Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.25. 23:36

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 11:49 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Oda étem hogy csináljak képeket, de az oldal 256kbyte-o képet enged..... ez vicc ! 1mb-ratudom levinni onnantól romlika minőség !
Föltöltöm valahová, a képeket, csak 1 bütyökilyen szecsés, a többi az szépnek mondható, maximum eltérést 7,tizedet mértem, viszont agáz hogy a tengely,fogatási pontoknál viszont volt elétérés egyik másik közt több mint 1mm ! A tengely közepénél ksiebbaz átmérő mint tengely szélénél,lehet gyári eltérés ?
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nos, először is engedd meg, hogy két dolgot megjegyezzek.

1. Az oldalt saját magam tartom fenn, és saját magam fizetem úgy, hogy az oldal
látogatói közül senkitől egy petákot nem kapok. Ennek megfelelően nincs lehetőségem
korlátlanul pazarolni a tárhelyet a 2. pontban említett értelmetlen dolgokra.

2. A feltöltött képeid közül a dugattyúsnak a képmérete 1500 x 2600 pixel, és 1.23MB.
Ehhez képest fotós szemmel leginkább értékelhetetlennek minősíteném. És nem a kép-
méret és a felbontás miatt. A fényképet készítő objektív és a fényképezés körülményei
miatt. Összehasonlításképpen feldobok egy 255kB-os 1250 x 870 pixeles képet, vagyis
felbontásban 3.58-ad akkora, file-méretben pedig 4.82-ed akkora, mint a Te képeid.
A minőséget döntsd el Te.
Csatolmány:
DSC_3102_1.jpg
DSC_3102_1.jpg [ 251.38 KiB | Megtekintve 2395 alkalommal. ]

Ez nem makrózva készített kép, nem beállított kép, és nem állványról készített kép.
Kézből, közepes megvilágítással, de fényképezőgéppel és nem telefonnal. Telefonnal
per ma, 2015 elején biztosan nem lehet olyan képet készíteni, mint egy valamirevaló
fényképezőgéppel. És itt nem a felbontás határozza meg a részletgazdagságot, hanem
az objektív és az érzékelőlapka mérete. No meg persze fényképezés mikéntje is, de ez
már bőven offtopik.

Tehát ha valami vicc, akkor az az, hogy valaki telefonnal készített, értékelhetetlen
minőségű képeket plakát méretű felbontásban akar feltölteni, mert különben romlik a
minőség. Én a fórumra max. 800 x 600 pixel felbontású képeket teszek fel, és a képek
nem szokták túllépni a 100kB méretet. De úgy vélem, a lényeges részlet mindig megvan.

A fent nevezett képed részleteit 640 x 480-ban feltöltve is pont ugyanannyira lehet
látni, mint 1500 x 2600-ban. Szóval, a kép minőségének a hibájáért légy szíves ne az
oldalt kritizáld, mert nem ott van a hiba.
________________________________________________________________________

A motorra visszatérve. A dugó bár használt, látszanak rajta az évek, de jó állapotú,
vissza lehet rakni.

Azt nem tudom, hogy ez a motor himbás vagy a szokásos szelep felett elhelyezett
vez.tengelyes megoldású, de a kopáskép nem ez utóbbira enged következtetni. Vagy
pedig az a bütyök nem kapott kielégítő edzést; esetleg olajhiányos állapot lépett fel.
De ez utóbbi hamarabb látszódott volna a hajtókarcsapágyakon. Meg kell mérni az összes
bütyköt és az összetartozó párokat összehasonlítani. Ha nem tudsz konkrét méreteket,
úgy azt sem tudod eldönteni, hogy valami jó-e vagy sem.

Méretek tekintetében pedig ajánlom a figyelmedbe a Haynes könyveket.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 11:58 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
...
Ma gondolkoztam el azon,hogy motor és motor közt is mennyi különbség van. Átlag ember annyit kérdez hány kbcm-es. A citroen-eme motorjából 1.9 105le-től 160leig van ugyan az az 1.9- motor és vezérlés beli különbségekkel illetve kompresszíó viszony eltérés kenés stb.eltérés van csak,erőben és hatásfokban mégis jelentős, Aztán ez a 160le sem jéghegy csúcsa profiknak a 200le sima ügy szerintem. Természetesen szívó üzemben.

A 200 lóerő az ahogy Apajevics is írta, 100 lóerő / liter. Ezt utcai autóban
a Honda tudja a VTi-vel, osztán itt be is fejeződik a történet. Ha úgy véled,
hogy ezt elérni házilag "sima ügy", akkor hajrá, de azért ne lepődj meg, ha
véletlenül még sem sikerül elérni, illetve darabokra hullik a motor. Egy ilyen
motor összerakása nem úgy kezdődik, hogy milyen cuccokat tudunk még
felhasználni a 20 éves, kitudja hány km-t futott motorból, hanem minden
kopó alkatrész új, blokk, HF felújítva, áramlási csatornák tudományos és
tapasztalati módon átalakítva, főtengely egy nagysgárenddel pontosabban
kiegyensúlyozva, mint gyárilag, nagyobb tengely, erősített szelepek, a magas
fordulatra hangolt leömlő, stb.
Tovább nem folytatom. Mindent lehet, de ha régi/használt cuccokkal építed
össze, akkor az első cél a gyári teljesítmény elérése legyen. Mert még az is
odébb van...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 23:23 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
Ha úgy véled, hogy ezt elérni házilag "sima ügy" , akkor hajrá, de azért ne lepődj meg, ha véletlenül még sem sikerül elérni"

Légyszíves, a teljes hozzászólásom idézd,mert így picikét máshogy néz ki. Ha visszaolvasol láthatod, "profiknak a 200le elérése sima ügy"

Geree írta:
Egy ilyen
motor összerakása nem úgy kezdődik, hogy milyen cuccokat tudunk még
felhasználni a 20 éves, kitudja hány km-t futott motorból, hanem minden
kopó alkatrész új, blokk, HF felújítva, áramlási csatornák tudományos és
tapasztalati módon átalakítva, főtengely egy nagysgárenddel pontosabban kiegyensúlyozva.

Szóval, úgy látom hiába írom le 100x- valahogy nem jön át nektek. A lehetséges,meg amit én szeretnék az két különálló dolog. A motort 160le tervezték,mérnökök,nem sufniban,illetve nem is fél profik fölszerelt műhelyben.
Az kopási adataim ugyan nincsenek,meg,de a motor paramétereiből,nagyon is sok,ezt legelső oldalon linkeltem is nektek, nyilván nem kötelező ezeket tanulmányozni másnak rajtam kívül.

Aztán a 20 éves cuccok fölhasználásáról pedig annyit, hogy jelenlegi kapcsolataim alapján nem tudok beszerezni gyári új dugót. Után gyártottat pedig nem fogok,csak végszükségben ! Ezt kb úgy mondod mintha tényleg azon múlna hogy bemegyek xy kereskedőhöz és kérek 4db-ot, Bár sokat nem tudok(még) a munkásságaidról,amit viszont igen,hogy nem 5-10 éves autókkal foglalkozol,hasonló alkatrész ellátás gondnál,csak kérdezem mit tennél a helyembe ?
Aztán ha netántán a gyárival megbízhatóbb és még ólcsóbb is lesz a végtermék az sem hátrány.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 23:40 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:
1. Az oldalt saját magam tartom fenn, és saját magam fizetem úgy, hogy az oldal
látogatói közül senkitől egy petákot nem kapok. Ennek megfelelően nincs lehetőségem
korlátlanul pazarolni a tárhelyet a 2. pontban említett értelmetlen dolgokra.

Kicsikét félre értettél,és elég támadóra vetted a figurát,minden estre az oldalért elismerés, fenntartásáról,és annak költségéről nincs infóm. Elnézést ha ezt személyes sértésnek vetted,nem annak szántam

Geree írta:
2. A feltöltött képeid közül a dugattyúsnak a képmérete 1500 x 2600 pixel, és 1.23MB.
Ehhez képest fotós szemmel leginkább értékelhetetlennek minősíteném. És nem a kép-
méret és a felbontás miatt. A fényképet készítő objektív és a fényképezés körülményei
miatt. Összehasonlításképpen feldobok egy 255kB-os 1250 x 870 pixeles képet, vagyis
felbontásban 3.58-ad akkora, file-méretben pedig 4.82-ed akkora, mint a Te képeid.
A minőséget döntsd el Te.
Csatolmány:
DSC_3102_1.jpg

Ez nem makrózva készített kép, nem beállított kép, és nem állványról készített kép.
Kézből, közepes megvilágítással, de fényképezőgéppel és nem telefonnal. Telefonnal
per ma, 2015 elején biztosan nem lehet olyan képet készíteni, mint egy valamirevaló
fényképezőgéppel. És itt nem a felbontás határozza meg a részletgazdagságot, hanem
az objektív és az érzékelőlapka mérete. No meg persze fényképezés mikéntje is, de ez
már bőven offtopik.

Tehát ha valami vicc, akkor az az, hogy valaki telefonnal készített, értékelhetetlen
minőségű képeket plakát méretű felbontásban akar feltölteni, mert különben romlik a
minőség. Én a fórumra max. 800 x 600 pixel felbontású képeket teszek fel, és a képek
nem szokták túllépni a 100kB méretet. De úgy vélem, a lényeges részlet mindig megvan.

A fent nevezett képed részleteit 640 x 480-ban feltöltve is pont ugyanannyira lehet
látni, mint 1500 x 2600-ban. Szóval, a kép minőségének a hibájáért légy szíves ne az
oldalt kritizáld, mert nem ott van a hiba.

Nekem ilyen technikám van,és a Panasonic digitális gép sem csinál sajnos különb képeket.
Igen 2015-van, valóban naív vagyok hogy azt feltételeztem annyi a dolgom,hogy telefonnal lövök pár képet,majd 1 órán át telepítem a fo.. telónak a driverét a szuper op rendszerre, ezek után közli az oldal sorry a csúcs technikát hagyd,konvertálj tömöríts,és menni fog. Úgy hogy ha nem tetszett a stílus sajnálom(már fölhúzott az egész) nem vagyok egy fényképész zseni, vannak emberek akik az élet több területén is elég jók te ezek szerint olyan vagy én nem.

Nyilván,módodban ál, ha tudod vagy töröld az egész levelezést az oldal egy vicc.től vagy hagyd meg végig, viszont magánvéleményem szerintem csak rontaná az oldalad színvonalát,azt meg nem szeretném.

Tanulságom? a kép amit belinkeltél tényleg jó,ilyesmit akartam én is ! Az hagyján hogy 3x akkora méretű lett, a telefont 4x indítottam újra,android kamera alkalmazás leált... és nem 5 ezer volt a teló !

Geree írta:
A motorra visszatérve. A dugó bár használt, látszanak rajta az évek, de jó állapotú,
vissza lehet rakni.

Azt nem tudom, hogy ez a motor himbás vagy a szokásos szelep felett elhelyezett
vez.tengelyes megoldású, de a kopáskép nem ez utóbbira enged következtetni. Vagy
pedig az a bütyök nem kapott kielégítő edzést; esetleg olajhiányos állapot lépett fel.
De ez utóbbi hamarabb látszódott volna a hajtókarcsapágyakon. Meg kell mérni az összes
bütyköt és az összetartozó párokat összehasonlítani. Ha nem tudsz konkrét méreteket,
úgy azt sem tudod eldönteni, hogy valami jó-e vagy sem.

Méretek tekintetében pedig ajánlom a figyelmedbe a Haynes könyveket.

Az említett könyvet keresni fogom. A vez tengely a szokásos, a vezérmű bütyök nyomja a a hidro tőkét egyből. ennél a motornál gyakori hiba hogy, a vez tengelyt fölülről spriccelő olajfuratok eltömődnek,és egy egy bütyök rendellenes kopásnak indul. Így lehetett az említett kenés hiány,viszont akkor a kopás mértéke is erőteljes szokott lenni,itt meg inkább a felület a gázos. Na mind1 sosem tudjuk meg, a helyreállítás most már a cél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 02:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.31. 02:38
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
hammer14 írta:
Aztán a 20 éves cuccok fölhasználásáról pedig annyit, hogy jelenlegi kapcsolataim alapján nem tudok beszerezni gyári új dugót. Után gyártottat pedig nem fogok,csak végszükségben ! Ezt kb úgy mondod mintha tényleg azon múlna hogy bemegyek xy kereskedőhöz és kérek 4db-ot, Bár sokat nem tudok(még) a munkásságaidról,amit viszont igen,hogy nem 5-10 éves autókkal foglalkozol,hasonló alkatrész ellátás gondnál,csak kérdezem mit tennél a helyembe ?


Nem engem kérdeztél. De segítek egy kicsit. Nem akarlak megbántani, de 00:47 perckor rákerestem a telefonomról és 3 perc alatt találtam neked az AutoNET-nél (regisztrált szerelő vagyok náluk, max kedvezményel) 1,9l 16V DOHC EFI 160Le XU9J4-hez Kolbenschmidt dugót, ami nem török utángyártott ugye. Azt amit a gyárba beleszerelnek még 3 éves autóhoz sem kapod meg. Lényeg esebben többe kerülne a sűrítési viszony növelése... Végülis lehet "gyárit" venni, Pl.: Mugen blockot japán import dugóval fűzik nekünk 30.000eurh. De 500 Le 8000-es fordulaton, az átlagos fordulat kb. 6500RpM. Ide kell a legjobb minőség.

http://www.kephost.com/image/FBM6

http://www.kephost.com/image/FBMG

Jótanács: hajtókar csere is kellene. Mindent meglehet venni, csak meg kell keresni, hogy hol lehet legjobb ár/minőség árat megkapni.


hammer14 írta:
Aztán ha netántán a gyárival megbízhatóbb és még ólcsóbb is lesz a végtermék az sem hátrány.


A gyári dugót 120Le-re tervezték, ahoz a vezérműtengelyhez ami benne van 2000-3000RpM átlagos fordulatra. Többen írták már neked, akiknek kicsit nagyobb tapasztalatuk van nállad, hogy kopott dugót nem célszerű tuningolni.
Ismerek olyat aki bontóból vásárolt minden alkatrészt azért mert "az már bizonyított" rövid idő múlva vett még két blockot a bontóból :?

_________________
Tomi
" Tűz ki egy célt magadelé és érd el azt mindenáron!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 10:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Kicsikét félre értettél,és elég támadóra vetted a figurát,minden estre az oldalért elismerés, fenntartásáról,és annak költségéről nincs infóm. Elnézést ha ezt személyes sértésnek vetted,nem annak szántam

Nos, én is elnézést kérek a nem teljesen indokolt kirohanásomért, csak az
ünnepek előtti, alatti és utáni dolgok és tennivalók olyan szinten stresszeltek,
hogy ez a "vicc"-es mondatod robbantotta a bombát. Egyszerűen nem hiszem
el, hogy két hete vagyok itthon és eme idő alatt még sem pihenni, sem egy
cikket megírni nem volt ídőm. De legalább azokkal a dolgokkal sem tudtam haladni,
amikkel szerettem volna. Mindenki azt akarja, hogy csak hozzá menjünk, és hiába
van itt a gyerek, hiába nekünk nyűg a vele való összekészülődés, az utazás, a
menet közben pelenkázás, az altatás, ez nem annyira érdekel senkit, csak az a
lényeg, hogy menjünk hozzá. Az idő meg múlik, a teendők meg várnak. És ebben
a helyzetbe sikerült egy rossz szót találnod. Ezen robbantam. Magyarázkodás vége.

Lehet véleményt nyilvánítani, amit köszönök is, lehet kérni is dolgokat, amik most
hiányoznak az oldalról, s ezeket is megpróbálom megoldani, beleintegrálni az oldalba,
de ha valaki magas lóról, pökhendi stílusba fitymál itt le akárkit és/vagy akármit,
az gyorsan kivágja nálam a biztit. És ráadásul rossz passzban is kaptál el.
Tehát sorry még egyszer, nem szoktam ilyen vehemens lenni.

A képkészítéshez. A telefonok objektívjei nagyon kicsik, így nagyon kényesek a
megvilágításra. Ha legközelebb valami részlet-gazdag képet akarsz készíteni, akkor
világítsd meg minden lehetséges lámpával a környéken. A sok fénnyel javul a kép-
minőség.

A korábbi hozzászólások visszaidézésénél pedig látom, hogy elakadtál. Javítottam
a hozzászólásaidat. Egyúttal pedig ajánlom a figyelmedbe az alábbi leírást, amit az
ilyen esetekre állítottam össze. Ebből egyértelműen kiderül, hogy hogy is kell vissza-
idézni: http://geree.hu/forum/viewtopic.php?f=23&t=189&start=0&sid=20f222a8f316c32c14fad43d57a08b92

A korábbi hozzászólásokat pedig ilyen miatt nem szoktam törölni, vállalom a véleményemet.

A könyv pedig, amit valószínűleg keresel, az szerintem ez:
http://marotikonyvker.hu/citroen-bx-1983-1994-petrol.html
Megrendelés előtt érdemes rákérdezni, avagy lehetőség esetén blenézni, hogy ez
a könyv tartalmazza-e a szóban forgó motort. Avagy ha nem, akkor olyan autóét
keresni, amiket még szereltek ezzel.

A motorral kapcsolatban pedig előbb döntsd el, hogy mi a cél. "Ha nem tudod, hogy
hova tartasz, sosem érsz oda." Ha egy lowcost, megbízható motor összerakása a
cél, az gond nélkül menni fog a rendelkezésre álló alkatrészekből is. Ha 160 lóerő
fölé akarsz menni, akkor ahogy Tomi is írta, oda már kovácsolt hajtókar, versenydugó
és persze sporttengely is szükséges. De eme út mentén elég gyorsan röpködnek a
százezrek. Dugóban pedig ugyanúgy széles a skála, mint minden másban is. Kellő
körbenézés után biztosan találni akár Mahle, Kolbenschmidt vagy AE dugókat. Ezek
gyári beszállítók. De ha jobbat keresel, akkor Wössner, JE nevek táján is körbe lehet
nézelődni. Megoldás mindenre van. Csak pénz legyen elég...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 10:50 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Nem engem kérdeztél. De segítek egy kicsit. Nem akarlak megbántani, de 00:47 perckor rákerestem a telefonomról és 3 perc alatt találtam neked az AutoNET-nél (regisztrált szerelő vagyok náluk, max kedvezményel) 1,9l 16V DOHC EFI 160Le XU9J4-hez Kolbenschmidt dugót, ami nem török utángyártott ugye. Azt amit a gyárba beleszerelnek még 3 éves autóhoz sem kapod meg. Lényeg esebben többe kerülne a sűrítési viszony növelése... Végülis lehet "gyárit" venni, Pl.: Mugen blockot japán import dugóval fűzik nekünk 30.000eurh. De 500 Le 8000-es fordulaton, az átlagos fordulat kb. 6500RpM. Ide kell a legjobb minőség.

Konkrétan,nem egy személyhez irányul a kérdésem. Ez ugye egy fórum,minden segítő hozzászólónak pedig köszönöm. Az említett auto

http://www.kephost.com/image/FBM6

http://www.kephost.com/image/FBMG

Jótanács: hajtókar csere is kellene. Mindent meglehet venni, csak meg kell keresni, hogy hol lehet legjobb ár/minőség árat megkapni.


hammer14 írta:
Aztán ha netántán a gyárival megbízhatóbb és még ólcsóbb is lesz a végtermék az sem hátrány.


A gyári dugót 120Le-re tervezték, ahoz a vezérműtengelyhez ami benne van 2000-3000RpM átlagos fordulatra. Többen írták már neked, akiknek kicsit nagyobb tapasztalatuk van nállad, hogy kopott dugót nem célszerű tuningolni.
Ismerek olyat aki bontóból vásárolt minden alkatrészt azért mert "az már bizonyított" rövid idő múlva vett még két blockot a bontóból :?[/quote]

A gyári dugót,miért tervezték volna 120le-Re? Tuning tapasztalatom ugyan nincs, de 3 1.9 benzines benzines moci is van,nálunk, AMi jelenleg az egyik ilyen autóban van az valóban 120-le, de az más motorkóddal rendelkezik,más sűrítéssel,és más a dugattyú kialakítása is, a motorban nincs alul a dugót hűtő olajfúvóka,valamint a hüvelyben nincsennek erősítő bordák,továbbá nincs olajhőcserélő sem,és a hengerfej csak 8 szelepes. A motorról az ismert adatokat már leírtam,illetve azt is hogy első verzió 160-le re készült d6c xuj4-kóddal katalizátor és kopogásérzékelő nélkül. Aztán a későbbi kiadás let az xuj4z-ez 147-le vel utóbbi 9,7:1 kompresszió viszonnyal és katalizátorral,kopogásérzékelővel az xuj4(d6c) 10,4:1. Ebből indul a tuning meg hogy nem arra tervezték stb. A dugó kialakítása is teljesen ugyan az a dfw csupán 0,84 mm-el lejebb helyezkedik el. A kompresszió viszonyt akartam följebb vinni, egy másik gyári értékre, és a vezérmű tengelyt a szívó oldalon 4-fokkal siettetnem kell. EZt nem számológéppel számoltam,hanem olyan oldalról van ahhol kifejezetten ezeknek a motoroknak az átalakításáról ír egy illető. Az oldal elején arról is beszéltem,hogy nem a motor szét tuningolása a cél, csupán ha már létezett egy ilyen motor,én meg úgyis fölújítóatom,akkor miért ne csalogatnám vissza azt a 13-le-t.

Néha a hozzászólásaitok úgy hangoznak mintha egy suzuki swiftet akarnák turbósítani. Azt pedig,feltételezem,hogy nektek párotoknak, több tapasztalata,van és nagyobb tudása,ezért is írok az oldalra. Hogy ha már valamit csinálok azt jól tegyem,illetve ha vannak olyan beszerzési információtok,ami nekem nincs akkor annak is nagyon örülök.

Az autonet,weboldalán még nem igazodtam el,de lehetőségem lenne alkatrészt venni tőlük,mert a cég ahol dolgozom jó kapcsolatba van velük,csak találnám meg a dugót :)

Hajtókar cserét,dugattyú csapszeg kopás miatt írod vagy van egyéb ismereted ami miatt cserélendő?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 11:05 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
NEkem a cél az enyhe tuning azaz amit gyárilag tudott a motor és környezet védelmi normák,vagy adózási norma besorolás miatt lejjeb vetek,azt vissza állítsam. Maroti féle bx-es könyvem van de annyira pontos hogy a 147-motor nem is létezik szerinte,csak 160-as. Valójában pedig a 160-as ritka mint a fehér holló pár ezer darab francia belpiacos készült csak, de mivel a peugeot 405 mi16 is ilyen,meg a peugeot 205-tuningolták ezzel a mocival így innen származnak az infóim. Cél tudjon 160le- nem kell katalizátor, máshogy védem a természetem nem emiatt fog kipusztulni az esőerdő !
Legyen szép egyenletes motor hangom,legyen megbízható ! Fogyasztásom akkor növekedjen ha nyomom neki. ÉS ha kell előzni ugorjon a gép,nekem egy ygenge autó nem ad magabiztosságot, vészhelyzetbe. Bár azért a mostani 120-as is viszi az 1035kg-os kasznit :)
Olajjokról szóló cikket olvastam geree-nek, EL is gondolkoztam egy állófűtésen ami az olajat melegíti föl a motor indítása előtt :) Régen azt hiszem készenléti tűzoltó autoknál,és mentőknél létezett ilyen motor álló fűtés,hogyha kell menni nyélgázon tudjanak


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 11:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Is, anyagfáradás is, duggattyú gyürűhorony kopása is, és mérhetetlen deformáció az esetleges hőterhelés (túlmelegedett)miatt. Ha beleteszed az új gyűrűt és tűrésen belül van vagy a csapszeget kimérve az is OK nyilván összerakhatod, de akkor nem max teljesítményen dolgozó megbízható mocid van ,hanem egy még hosszan használható ,normál üzemi körülmények között jól dolgozó ketyeréd.Ha közlekedni akarsz és magad kipróbálására csinálod akkor a veztengely javítás után a már említett dolgok cseréjével jó lesz. Ha úgy érzed ,hogy az utca királya lesz amit gyártasz és 7000 alatt nem használod akkor csak az öntvény maradhat! Nyolc tizedet biztos ,hogy le lehet síkolni a Hf-ből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.03. 11:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Ha egy létező erősebb, gyári motor összerakása a cél, az egyszerű recept,
mert csak azokat a cuccokat kell belerakni, ami abban volt. Itt nincs nagy
tudomány. Az izgalom ott kezdődik, ha e fölé akar menni az ember.

A motort a létező és összetartozó gyári alkatrészekkel összerakva jól fog
működni a motor. Beleértve a befecskendezést, a gyújtást, a megbízhatóságot
és az élettartamot. Amint ettől eltér az ember, azonnal ingoványos talajra lép.
A nagyobb tengely miatt megnövekedett fordulat miatt a hajtókar kifáradhat,
aminek törés a vége. A megnövekedett fordulatot a gyári ECU nem kezeli le,
hisz számára ismeretlen, magasabb fordulatot is kell vezérelnie. Ráadásul még
tiltás is van benne, tehát a gyári vezérlővel nem tudsz fordulatot emelni.

A növelt sűrítés kopogásos égést fog szülni a gyári gyújtásprogrammal, tehát
programozható gyújtás is kell. Persze ha már a motorvezérlő programozható,
akkor a gyújtás már nem gond.

A gyári dugó pedig egy szívó motornál "sima" öntött szokott lenni, ami sokkal
kevésbé viseli a nagy terhelést, a magasabb égési csúcsnyomásokat és az
esetleges kopogásos égést. A "tuningdugók" pedig szinte kivétel nélkül
kovácsoltak, így jobban bírják az igénybevételt. Ezért is írták/írtam, hogy
a teljesítménynövelés sok egyéb alkatrész cseréjét igényli, ami által pillanatok
alatt elröpködnek a százezrek. és erre mondtam, hogy fogalmazd meg, hogy
mi a cél. Ha a 160 lóerős motor, azt "könnyen" össze lehet rakni, hisz minden
alkatrésze létező, beszerezhető, és letesztelten működik. Ha e fölé akarsz
menni, akkor első körben egy tovább növelt sűrítéssel még lehet nyerni vala-
mennyit, ha bevállalod, hogy csak magas oktánszámú benzinnel jársz. Kisebbel
kopogni fog. Ha ennél is többet akarsz, akkor az már tengelycsere és eljutottál
oda, amit fentebb részleteztem.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség