gyűrű van jobban
megkopva. Ha szerencséd van, akkor a gyűrű és akkor egy garnitúra új gyűrű
még talán éppen elmehet. Ha a horony is ki van verődve, akkor patt helyzet...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.15. 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Ma kolégámat megkérdeztem odabent,említettem neki a magyar neveket, mosolygott egy jót, azt mondja anno mikor gépműhelbye ladákat skodákat tolták ezerrel, akkor próbából hazsnáltak pál dugót, 40ezer múlva szétszedték, elég jelentős kopások voltak, a hengerfalat hónolni kellet csak, a dugó cserés volt. Úgyhogy egy hangú az álláspont.

Goetze márkát ismeri valaki? Hüvelyt ajánlottak belőle,milyen kategóriába sorolható a gyártó? Azért kérdezlelek tiketek,mert nem egy kapmány szövegre vagyok kíváncsi hogy mi hány millióból let fejlesztve ésmilyen csúcsok vagyunk,hanem hgy gyakorlatba hogy teljesít.

Olvastam most csúcs szuper LKZ gyűrűkről, 1-2 éve még nem voltam ennyire földhöz ragadt,de minél több új csoda és innovatív megoldással találkozok annál nagyobbat csalódok.

Példa-ford eco boost,hú de mit tud ez a közvetlen befecskenedzés... most jön hozzá a részecskeszűrő,mert sok kormot bocsájt ki. Jön mellé a hibrid,és a motor etkinson ciklusú lesz
Majd már csak elektromos kézífékkel,lesz kapható...... Mikor meg ép a komputer nem vezérli a vissza állító motort,akkor van a cumi,mert fékbetétet sem tudunk már cserélni..... utálom az új autót.
Na szóval goetze milyen minőséget képvisel?

Geree nek a pál dugós cumijánál fölkaptam a fejem a dugó azonosításán, ha a dugóba belül Van egy P betű majd egy fejjel lefele lévő P és egy C az milyen gyártónak a jelzése,találkoztatok már ilyennel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.15. 21:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Goetze márkát ismeri valaki? Na szóval goetze milyen minőséget képvisel?

Geree nek a pál dugós cumijánál fölkaptam a fejem a dugó azonosításán, ha a dugóba belül Van egy P betű majd egy fejjel lefele lévő P és egy C az milyen gyártónak a jelzése,találkoztatok már ilyennel?

Goetze teljesen jó, német gyártó. Azt nyugodtan beteheted.

A lentebb leírt szimbólumot pedig nem tudom elképzelni. De ha rákeresel a Pál dugóra össze tudod hasonlítani az övékkel.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.16. 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
hammer14 írta:
Goetze márkát ismeri valaki? Na szóval goetze milyen minőséget képvisel?

Geree nek a pál dugós cumijánál fölkaptam a fejem a dugó azonosításán, ha a dugóba belül Van egy P betű majd egy fejjel lefele lévő P és egy C az milyen gyártónak a jelzése,találkoztatok már ilyennel?

Goetze teljesen jó, német gyártó. Azt nyugodtan beteheted.

A lentebb leírt szimbólumot pedig nem tudom elképzelni. De ha rákeresel a Pál dugóra össze tudod hasonlítani az övékkel.



Az S7-es szőke nős sztorit mindenki ismeri, itt az új..... fogom a fejem,rendesen. bpc a gyártó rövídítése Franciaországban gyártott dugattyú gyár volt,meg a település rövidítése. Piston de Colmar... tegnap world be akartam a b betűt elforgatni, ezt le kellet írnom,mert 1 nap alatt esett csak le. Nem drogozom nem iszom... Elvileg ami infóm van az az hogy a mahle gyár vette át a beszállítást. Ez is kétes infó egy német oldalon talált fórumon olvastam. Na mindegy így legalább nem keresem ezt a márkát. Közbe rá akadtam arra is,hogy méret szerint a-b-c osztályba sorolták a dugókat és úgy válogatták össze,de ha a kormot le áztatom a pontos gyári méret is bele van ütve. Bár ez az infó valószínű csak nekem új :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.25. 10:51 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Úgy néz ki projektem kap egy frissítést. Találtam komplett 160-le mocit. Kiszámolva a gépműhely költésgeket,fele áron. Igaz jó ismerős,adja ezért jó az ár. Arról nem beszélve hogy így lesz plusz alkatrészem tartalékba. 4-injector,és egyéb apróságok.:)


Kérdés: a kompresszióviszony növelésének ugye a kopogásos égés szab határt. EZ függ az üzemanyag minőségétől,és az előgyújtástól. Nekem a motorvezérlő tudja kompenzálni kis mértékben az előgyujtást. A vezérlés eltolásával lehet szórakozni,? Mondjuk ha 10,3:1 helyett lenne 10,7:1. Tehát nem horribilis értékről lenne szó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.26. 08:54 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Kérdés: ez bontatlan motor? Ha igen, és nincs baja, akkor véleményem szerint
ne bontsd meg. A sűrítést pedig elméletben lehet növelni, ennyit még elbír a
gyújtás, ha bevállalod a gyárilag előírtnál egy lépcsővel magasabb oktánszámú
benzint. Kérdés, hogy mire nem elég a 160 paci, amire a 165 elég...? :roll:
Ez egy elég kihegyezett motor, sokösszetevős a hozzányúlás sikeressége.
Hogy más ne mondjak, mennyire van közel a szelep a dugóhoz. Lehet, hogy
leszedsz a HF-ből 1mm-t, osztán a dugó jól belever a szelepbe. Onnan már
nincs visszaút...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.26. 18:36 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
Kérdés: ez bontatlan motor? Ha igen, és nincs baja, akkor véleményem szerint
ne bontsd meg. A sűrítést pedig elméletben lehet növelni, ennyit még elbír a
gyújtás, ha bevállalod a gyárilag előírtnál egy lépcsővel magasabb oktánszámú
benzint. Kérdés, hogy mire nem elég a 160 paci, amire a 165 elég...? :roll:
Ez egy elég kihegyezett motor, sokösszetevős a hozzányúlás sikeressége.
Hogy más ne mondjak, mennyire van közel a szelep a dugóhoz. Lehet, hogy
leszedsz a HF-ből 1mm-t, osztán a dugó jól belever a szelepbe. Onnan már
nincs visszaút...



Nem szándékozom,szánt szándékkal,növelni, viszont a 147le-es amit szét kaptam kb 1mm-es durva ráégett koromlerakódás volt a szelepeken. Kérzedezm én akkor ez nem növeli a kompresszió viszonyt? Elvégre, 8-tizedet kellet volna lesíkolni a hengefejből,hogy 9,7-helyet 10,4-legyen.

Értelek,hogy sokszor a gyárit jobb úgy hagyni stb. Az is igaz hogy akitől szerváltam megbízható ember,de ezeket a járgányokat,nem a mamák használták,hanem általába mentek vele állatkodni,
én akkor vagyok nyugodt,ha a belsejében minden gyűrűhézag dugattyúkiállás stb ki van mérve.
Alul a hüvejnél a gumi tömítés csak 25-éves. Pár ezerszer le hült és melegedett. AZtán kitudja mennyit mentek hőgomba nélkül? Mennyire van az olajlehúzó elkokszolódva stb. AMit szétszedtem már ott szépen fényesre kitakarítottam az egész hengerfejet, a mosó folyadék a hármas henger szívó szelepénél például szivárgott, többinél benne maradt. Az már más kérdés ha kész lesz pöpecül az egész autó,reményeim szerint kerül mellé napi használatra valami kis toyota. Hosszab túrázásra, és messzi országok látogatására lesz párszor elővéve élményautónak

A 120-le is elég jó már, a 160le,több mint elég, pontosabban sok csomaggal klímával dobon fölfele,és nem akarok váltó után kapkodni, jelenleg a 120-is olyan hogy 5-be godőlői emelkedőnél l megyek 60-al,és nem rángat nem lomhul,ha vissza váltó,csak a váltó kímélése miatt teszem.

A 5le-engem nem izgat, a váltoszó szívócsőhosz már inkább,mivel ez a motor 4000rpm-fölött szabadul el. Ezt szeretném kiegészíteni egy olyan változó szívócsőhosszal ami mondjuk 1500-3500ig segít. persze ez még nagyon távlat,és csak az elméleti szinten,érdekel a téma.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.27. 10:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Minden megbontás olyan mintha ,plusz 50000km-t futott volna a motor. Semmi sem kerül a helyére vissza és újra kopik minden. A változó szívósor hosszt még a Daewoo mérnökei is elcseszték lsd:Lanos, házilag fabrikálni egy ilyen szintű motorhoz ........


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.27. 14:36 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
A megbontás egyértelmű diagnózist ad a motorról. De a megbontás igazából
rögtön egy csomó alkatrész kötelező kicserélését is jelenti, így pl. a HF-tömítés,
HF-csavar. De egy ilyen korú motornál pl a csapágyak cseréje is javasolt már.
Illetve érdemes végigmérni a főtengely csapjait is, mert még 0.1mm-es normál
kopást sem lát meg az ember, pedig már ennek a fele is köszörülést kellene
vonjon maga után.

És ha kopott a gyűrű (nagy a hézag), akkor azt már nem rakja vissza az ember,
de az új gyűrű pedig egy alakhibás hengerfalnál eltörhet.

Aztán ott van az, hogy megbontás után illik egy kontroll-síkolást húzni a HF-re,
de igazából a blokkra is. Ezek három pillanat alatt 100eFt fölé viszik a költségeket
úgy, hogy csak egy javítgatott motort kapsz a végén, nem egy teljesen felújítottat.

Ha van tarsolyban erre elkölthető minimum 200eFt-od, akkor borítsd szét nyugodtan.
Ha nincs ennyi, akkor gondold meg, mert most még használható a motor, de ha már
szétszedted és kiderül, hogy fúrni kell, akkor a régi alkatrészekkel már nem fogod
összerakni, de korrektül rendbetenni nincs keret, így pedig lényegében vettél egy
használhatatlan fémkupacot.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.27. 22:17 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Érdekes számokról beszéltek :)

Szerencsáre megmosolyogtat.. nem azért mert annyit keresek,hanem mert annyival fölé lőttetek.

FUrás? MIért fúrnék? Goetze hengerpresely kedvezménybe 5500/db. Hajtókar Csapágyak 12k.
Kell új gyűrű, új csapszeg. Főtengely köszörülés 12k- bejonál. Tehát azért nem olyan horror.
Mások által járt út nekem ritkán jött-be,ezért választom a sajátom. MIvel más is téved,így nekem is ugyan annyi esélyem van. Gyűrűhézag 0,55... főtengely csapágyon egyenletlen kopás nyomok.

Menden szétszedés 50 ezer km+ ?? Akkor a hengerfejes,autót is úgy kel hagyni,sőt a gépműhelyek egyenesen ártanak. A kicsit átfúlyó szelepet úgy lehet hagyni még szét nem ég. A derékszögelést-ellenőrizni,és új dugó csapszeget, és perselyt berakni,meg egyenesen átok. Házilag tákolni,szívósort,lehet nem eredményes,de tudni fogom annak egy módját ahogy nem lehet, ha más nem okosabb leszek,és nem azért mert a fórumon én azt olvastam,hanem gyakorlati tapasztalatokra fog épülni. EGyébként peugeot 309-en amiben volt 2.0 moci,90%ba egyező az ennyémel létezett,változó szívócsőhosz. Ford modneo mk3 1,8 duratech He, sem egy technikai vívmány. Mérnökök lehet sokat mértek,és terveztek,de a kivitelezés sorozatgyártásban,nem lett az autóipar netovábbja,

A fórum téma kollektív bölcsességek. Egymás mellet elbeszélünk , ez úton szerintem ki vonom magam ennek a témának a megosztásából,mert értelmetlennek látom,az irkálást, a segítő szándékot köszönöm,de továbbiakban minden ide bukanó.ember csak el fog veszi és ugyan úgy fogalma sem lesz arról mit szeretne. Ha a vízbe megy a cápa eszi meg ha a parton marad akkor meg, az elefánt tapossa agyon.

A motor szétszedés után, szükséges hüvely garnitúra csere, annak tömítésével(erős korrózió,miatt el is ál) Új gyűrűvel,ami illeszkedik gyártó ajánlása szerint a hüvely anyagához, főtengely kap köszörülést,és túlméretes csapágyat hozzá, dugó pedig új csapszeget.
hengerfej síkolást,és szelep csiszolást,blokk síklaposság ellenőrzést,és hüvely kiállás mérést,majd megfelelő tömítéseket,szíjakat,friss olajat, és bejáratást. kb ennyi a történet,én megteszem amit módomban ál és amit csak lehet gyári ajánlás szerint állítok vagy állíttok be,, egy képet majd beillesztek amikor kész lesz,milyen volt milyen lett,tervezett elkészülés, első indításig,október vége.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség