Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.08.06. 02:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2014.12.28. 14:59 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
A kérdés ki fog megfelelni a feltételeknek és ki fogja kifizetni ,mert az egyedi gyártás mindig többszöröse a nagy szériásnak (azt hiszem ezt pont Neked nem kell bemutatni) A Magyar dugót hagyjuk.

Ezt nem is mondta senki, hogy az egyedi gyártás összevethető a nagyszériás
gyártás egyedi költségeivel. Legutóbb is kérdezett egy bogaras srác, hogy
mennyiért tudok légtölcsért csináltatni a karbijára. A haszon nélkül ár volt
kétszerese annak, amiért a neten lehet találni. Jogosan kérdezte, hogy miért
ennyi. Mert azt egy cnc-gép fossa ki magából, érdemben nincs vele emberi
munka. Ez pedig 100%-ban az. Csak az. Ellenben a túl magas, 4mm-rel nagyobb
a belső átmérője, mint a karbinak, nehezen lehet hozzáférni a csavarokhoz,
és még alakilag is kifogásolható. Ezek az én verziómnál nincsenek. De egyedi
gyártással készül, annak az árával. Ennyi.

Sajnos a nagy magyar pénztelenségben mindenki arra törekszik, hogy mindegy
milyen, csak olcsó legyen. Aztán pont az lesz drága. Én mindig is törekedtem
arra, hogy minőségi munkát adjak ki a kezemből. És ennek is megvan a piaca.
Szűkebb, ez tény, de a minőségi munkába ölt idő pénzben való kifejezése által
helyből ki is válogatódik a "rossz kuncsaftok" rétege.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2014.12.28. 22:26 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Úgy látom kezdünk nagyon elkanyarodni a témától !

A hidrulikus,és futóműves,gondok után,harcművészet,végül bogár szívótölcsérnél járunk.:) Persze értem minden hasonlati példának van oka. Viszont ha saját kútfőből akarnék kitalálni mindent,akkor nem biztos,hogy írogatnék az oldalra. Azért hagyjuk már, nem a MIr űrállomás sugár hajtóművét akarom meg buherni !

Nedves hüvelyes motor, régi hüvely ki,új vissza tömítések,be főtengely köszörülés, hajtókarcsapágyak cseréje, és a hajtókar derékszögelése. Ez nem hiszem hogy olyan egyedi művelet lenne hogy úhh az országba nincs ilyen illető aki megcsinálná. Az ami most izgat a dugattyúban lévő gyűrűk,lógása, 0,04-et mértem igaz ez a régi gyűrű,szak irdalom szerint ez a fölső határ. Abban még bízok hogy új gyűrűnél ez hézag valamivel kisebb,lesz. Aztán a terhelt oldalon a dugón vannak még hosszanti fölhúzás nyomok, nem mondom hogy úh de állati mély meg sok,mert a dugattyú barázdái még érződnek, de a kopás látható. Tehát elértem arra szintre ahhol kezeim közül átadom egy szakembernek,és rábízom egy vélhetően megbízató gépműhelyre. Idáig első sanszom kollégám barátja,nyugdíjjas bácsi aki már csak alkalmanként válall egy egy munkát. Háta mögött több 100 lada skoda barkas,és még tucat egyéb nyugati is. Ha netántál nem vállalná-el akkor szerintem nem kell sokáig az oldalon kérdezősködnöm hogy kapjak-egy megbízható kontakt-ot,legalábbis remélem,januárba mindenki újúltan kipihenten fog neki.

A hengerfej más téma, a 0,84mm es bűvös számom még talán úgy jöhetne ki ha főtengelyt-vonalba fúrják,kicsit följebb jönne az összes dugó, hengerfej meg elviselne szintén 4 tizedet,ahogy én méricskéltem. Na de ez még a jövő titka félig meddig találgatás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2014.12.29. 11:08 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Ezek szerint a régi dugóval és új hüvellyel szeretnéd összerakni(különben nem mozgatna a meghúzás a dugón)? Ha idáig eljutsz mindenképp egy garnitúra új kéne bele a normális márkákból mert a horony is kopik a palást is és anyagfáradás is fellép. Jó lenne tudni milyen a dugó teteje mert ,ha tálas akkor másként is lehet KV-t növelni ha púpos és mart zsebes akkor van gáz, mert akkor kezdhetsz agyalni ,hogy mi hogy fér el és számolni sem könnyű inkább csak köbölve adja ki. Semmivel sem nehezebb a hüvelyes motort összefűzni mint a hagyományost. Pontos hézagolási érték kell és kristálytiszta felfekvő felületek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2014.12.29. 22:57 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
apajevics-nek válaszul !

Az elképzelésem z volt hogy óh leyen mnden új stbstb. 1 gond nincs új ilyen dugó,vagy gyártatok vagy marad a régi. régi mellet az szól hogy gyári és ha 180 ezret kibírt akkor az anyag minősége garantált. Hüvely viszont kapható, kolbenschmidt,és gyűrű is,így azt cserélem,pontosítva cseréltetem.

DUgó teteje érdekes, mert lapos,vizont a szelepeknek van benneegynhebearáskb a szelep átmérő 1/4-1/5 részének,ez szimetirkusan.

A vezérműtegelynél,vannak kipróbált fokszámok megadva, infóm: http://www.taylor-eng.com/

elvileg 212-fokról 226-ra kell növelnem,és a vezérműtengelyt 3-fokkal arréb a főtengelyhez képest. Mivel vezérműtengely bütykein pontszerű sérülések láthtóak, így kézenfekvő hogy átalakítása meglévőt, illetve a csapágyfészkeknél vannak barázdák,körmöm már bele tud akadni.
A weboldalon az angol fószer említi ugyanezt amit te,hogy ezt motort csakis tapasztalt illetőre bízzuk,mert szakavatatlan ember csinálni ovális furat... nem túl biztató ennyi helyről ugyan ezt hallani. Bár a klöldi szakemberek tudása sokszor hagy kívánni valót , lásd discovery autókereskedős edy,"mindenhez ért"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2014.12.30. 10:18 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Fotózd le a tengelyt légyszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.01. 18:13 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Oda étem hogy csináljak képeket, de az oldal 256kbyte-o képet enged..... ez vicc ! 1mb-ratudom levinni onnantól romlika minőség !
Föltöltöm valahová, a képeket, csak 1 bütyökilyen szecsés, a többi az szépnek mondható, maximum eltérést 7,tizedet mértem, viszont agáz hogy a tengely,fogatási pontoknál viszont volt elétérés egyik másik közt több mint 1mm ! A tengely közepénél ksiebbaz átmérő mint tengely szélénél,lehet gyári eltérés ?
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.01. 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
3_704_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Kép[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.01. 21:49 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
A veztengelynél álltalában lépcsőzetesen változnak a csapágy méretek ,ott ahol az egyik irányból betolják a tengelyt. De itt egy kétrészre osztott házban fut és nem látom értelmét a különböző átmérőnek. Mindenképp kell szerezni egy táblázatot a tűréshatárokkal! és kimérni microval. Lehet ,hogy ellibbent vagy ennél a bütyöknél nem lett tökéletes az edzés, (elég Zsigulis). Amig nincsenek méretek ne döntsünk ,ha megvannak és tűrésen belül vagyunk egy bütyköt is lehet javítani.
A dugó szép ,lehet mosogatni új gyűrűvel kimérni. Tudom ,hogy nem hiszed el ,de egy gyűrűzés , meg az új hüvelyek nem fognak áttőrő sikert hozni. Én helyrehoznám a tengelyt, meggyűrűzném cserélnék egy hajtókar csapágysort és összeraknám egy felújított HF-el.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.01. 23:10 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
"Tudom ,hogy nem hiszed el ,de egy gyűrűzés , meg az új hüvelyek nem fognak áttőrő sikert hozni."

Ezt most picikét nem értem,hogy az áttörő sikerek alatt mit értesz ? Azzal tisztában vagyok hogy,ettől nem ad majd le 200le-t. Ez nem is cél. A vez tengelyek csapágyánál lemértem, a rendellenes kopást kizártam,annak fényében amit említettél, a vez keréknél lévő 2 csapágynál a tengely századot kerekítve 1mm-el nagyobb átmérőben, mind 2 vezérműtengelynél , tehát szimetrikus, "Vezérmű szíj feszítését ellensúlyozná vagy a szíjvezetést ??) Nekem föl sem tűnt hogy két részre osztott a ház. Mondom milyen fura középen nem kopott,"biztos jobb volt a kenés".... ja most megnéztem és lám tényleg osztott ahogy mondod és középső vájatból kapja az olajzást. Mikor szereltem annyira nem is tűnt föl,de állati kormos égett szaga van az olajnak,biztos jó meg külték..mert milyen jól megy... Mindeképpen,elenőríztetem majd, egy márkatárs régen említette hogy tört neki el a vezérműtengely. Ráadásul a kipufogó oldalon a vezrémű tengely hajtja a hidraulika szivattyút is ékszíjjal tehát nem árt ha nem üt.

A vezérmű bütyök tényleg fura,mert az összes többi jó, táblázatot még nem tudom honnan kerítek,mert az általános javítási könyvben nem terjed ki. Még átnyálazom a másikat is ami van ha megtalálom. A csodát igazból, a sűrítés megnövelésétől várom,illetve a vezérlés elfokolásától mindenféle tuning oldalakon a hengerfej polirozást állatira erőltetik. Van ennek értelme?

Ma gondolkoztam el azon,hogy motor és motor közt is mennyi különbség van. Átlag ember annyit kérdez hány kbcm-es. A citroen-eme motorjából 1.9 105le-től 160leig van ugyan az az 1.9- motor és vezérlés beli különbségekkel illetve kompresszíó viszony eltérés kenés stb.eltérés van csak,erőben és hatásfokban mégis jelentős, Aztán ez a 160le sem jéghegy csúcsa profiknak a 200le sima ügy szerintem. Természetesen szívó üzemben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motor-mechanika
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 11:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Sima ügy beszélni róla, de megcsinálni már nem annyira! A szívómotorok teljesítménye a fordszám határ kitolásával történik, tehát elrontod a motort az üzemi tartományban ,hogy fennt jól szóljon! Egy kétezres 150 Le-s moci a 90-es évek elején komoly ketyere volt lsd: BMW E36 320 vagy Alfa 155 2000 ts. Az a 100lóerő/liter nem hétköznapi és szerintem a tuti gyári vagy kikisérletezett tuning motyó nélkül nem is megy. Hekem megsem fordulna a fejemben ,hogy jobbá tegyek otthon egy 155-öst vagy egy E 36-ot, de ez én vagyok. Lehet játszani többlet üzemanyaggal, tengelyekkel, de egy vagon pénz és egy pár szétcseszett motor!
A HF polírozás egy mókus vakítás ezen a szinten! Ha nekiállsz az illesztési pontokat kell összehozni az átmenet nélküli gázáramlás miatt. A szelepknél minden turbulenciát okozó élt ki kell iktatni. A befecsiseknél lehet tükörre polírozni mert itt csak levegőt szív és nem kell a delfin bőr efekt. De semmit sem tudsz mérni! így habiszti az egész! Ez nem Lada itt más a technológiai fegyelem, nincs AS szabvány, mindent behangolnak a gyárban mielött elkezdik nyomni, ezért nehéz átlépni rajtuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 78 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség