Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.08.06. 02:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.12.04. 18:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Alex75 írta:
Ezek szerint a hengerfejhez kisebb módosítás esetén felesleges hozzányúlni? Az alany x20xev Opel. (2L, 16V, ecotec)

Ha teljesen mást szeretnénk kihozni a motorból, mint amire tervezték,
akkor teljesen más anyagokat, geometriákat is kell használni. Ez utóbbi
értendő a szelepvezérlésre, a szívó- és a kipufogó-oldalra is. De amennyiben
a gyári jelleget megtartva szeretnénk csak egy kisebb átalakítást eszközölni,
akkor ugyanilyen mértékben lehet/kell megtartani a gyári konstrukciót.

Vagyis, ha utca motort építesz, akkor nagy átalakításokra nincs szükség,
és akár még ronthatsz is az eredményen, ha olyat csinálsz, ami nem oda
való. Mert ugye nem teherautóval megyünk ki a ringre pályázni, és nem
a sportautónkkal fogunk jól megrakott utánfutóval kimenni a szőlőbe sem... :lol:

De a konkrét kérdésre válaszolva, a legtöbbet a szelep/szelepülék környezetén
lehet nyerni és veszíteni is. A lényeges dolgokat úgy vélem, sokkal inkább
ez határozza meg, mintsem a csatorna mérete. Arról nem is beszélve, hogy
egy túlbővített csatornában már károsan lecsökkenhet az áramlási sebesség,
vagyis a gázáramlás tehetetlenségét veszítjük el, ami a töltetcsere szempont-
jából kedvezőtlenül hat...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.12.05. 09:39 
Offline

Csatlakozott: 2011.12.04. 09:32
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Veszprém
Köszönöm!

_________________
x20xe(r)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.05.28. 09:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Egy hosszadalmas telet követően, s mindkettőnk sok egyéb teendője után
most már mese nincs, be kell fejezni a motor finombeállítását. A késztől
és a jótól még messze vagyunk, de már megbízhatóan jön megy az autó.

Első lépésként már kezdi hozni azt, amit vártunk tőle... 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=Qz3riwaqRlM

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.05.29. 00:01 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Hmmm, szépen lefekszik az az RPM mutató... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.05.29. 07:15 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Hmmm, szépen lefekszik az az RPM mutató... :)

A gyújtás eddig még csak max terhelésre volt felprogramozva,
ott is csak bő 5000-ig. Szóval 5000 felett emékeim szerint jelenleg
nem növeli tovább az előgyújtást, pedig valószínű még van benne
lehetőség. A legutóbbi programozáskor ca. 7000-ig forgattam,
de egy 7500-as váltást simán tudnia kell. Én a 8000-et szeretném,
elérni vele. 8-)

Amúgy a 280-as tengely már itt is érezteti a hatását. 3000 alatt
csak a nagyobb kompresszió és a kétliteres lökettérfogat miatt
lehet vele szépen krúzolni, egyébként érezhetően nyomaték-
szegényebb. 3000-nél van egy érezhető ugrás az erőben, és
onnan viszont szépen leforog. A motor még simán elbírna egy
még nagyobb tengelyt, de mivel utcai autó, egyelőre nem tartottam
praktikusnak túl sokat feláldozni az alsótartományi nyomatékból.

Majálison úgy is kint lesz az autó, akkor már több fog látszódni
belőle, hogy mit tud. :D

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.06.03. 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Jájjj, nincs az az A4-es lap, amit ne lehetne teleírni azzal, hogy hová szeretnék beugrani a jobbegybe egy tesztkörre... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.06.04. 08:28 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Jájjj, nincs az az A4-es lap, amit ne lehetne teleírni azzal, hogy hová szeretnék beugrani a jobbegybe egy tesztkörre... :)

Ezt Ádámmal beszéld meg. Összehozlak vele a Majálison, aztán leboxoljátok. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.06.04. 08:47 
Offline

Csatlakozott: 2010.03.08. 11:23
Hozzászólások: 98
Geree írta:
bogyesz írta:
Jájjj, nincs az az A4-es lap, amit ne lehetne teleírni azzal, hogy hová szeretnék beugrani a jobbegybe egy tesztkörre... :)

Ezt Ádámmal beszéld meg. Összehozlak vele a Majálison, aztán leboxoljátok. :lol:


Sőt az escortot is tologathatod ha ez lenne a perverziód :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.06.05. 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
krad írta:
Geree írta:
bogyesz írta:
Jájjj, nincs az az A4-es lap, amit ne lehetne teleírni azzal, hogy hová szeretnék beugrani a jobbegybe egy tesztkörre... :)

Ezt Ádámmal beszéld meg. Összehozlak vele a Majálison, aztán leboxoljátok. :lol:


Sőt az escortot is tologathatod ha ez lenne a perverziód :twisted:

Mivel aznapra mondanak szép időt, lehet ott fogok mindenki szeme láttára gátlókat cserélni, szóval az enyém - már ha arra gondoltál - egy helyben fog állni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2013.06.05. 20:36 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 211
Tartózkodási hely: Vál
bogyesz írta:
Mivel aznapra mondanak szép időt, lehet ott fogok mindenki szeme láttára gátlókat cserélni, szóval az enyém - már ha arra gondoltál - egy helyben fog állni...

Szerintem a saját, kilakatolt kétajtós, motor nélküli Escort MK2-esére gondolt. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség