Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.22. 12:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.02.25. 20:33 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Hosszas előkészületeket és alkatrész-beszerzéseket követően lassanként
végre elkezdhetjük Ádám motorjának az építését.

Ez a topik az Ő motorjának az építéséről fog szólni, az Ő szemszögéből
bemutatva az építéshez kapcsolódó közvetett és közvetlen részleteket.

A motorépítés engem érintő részleteinek a dokumentálását a honlapon
a Projektek fejezet alatt találjátok meg, itt: Capri motor - Krad.

Ádám, most pedig Tiéd itt a pálya, várjuk a beszámolókat, az ötlet fel-
vetődésétől kezdve az alkatrészek beszerezésének a nehézségein át az
építéshez kapcsolódó részletekig!

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Kezdetek, vagy valami once upon a time...
HozzászólásElküldve: 2011.02.26. 00:59 
Offline

Csatlakozott: 2010.03.08. 11:23
Hozzászólások: 98
Akkor én kezdem egy kis könnyen emészthető mindenféle képlet és számolásmentes bevezetővel, amely kis összefoglalást nyújt arról hogy jutottunk el idáig.

A sztori lassan egy éve kezdődött azzal, hogy mint rendes capris srácként olvasgattam az offtopiccommnadó által rendetlenné (így szeretjük) vált capris fórumot amikor ráleltem Süni hirdetésére, amelyben cossie hengerfejet kínált eladásra jó pár kapcsolódó alkatrésszel. Ezeket most nem részletezném, mivel a későbbiekben úgy is előkerülnek a felhasználásuk során. Mivel itt vagyunk és én ezeket a sorokat írom tisztán látszik, hogy kis alkudozás/ismerkedés után elhoztam a szettet Sünitől. Majd jött az örülünk Vincent érzés, meg a sok kérdés a fejemben hogy és most hogyan tovább...
Süni ajánlására elkezdtem olvasgatni Geree oldalát és a dutton projekt olvasása közben jöttem rá hogy nekem is valami hasonlóra van szükségem. Mivel műhelyem nincs és a motorépítéshez annyira értek mint a gordonkázáshoz ezért elkezdtem a duttonos projekt topikjában kérdezgetni és idővel felkerestem Gereet, hogy mit szólna ha elkészülne a duttonos projekt második felvonása, amelyben kitcar helyett színre lép egy MKIII capri, pinto motor helyett meg egy másik pinto motor cosworth kupakkal. Geree rácsapott a dologra és belevágtunk a közös munkába. Először a háttérben beszélgettünk, hogy mit is és főleg hogy hogyan szeretnénk megvalósítani. Meg gyűjtögettünk infokat, olvasnivalókat, videókat a témában A-Z-ig..

Geree jó szokásához híven felállítottuk a elvárásainkat/céljainkat, hogy később ne érjen minket csalódás :
Idézet:
Téged idézve "Ha nem tudjuk, hogy hova megyünk, sosem fogunk odaérni" a következő főbb szempontokat fogalmaztam meg magamban:
- Legelső sorban minden körülmények között megbízható (ezért is esett a karbira a választás)
- hobbi és sportos célokra használható de viszonylag gazdaságosan fenntartható autó. (pl: autópályán 130 tempónál ne egyen 12l-nél többet, de azért a lámpánál a Józsi bácsi zetorja ne verjen rám 100 métert stb..)
- Értelmes határokon belül low-cost motor legyen, tehát nem rendelünk bele egyedi Pankl hajtókarokat, viszont a beszerezendő alkatrészeknél és a elvégezendő felújításoknál az ár/érték arányában a legjobb megoldásokat keressük. (pl: fúrás, dugók, hajtókar, főtengely, karbik, kipufogó stb.. )
- És a fentiek megtartása mellett megvalósítható rejtett tartalékok kiaknázása, hatásfok növelése.

Mivel azóta csatasorba állt egy igazán rohangálós autó ezért ez a cossie motoros autó tényleg a hobbi célokat fogja szolgálni ezért lehet h kicsit jobban elmegyünk a sportosság irányába.

Mivel tudtam hogy pinto blokk kell, ezért beszereztem egy 205-ös motort. A többi alkatrész beszerzése egyenlőre várat magára mert megpróbálunk a meglévőekből dolgozni vagy hiány esetén még nincs meghatározva, hogy mit honnan szerezzünk be.

Megpróbálom összeszedni az eddig előjött témákat amelyek szóba kerültek a dutton topicban, privát beszélgetésben Gereevel vagy külső konzulensek (Papi, Bogyó, Sunya, Oz) és köztem. Lehet h ezt nem nekem kéne összeszedni mivel szakmailag én vagyok itt a leggyengébb láncszem, de megpróbálok konkrétum mentes lenni vagy ha ez valahol nem sikerül és hülyeséget írok akkor majd kijavítotok engem:
1. Turbo vs karbi: karbi van, turbó drága és mivel a HF felújításon esett át (2 mm hiányzik az aljából) ezért kockázatok rejt magában ezért maradtunk a karbinál, no meg azért is mert ez autentikusabb lesz.
2. Üzemanyag: 98 a kevés forgalmazó miatt kiesett, az e85 meg nehezen hangolható össze a karburátorokkal ezért egyenlőre maradtunk a 95ös benzinnél
3. benzin, akkor kompresszió: 12 fölé lövünk, csak kérdés hogy érjük el... Én először 2.1 pinto konverzióra gondoltam, viszont így nem biztos h elérhető a megfelelő érték. Geree köbölni fog és számolunk és nézelődünk hogy a célnak és a pénztárcámnak legmegfelelőbb dugó, hajtórúd és főtengely hármast ki tudjuk választani. Lesznek itt még érdekes dolgok azt hiszem....
4. Karbik: van 2 jól felújított 40-es dollorto-nk, akkor próbáljuk ki és később lehet h lépünk feljebb
5. veztengely - fokoljunk és próbáljuk ki azt ami van és majd idővel újítunk ha szükséges
6. előgyújtás vezérlés - (wodoo 3d) elég nekünk vmi sima 3d-s előgyújtás vezérlés. Bogyó tudja a tutit.
7. leömlő - 4-2-1 = egyedi gyártás jó tervezés után
8. kipufogó - tervezünk és építünk vagy kipróbáljuk Sunya 60-as rendszerét 8-)

Szóval itt járunk, a vitaindítónak vége és indulhat a haddelhadd :twisted:

Adam


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.03.26. 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 211
Tartózkodási hely: Vál
Valamit csiripeltek a madarak..... :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.03.26. 19:51 
Offline

Csatlakozott: 2010.03.08. 11:23
Hozzászólások: 98
Süni írta:
Valamit csiripeltek a madarak..... :roll:


Szerintem a holnap este után már baromi okosak leszünk és lehet h akkor lesz poszt is belőle ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.04.12. 07:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Egy kicsit elmaradtam az aktuális dolgok dokumentálásával, így most utólag pótlom.

A honlapon 3 új cikket is összeállítottam, melyből az első a dugóválasztás problémáit részletezi: Dugó, fadugó

A második cikkben a már kézhez kapott dugókat veszem górcső alá: Wössner dugók képekben

A harmadik cikk pedig a hajtókar-választás körüli bonyodalmakat írja le: Hajtókar-mizéria

Mazsolázgassatok kedvetekre! 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.05.25. 10:30 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Volt egy kis csűrcsavar a hengerfal-kenés környékén: más megoldást használ
a Pinto, mint a Cosworth motor, amiből mi a legrosszabb konfigurációba
kerültünk volna, ha nem szerzünk egy Cosworth-ból való, dugattyúhűtő-
fúvókás olaj-szívócsövet: "szárazon" járt volna a dugó...

Nem volt egyszerű, de szereztünk és egy újabb lépéssel kerültünk közelebb
a kész motorhoz vezető úton. :D

Itt olvashatjátok a cikket: Dugattyúhűtés, hengerfal-kenés

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.05.26. 13:43 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
A blokkmunkálotokon is túlestünk, úgyhogy most már megkezdhetem a motor összefűzéséhez az előkészületeket... :D

A blokkmunkálatokról szóló bejegyzést itt olvashatjátok.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.05.31. 08:39 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Most már lassanként a célegyenesbe fordulunk, összefűztem a motor alját...

Itt olvashatjátok: http://www.geree.hu/2011/05/blokk-osszefuzes/

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.07.16. 07:31 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Előzőleg megfeledkeztem ide is beírni, hogy már hengerfej-fejezetbe is belekezdtünk.
Az első cikkben az előkészületekről olvashattok: Hengerfej-előkészületek

S azóta már sikerült egyet lépést megtennünk előre: Hengerfej - Folytatás

Olvasgassátok kedvetekre!

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Capri motor építés - Krad
HozzászólásElküldve: 2011.07.18. 07:23 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 211
Tartózkodási hely: Vál
Atyaúristen! A motor 3x annyit fog érni, mint a körítés!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség