Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2018.12.13. 21:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2016.02.10. 01:48 
Offline

Csatlakozott: 2016.02.09. 01:37
Hozzászólások: 3
Na igen, csak cél volna a veteránvizsga idővel. Minden más adott hozzá, jó állapotú, 31 éves, szinte mindene gyári. Még a fényezés is és azon sem nagyon van hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2016.02.10. 13:05 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
ha már házasítás a téma. Geree, van egy "2.3"-as hengerfejem, esetleg tudnál adni pár infót, hogy hogy tudnám megkülönböztetni a 2.0 hengerfejétől? Melyek a látható különbségek? Mert, ha tényleg 2.3, lehet keresek hozzá egy blokkot a nyáron

Gondolom a Fordnak a láncos DOHC motorcsaládjára gondolsz.
De mivel nem szeretek feltételezgetni, így elég sokat segítene a pontosítás... ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2016.02.10. 13:12 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
Vincenzo írta:
BMW e30 témában egy kis helyesbítés... Júniusban írtál a Pierburg 2be-s rendszerről, ahol azt írtad, hogy 318i és az i nem az injektor. De az. Az a rendszer egy 316-é, Utólag került rá valószínűleg a 318i felirat. Az m20-as blokk megjelenéséig az alapmodell a 316 volt m10b18 blokkal, tehát 1.8-as. Pontosan az különböztette meg a 318i-től, hogy karburátor volt rajta, a 318-on meg injektor. Volt egyébként sima karburátor is, nem csak elektromos. Azért tudom nagyon jól, mert nekem is 316 van, ezzel a remekbe szabott elektromos karbival, amivel fél éve szenvedek, mert senki nem ért hozzá és mert nem nagyon találok hozzá alkatrészt. Kikoptak. Mindenesetre az alanyod vagy egy 316 volt átcímkézve, vagy valaki olyan botorságot követett el, hogy a megbízható L-jetronic injektor helyett lebutította a gépét erre a megbízhatatlan karbira. Ui: Tippeket, hogy ki tudna valamit kezdeni az enyémmel, nagyon szívesen fogadok. A keret szűk, elsőre jó lenne, ha valaki olcsón felmérné a terepet, hogy hogy is áll a rendszer.

BMW-ben nem mozgok ilyen mélységben, hogy meg tudjam mondani, mikor,
milyen évjáratot milyen rendszerrel és milyen jelöléssel dobtak piacra, de a
szóban forgó autón semmilyen átalakítás nyomát nem fedeztem fel. Ehhez
viszont az egész autót csupasz vasig vissza kellett volna bontani, és korbácsot
is cserélni. Persze, ennél nyilván egyszerűbb út a felirat cseréje, de maga az
autó 1.8-as volt. Abba pedig, hogy mivel mi nem stimmelt, nem bocsátkoznék
vitába. Csak azt tudom itt és most is elmondani, amit akkor ott láttam is leírtam. :)

A Tiéddel kapcsolatban pedig, egy teljes és korrekt, vagyis hiteles felmérés a
legtöbb esetben csak a karbi le és szétszerelésével tud csak megtörténni. De
ha leírod a panaszaidat, úgy egy kissé könnyebb elindulni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2016.02.10. 20:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
tomika_nagy írta:
ha már házasítás a téma. Geree, van egy "2.3"-as hengerfejem, esetleg tudnál adni pár infót, hogy hogy tudnám megkülönböztetni a 2.0 hengerfejétől? Melyek a látható különbségek? Mert, ha tényleg 2.3, lehet keresek hozzá egy blokkot a nyáron

Gondolom a Fordnak a láncos DOHC motorcsaládjára gondolsz.
De mivel nem szeretek feltételezgetni, így elég sokat segítene a pontosítás... ;)


Igen, arra gondoltam, csatlakozván az előttem erről szóló diskurzushoz. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2016.02.12. 09:17 
Offline

Csatlakozott: 2016.02.09. 01:37
Hozzászólások: 3
Geree írta:
BMW-ben nem mozgok ilyen mélységben, hogy meg tudjam mondani, mikor,
milyen évjáratot milyen rendszerrel és milyen jelöléssel dobtak piacra, de a
szóban forgó autón semmilyen átalakítás nyomát nem fedeztem fel. Ehhez
viszont az egész autót csupasz vasig vissza kellett volna bontani, és korbácsot
is cserélni. Persze, ennél nyilván egyszerűbb út a felirat cseréje, de maga az
autó 1.8-as volt. Abba pedig, hogy mivel mi nem stimmelt, nem bocsátkoznék
vitába. Csak azt tudom itt és most is elmondani, amit akkor ott láttam is leírtam. :)

A Tiéddel kapcsolatban pedig, egy teljes és korrekt, vagyis hiteles felmérés a
legtöbb esetben csak a karbi le és szétszerelésével tud csak megtörténni. De
ha leírod a panaszaidat, úgy egy kissé könnyebb elindulni.


Én viszont meg tudom mondani, hogy a karbis 1.8 az a 316 volt. A 318i meg az injektoros 1.8. Ha nem átalakítás, akkor cserélt felirat. Az ecotronicos 1.8 egészen addig készült, míg nem jött az új 1.6-os blokk, amit már injektorral szereltek és 316i típusnévvel illettek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2017.07.28. 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2017.07.28. 13:51
Hozzászólások: 1
Szia Geree,
A Pierburg 2Be-s cikkedet nagy csodálattal olvastam. Sajnos a legtöbb szerelő nem ismeri az elektromos karburátorokat.
Szeretném a tanácsodat kérni a következő problémámban:
88-as VW Passat-om 1.6-os benzines kombi.
Pierburg 2ee ecotronic karburátor van benne. 4 éve csinálja vannak gondok vele.
Először csak akkor volt vele gond, amikor előzések miatt országúton megtapostam a gázt, és utána álló helyzetben dadogott az alapjárat. Ha így megálltam, akkor nem tudtam elindulni vele, csak sok indításra dadogott fel. Mintha túlkajálta volna magát.
Aztán egy műszaki vizsga előtt autóvillamossági szerelőnél járt, mert a lambda szonda csere ellenére sem lett jó a CO-ja. A fickó elvileg az egyetlen, aki ért hozzá, és hajlandó vállalni a környéken ezt a karbit.
A műszaki sikerült, de azóta huzamosabb hegymenetben kegyetlenül rángat, és időnként országúton, akár 80-as tempó fölött is. Érdekes módon hegyen felfelé hiába kezdek el visszakapcsolni, még 2es fokozatban sem hagyja abba.
Cseréltek rajta azóta bele való NGK gyertyát, gyújtás elosztót, kábeleket, rotort, AC-pumpát, de semmi javulás.
A hengerekben 15 bar van, ami nem rossz egy 300 ezer fölötti motortól.
Az autó villamossági szerelőnek "nincs ideje rá",és egyébként is felkapott műhelyében 6 alkalmazottjával 7ezer Ft-os óradíjjal dolgozik.
Próbáltam lecserélni valami egyszerűbb karbira, de a környezetvédelmi kategória miatt nem lehet. Ideiglenesen sem tartom jó ötletnek, mert az elégetlen benzin tönkre teheti a katalizátort. Utána hiába pakolja majd vissza a szerelő ezt a karbit a műszaki vizsgára..
Hálás, kényelmes és praktikus autó, országúton 6 literes gyári fogyasztással. Nem tennénk le, ha nem muszáj. Alapjárata hideg indítástól fogva szép, nincs baj azzal se..

Van valami elképzelésed, hogy mi lehet a hiba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2017.08.10. 15:42 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
bmt50 írta:
Szia Geree,
A Pierburg 2Be-s cikkedet nagy csodálattal olvastam. Sajnos a legtöbb szerelő nem ismeri az elektromos karburátorokat.
Szeretném a tanácsodat kérni a következő problémámban:
88-as VW Passat-om 1.6-os benzines kombi.
Pierburg 2ee ecotronic karburátor van benne. 4 éve csinálja vannak gondok vele.
Először csak akkor volt vele gond, amikor előzések miatt országúton megtapostam a gázt, és utána álló helyzetben dadogott az alapjárat. Ha így megálltam, akkor nem tudtam elindulni vele, csak sok indításra dadogott fel. Mintha túlkajálta volna magát.
Aztán egy műszaki vizsga előtt autóvillamossági szerelőnél járt, mert a lambda szonda csere ellenére sem lett jó a CO-ja. A fickó elvileg az egyetlen, aki ért hozzá, és hajlandó vállalni a környéken ezt a karbit.
A műszaki sikerült, de azóta huzamosabb hegymenetben kegyetlenül rángat, és időnként országúton, akár 80-as tempó fölött is. Érdekes módon hegyen felfelé hiába kezdek el visszakapcsolni, még 2es fokozatban sem hagyja abba.
Cseréltek rajta azóta bele való NGK gyertyát, gyújtás elosztót, kábeleket, rotort, AC-pumpát, de semmi javulás.
A hengerekben 15 bar van, ami nem rossz egy 300 ezer fölötti motortól.
Az autó villamossági szerelőnek "nincs ideje rá",és egyébként is felkapott műhelyében 6 alkalmazottjával 7ezer Ft-os óradíjjal dolgozik.
Próbáltam lecserélni valami egyszerűbb karbira, de a környezetvédelmi kategória miatt nem lehet. Ideiglenesen sem tartom jó ötletnek, mert az elégetlen benzin tönkre teheti a katalizátort. Utána hiába pakolja majd vissza a szerelő ezt a karbit a műszaki vizsgára..
Hálás, kényelmes és praktikus autó, országúton 6 literes gyári fogyasztással. Nem tennénk le, ha nem muszáj. Alapjárata hideg indítástól fogva szép, nincs baj azzal se..

Van valami elképzelésed, hogy mi lehet a hiba?

Szia,

Látatlanul nehéz lenne bármit is mondani, sok-összetevős egy ilyen probléma.
Nem egy esetben találkoztam már karburátorhibának betudott tünettel, ahol
gyorsan kiderül, hogy egy elhanyagolt gyújtásrendszer, egy ezer éve nem be-
állított szelephézag azonnal megoldotta a problémát annak ellenére, hogy a
karburátor közelébe sem jártam.

Egy elektromos karburátornál pedig még a számos vákuumcső, szenzor és be-
avatkozóelem hibája is tarkítja a helyzetet. Az előreláthatólag sem tűnik gyors
menetnek, amíg az ember végigmegy minden lehetséges okon.

Nyilván a legegyszerűbbtől célszerű haladni a költségesebb problémák felé.

1. Gyújtás végigMÉRÉSE. Nem alkatrészcsere, mert hiába dobáljuk ki a gyertyát,
ha rossz a trafó. Gyertyák, kábelek, rotor, elosztó, és trafó végigmérése. Utána
alap-előgyújtás, és a fordulatszám és terhelésfüggő előgyújtás-módosítás végig-
mérése stroboszkóppal.

2. Utána vákuumcsövek, jeladók, csatlakozók. Ehhez viszont már járműspecifikus
leírások kellenek, hogy hol és mikor milyen értéket kell mérni. Enélkül elég esélytelen
egy elektromos problémát kiszűrni.

3. A karbirátoron belül is lehet probléma, membránelporladás, tömítésátszakadás,
tűszelep-beverődés, talp-elgörbülés, stb, de ezek mind olyanok, hogy ha elkezdjuk
megbontani a karbit, akkor az nagyfelújítás lesz, különben még azt is elromlik, ami
addig még valahogy jó volt.

Szóval egy ilyen bonyolult rendszer felderítésénél gyorsan tudnak röpködni az órák
és a tízezrek is...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2018.01.23. 02:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.07.27. 01:05
Hozzászólások: 133
Rég nem látogattam el ide de örülök hogy még működik az oldal és vannak új cikkek!

Kerékcsapágyas téma elég érdekes, sajnos sok helyen tapasztalni olyan dolgokat amelyek valakinek-valaminek az éppen kicsit szerencsétlenül sikerült szerelése során hiba kerül a rendszerbe, és az istennek sem derül ki a valós ok. Furcsának tartom amúgy hogy kúpgörgős kerékcsapágyak ilyen fixre húzós megoldásúak legyenek, de igazából pontos összepárosítással nem probléma a dolog. Kíváncsi lennék amúgy hogy milyen elhasználódási képet mutatnak azok a csapágyak jópárszáz km alatt. (még mielőtt teljesen széteszik magukat :lol: )
Tudsz esetleg robbantott ábrát mutatni hogy és miképp helyezkednek el pontosan a csapágyak a csonkállványban?

Nekem egyszer fordult elő F Astrán vezérléscsere után párezer km-el, hogy a jobb első kerék erősebb fékezéskor rendesen rángat. Csak új csapággyal a kézben munka megkezdésénél derült ki hogy nem volt túlságosan lehúzva a féltengely anya. Szorosnak szoros volt de nem eléggé, és ez idővel pont annyit engedett az alkatrészeknek hogy elmozduljanak. Tükrösödés látszódott a féltengely bordázatán, a csapágy felfekvő felületénél is... Szerencsére új csapággyal rendesen lehúzva megszűnt a hiba, és azóta is tünetmentes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2018.11.20. 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2013.08.20. 16:43
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Nyírbátor
Fixre húzós kúpgörgős témához kis infó (igaz transit): https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/10727/ford-transit-hatso-kerekagycsapagy-csere?fbclid=IwAR2YvwYCtakkh47iME4jhKLoRUpnSHDUM5gEO7lgYTmMwvp3hOIGXYS_aao


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2018.11.21. 12:10 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
moltam írta:

Köszi a linket! Átolvasva a cikket nagy valószínűséggel azt a szarvashibát
követtem el, hogy meghúzáskor nem forgattam körbe a kereket párszor
folyamatosan. Ez bár logikus, de valamiért kifelejtettem. Majd legközelebb...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség