Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 11:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 15:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.31. 02:38
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
hammer14 írta:
NEkem a cél az enyhe tuning azaz amit gyárilag tudott a motor és környezet védelmi normák,vagy adózási norma besorolás miatt lejjeb vetek,azt vissza állítsam..Bár azért a mostani 120-as is viszi az 1035kg-os kasznit :).


Már kezdem kapisgálni. (A kipufogó topikba hasonló szituáció jött létre, nem is olyan régen. Abból amit leírtam kevès műszaki részlet derült ki, az is elszórva a hozzászólásaimban.) Kipróbálhatnànk, hogy tennék fel pár kérdést hammer14 válaszol rá. Uttánna mi is tisztán látjuk mi az ami megvan és mit szeretne elérni. Majd leírjuk a véleményünket. Nem azért, hogy okoskodjunk, hanem hogy ne a saját károdon tanuld meg, amit mi megtanultunk. Tudod okos màs kàrán tanul. Sokszor nekem is jól esik/esne, ha szól/na valaki "az nem lesz úgy jó"
Oké oké nem OFFolok tovább.

Neked a blockod gyàrilag 120Le vagy 145Le (mértékegység nem árt)
A régi dugód amit vissza akarsz szerelni az hanyadik a következőből?
1.
http://www.kephost.com/image/FBhx
2.
http://www.kephost.com/image/FBhy

_________________
Tomi
" Tűz ki egy célt magadelé és érd el azt mindenáron!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 09:34 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Nos,próbálom akkor összeszedni a gondolataimat,hogy ne keljen enigma,nektek.
A linkeld képeid alapján egyértelműen az 1-es számú filcel ráírt,in feliratos dugóm van. A tetejébe bele van ütve az X az a gyári jelölés lenne hogy ő tartozik a 9,7:1-es sűrítéshez, ha Z lenne bele ütve akkor pedig az a 10,4:1-es. Fura mert hát a xuj4z-kódú a gyengébb gyárilag 147le,a motorkódból azt gondolná az ember hogy ha Z van a dugóba az tartozik ahhoz a mocihoz,pedig nem.

Ha van opció,én inkább az okosok közé szeretnék tartozni,és ugyan nem mindig sikerült más kárán tanulnom,de most jó lenne. A blokkom gyárilag 147le,változaté. Régen volt tervben hogy na majd én csak kicserélem a hengerfejet azt na azt majd nagyon jó lesz ez volt 3 évvel ezelőt, aztán kérdeztem olyat aki evett már ilyet,azaz egy gyűjtőt akinek van ilyen 16v.mmocija és elárulta,hogy milyen különbségek vannak. Én ezért vadásztam egy 160le-mocira,de beláttam nem lesz, komplett autóval végül találtam egy 147le-est aminek utána járva találtam ezt az oldalt: http://www.taylor-eng.com/ Ami adatot tudok az itt leírtakból merítettem. A motorhoz tehát van komplett kábelkötegem,motorvezérlővel együtt, a kasznihoz vannak küszöb szélesítéseim, erősebb stabilizátor rúd a futóműhöz,illetve erősebb fékek. Ezek után keveredtem az oldalra.

Sok százerem tény és való nincs a motorra,de nem is 7000rpm fölött akarom majd használni
Az utak királya sem akarok lenni, tény és való néha szeretem megkergetni,vagy a matricás,swift-ek en röhögni ahogy pirosnál erőlködnek,de 160le doszt elég,e fölött,úgyis kínlódhatnék majd a kuplunggal, a váltóval,féltengellyel. Viszont ha XY-alkatrész beszerezhető és cserélnem is ajánlatos,csak kicsit húzós az ár,és a normál működésben gondom adóhat vele,akkor inkább addig a még arra nincs meg a keretem,nem kezdek neki.

Első körben a forgattyús házat akartam volna rendbe szedni,aztán jöhet a hengerfej,és még ezen kívül is lesz bőven mit csinálnom,viszont ott már hazaibb pályán fogok dolgozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 10:19 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
Ha egy létező erősebb, gyári motor összerakása a cél, az egyszerű recept,
mert csak azokat a cuccokat kell belerakni, ami abban volt. Itt nincs nagy
tudomány. Az izgalom ott kezdődik, ha e fölé akar menni az ember.

A motort a létező és összetartozó gyári alkatrészekkel összerakva jól fog
működni a motor. Beleértve a befecskendezést, a gyújtást, a megbízhatóságot
és az élettartamot. Amint ettől eltér az ember, azonnal ingoványos talajra lép.
A nagyobb tengely miatt megnövekedett fordulat miatt a hajtókar kifáradhat,
aminek törés a vége. A megnövekedett fordulatot a gyári ECU nem kezeli le,
hisz számára ismeretlen, magasabb fordulatot is kell vezérelnie. Ráadásul még
tiltás is van benne, tehát a gyári vezérlővel nem tudsz fordulatot emelni.

A növelt sűrítés kopogásos égést fog szülni a gyári gyújtásprogrammal, tehát
programozható gyújtás is kell. Persze ha már a motorvezérlő programozható,
akkor a gyújtás már nem gond.

A gyári dugó pedig egy szívó motornál "sima" öntött szokott lenni, ami sokkal
kevésbé viseli a nagy terhelést, a magasabb égési csúcsnyomásokat és az
esetleges kopogásos égést. A "tuningdugók" pedig szinte kivétel nélkül
kovácsoltak, így jobban bírják az igénybevételt. Ezért is írták/írtam, hogy
a teljesítménynövelés sok egyéb alkatrész cseréjét igényli, ami által pillanatok
alatt elröpködnek a százezrek. és erre mondtam, hogy fogalmazd meg, hogy
mi a cél. Ha a 160 lóerős motor, azt "könnyen" össze lehet rakni, hisz minden
alkatrésze létező, beszerezhető, és letesztelten működik. Ha e fölé akarsz
menni, akkor első körben egy tovább növelt sűrítéssel még lehet nyerni vala-
mennyit, ha bevállalod, hogy csak magas oktánszámú benzinnel jársz. Kisebbel
kopogni fog. Ha ennél is többet akarsz, akkor az már tengelycsere és eljutottál
oda, amit fentebb részleteztem.



A 10,4:1-es kompresszió viszonyt ezért is írom annál följebb nem vinném,itt még kezelhetőnek kéne lenni a kopogásos égésnek. Valamit az elején írhattam rosszul,hogy az kristályozódott ki bennetek,hogy itthon a suifniba akarok csinálni,egy versenygépet,ráadásul a gyári alkatrészek megtartása mellet. Motorvezérlőben van ugyan egy írható eprom,amivel szoktak szórakazoni,azaz ha más a vez tengely,befecsendező stb akkor kipatintják belőle ,és egy alkalmas modulban átírják számítógépről,de ez nekem álmomban sem fordult elő,hogy oda belepiszkáltassak. Logikus is,hogy bizonyos tuning után azt ott át kell írni,mert a levegőből nem fog tudni a motor nagyobb erőt nyerni.

Ha izgalmakra vágyom,nézek egy jó filmet,vagy elmegyek sziklát ugrani,szeretem az autókat,de elég izgalom az is mikor egy váltót összerakok és mikor az autón van már azon agyalok,minden hézagoló bent van vajon? Jól fog váltani? Mi van ha beleesett valami?
Biztos szívesebben kísérleteznék,ha tudnám,hogy ha most balul sül el az nem 3 havi fizetésem.

Na most kezd gáz lenni,a dugattyú csapszeg ugyan,úszó csapszegnek van írva a gyári könyvben..na de most ahogy forgatom elég gyanús.... a hajtókarban állatira fixen kéne állnia nem? NEkem olyan szépen úszik,hogy nem csak a dugóban,hanem a hajtókarban is eltudom forgatni újjal,és oldal irányban is picit billeg....áhhh


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 12:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Na most kezd gáz lenni,a dugattyú csapszeg ugyan,úszó csapszegnek van írva a gyári könyvben..na de most ahogy forgatom elég gyanús.... a hajtókarban állatira fixen kéne állnia nem? NEkem olyan szépen úszik,hogy nem csak a dugóban,hanem a hajtókarban is eltudom forgatni újjal,és oldal irányban is picit billeg....áhhh

Ha úszó ágyazású a csapszeg, akkor az attól úszó, hogy nem fix. Vagyis a
hajtókar kisszemében "úszik". Tehát nem fix. A beazonosításra az első atom-
biztos jel, ha a csapszeg végénél a dugóban mind a két oldalon van egy-egy
biztosítógyűrű. A második pedig, hogy ha ezt a biztosítógyűrűt kipattintod
kitolod a csapszeget, és leveszed a dugót a hajtókarról, akkor a hajtókar
kisszemében kell lennie egy besajtolt siklócsapágynak.

Ebben az esetben axiálisan elmozdulhat mind a dugó, mind a csapszeg a
hajtókar kisszemében, ellenben semmennyi billegés nem megengedett.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 13:35 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
hammer14 írta:
Na most kezd gáz lenni,a dugattyú csapszeg ugyan,úszó csapszegnek van írva a gyári könyvben..na de most ahogy forgatom elég gyanús.... a hajtókarban állatira fixen kéne állnia nem? NEkem olyan szépen úszik,hogy nem csak a dugóban,hanem a hajtókarban is eltudom forgatni újjal,és oldal irányban is picit billeg....áhhh

Ha úszó ágyazású a csapszeg, akkor az attól úszó, hogy nem fix. Vagyis a
hajtókar kisszemében "úszik". Tehát nem fix. A beazonosításra az első atom-
biztos jel, ha a csapszeg végénél a dugóban mind a két oldalon van egy-egy
biztosítógyűrű. A második pedig, hogy ha ezt a biztosítógyűrűt kipattintod
kitolod a csapszeget, és leveszed a dugót a hajtókarról, akkor a hajtókar
kisszemében kell lennie egy besajtolt siklócsapágynak.

Ebben az esetben axiálisan elmozdulhat mind a dugó, mind a csapszeg a
hajtókar kisszemében, ellenben semmennyi billegés nem megengedett.


Azt hiszem megint hamarabb írtam mint gondolkodtam :) Az zavart meg hogy maroti féle könyvben mindenhol azt emlegeti csak a hajtórúdszem fölmelegítése után nyomható be a dugattyúcsapszeg. Kiegészítésnek a szerelési művelet a xuj4-el megegyezik csak a hengerfejben van módosítás stb. Aztán logikus ha van a hajtórúdban persely akkor ott annak a dug csapszeggel egymáson el kel fordulni,na szóval mind1 ez most ciki volt. Oldalirányú billegése sajnos van, a dugónak,nem mérve hanem kézzel érezni finoman...
Szerintem ezt a részt túltárgyaltuk, mivel nem tudom a gépműhelyek mennyire háklisak a hozott anyagra. Így a beszerzést,akkor folytatom ha elvittem valahová a blokkot.

A kérdésem,személy szerint pest közelébe van gépműhelyes ismerősötök,vagy olyan akit kerüljek? Nyilván erre nem publikusan várom a választ. Most már úgyis azon a szinten vagyok,hogy csak elmélkedek. Dugót meg majd vagy szerez a gépműhely,vagy keresgetem tovább. Tomi-adott egy fénysugarat ( barátnőm erre csak annyit mondott ne menjek a fény felé,filmekben rosszat jelent ) :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 16:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Ülj le számolj százig ,írd fel mit szeretnél és mire van keret. Nagyon szép dolog amit akarsz ,de én mivel kezdek a vén szar kategóriába tartozni ,másként látok dolgokat. Ha egy nyaralás amit a barátnőddel töltesz és 14 lóerő között kell választani akkor az élmény az első a lovak meg megvárnak! Az úszócsapszegnél (ezért is kérdeztem a használt dugót!) a csap kopik a legdurvábban. Elviszed gépműhelybe és felperselyezik a hajtókart gombokért megrendeled az új csapszeget és ha mázlid van a dugóban nem lóg semmit. Ők mérjék ki ,ott derék szögeljék és ott perselyezzék és dörzsöljék méretre és akkor jó lesz. De itt kanyarodnék a beszélgetés legelejéhez amikor azt mondtam 90%-os motort lehet csinálni! és lám megint erre tendál minden. Vagy megveszed a gyárit és a gyári szerszámgépen, a gyári technológiával besajtolja vagy bármi más módon a helyére teszi a gyári szakmunkás a gyárban amit a célgép utána mér. Vagy áthozod és a dörzsárral majd én aki k... ügyes vagyok leküldöm a lecsóba az egész Citroen gyártósort mert már láttam ferde fogaskereket kapcsolódni (ugye ez a Citroen embléma) Csinálsz egy képet az égéstérről mert hátha csak köbölni meg síkolni kell pár tizedet és OK lesz minden. A Makrai gépműhelyben a Ladákat is úszócsapszegesre alakítják, van gyakorlatuk és ha látják ,hogy tudod mit miért akarsz akkor szívesen végig taglalnak minden lehetőséget. fontos, hogy képbe legyél illesztési hézagokkal és alapvető motormechanikai dolgokkal mert nyilván így válsz egyenrangú partnerré és tudsz esetleg módosítani vagy vakon elfogadod amit mondanak - itt ez sem egy rossz irány- de erről is írtam az elején ahogy minden embernél előfordul, hogy hibázik mérni kell mindent és utána az orrod előtt összefűzetni. Egyébként a Balaton mellett találtunk egy idős bácsit aki Geree ismerőséhez hasonlóan csodálatosan dolgozik ezeréves ketyeréken és Pestről mindenki viszi a Ladát a világ végére :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 21:41 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Az a baj idáig várt a szisztéma, 1 éve vettem ki a mocit a helyéről,most már csak a helyet foglalja. ÍGy ez a soros,nem a 14 lóerő kedvéért csinálom ! Ezt megbeszéltük már hogy nem kell hozzá alkatrészben annyival több,hogy ne érje meg rendesen csinálni,ráadásul odabent is toldozgatom a műanyaggal elárasztott új sza..kat és az autószerelés az nem restaurálás, sajna én meg pályát tévesztettem,így ebben az autóban kiélem a perverzióm. Hengerfejet meg a blokkot váltót,még le akarom gyöngyöztetni is. Minden esetre megfogadom a tanácsod, a toll papír jó ötlet,amúgy is szó elszáll írás megmarad. Most mosogattam a hengerfejet,hát nem egy vízjárat tiszta vízkő volt,volt ahol teljesen el volt záródva,szelepek tetején olyan koksz réteg,hogy 1 óra alatt ép hogy leoldott valamit a kátrányoldó. Most már kezd foltokban fényesedni.

Holnap ejtek pár telefont,de szerintem azt hiszik az alkatrészesek,hogy kész átverés :) Januárba pénzt költ valaki egy ilyen ..... ra :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
apajevics írta:
Ülj le számolj százig ,írd fel mit szeretnél és mire van keret. Nagyon szép dolog amit akarsz ,de én mivel kezdek a vén szar kategóriába tartozni ,másként látok dolgokat. Ha egy nyaralás amit a barátnőddel töltesz és 14 lóerő között kell választani akkor az élmény az első a lovak meg megvárnak! Az úszócsapszegnél (ezért is kérdeztem a használt dugót!) a csap kopik a legdurvábban. Elviszed gépműhelybe és felperselyezik a hajtókart gombokért megrendeled az új csapszeget és ha mázlid van a dugóban nem lóg semmit. Ők mérjék ki ,ott derék szögeljék és ott perselyezzék és dörzsöljék méretre és akkor jó lesz. De itt kanyarodnék a beszélgetés legelejéhez amikor azt mondtam 90%-os motort lehet csinálni! és lám megint erre tendál minden. Vagy megveszed a gyárit és a gyári szerszámgépen, a gyári technológiával besajtolja vagy bármi más módon a helyére teszi a gyári szakmunkás a gyárban amit a célgép utána mér. Vagy áthozod és a dörzsárral majd én aki k... ügyes vagyok leküldöm a lecsóba az egész Citroen gyártósort mert már láttam ferde fogaskereket kapcsolódni (ugye ez a Citroen embléma) Csinálsz egy képet az égéstérről mert hátha csak köbölni meg síkolni kell pár tizedet és OK lesz minden. A Makrai gépműhelyben a Ladákat is úszócsapszegesre alakítják, van gyakorlatuk és ha látják ,hogy tudod mit miért akarsz akkor szívesen végig taglalnak minden lehetőséget. fontos, hogy képbe legyél illesztési hézagokkal és alapvető motormechanikai dolgokkal mert nyilván így válsz egyenrangú partnerré és tudsz esetleg módosítani vagy vakon elfogadod amit mondanak - itt ez sem egy rossz irány- de erről is írtam az elején ahogy minden embernél előfordul, hogy hibázik mérni kell mindent és utána az orrod előtt összefűzetni. Egyébként a Balaton mellett találtunk egy idős bácsit aki Geree ismerőséhez hasonlóan csodálatosan dolgozik ezeréves ketyeréken és Pestről mindenki viszi a Ladát a világ végére :D



Orrom előtt összefűzetni?? Hát nem biztos,hogy ez a gépműhelyben is díjjazzák :) Én általában a legnagyobb bénázást akkor csinálom ha a tulaj ott van mellettem. Nem úgy kalapálok,finomabban cseszekedek stb,ettől még nem lesz jobb az elvégzett munkám.
AZ egyen rangu partner dologgal egyetértek,és engem is zavar ha valahol hülyének néznek,de főleg akkor zavar ha igazuk is van !
Ráadásul ha kenném vágnám a motor belsőséget,még akkor is húszon éves illetőt,aki még annyinak sem néz ki ahány éves pláne palinak nézik a szőrös tökű mesterek.:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.15. 00:13 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Na egy időre,eltűntem,megszívlelni azokat amiket írtatok, Tomi taggal,volt egy kis eszmecserénk,adott tippeket hol keresgéljek hogyan. Odáig eljutottam,hogy 3db dugót tudnak adni....
Úgyhogy a híg meleg fo..... elöntötte az agyam. Ráaádsul kolbenschmindt lett volna,jó árban.A gyártónál már nincs.... Nagykereknél sincs
.
Nézegettem a belcord nevezetű cég,illetve a pál dugattyú tudna segíteni. Ismeri ezeket itt valaki? Milyen minőséget képviselnek? Pál dugattyút ladások használják. Valamiért én jobban örülnék egy mahle-nak akár,csak sajna a lehetőségek adottak. A másik járható út még az lenne ha magasabb kompresszió gyűrűt alkalmaznék. Jelenleg 1- tized.a hézag,a megengedett meg 5 század lenne max.
Geree-nek ráakadtam egy kalandjára a pál dugóval,szóval nem hiszem hogy javasolni fogja.

Ötletek esetleg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.15. 09:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Ladába is csak kalandvágyból teszik. Egyenlőre a gyáritól is messze vagyunk, nem a tuningtól :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség