Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.26. 00:44

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: fgab2a - Ford Orion RS Turbo
HozzászólásElküldve: 2014.05.25. 07:48 
Offline

Csatlakozott: 2014.05.11. 14:55
Hozzászólások: 39
Az autónak saját topikot nyitottunk, s a korábbi hozzászólásokat átemeltem ide.

Ebben a topikban fgab2a kezei között, rendhagyó technikákkal épülő, gyárilag nem létező Orion RS Turbo kap otthont.
Örömmel várjuk a leírást a járműről!
Geree


Nekem meg sikerült szétrepeszteni a dugót a verdámban... nehéz tudatosítani magamban, hogy nem szabad benzinnel turbónyomásba hajtaNOM a verdámat.... etanol, vagy nem kell tapossam a gázt neki benyával. A tarajos dugó nem bírta... kb ugyanaz történt, mint a fotókon... gyürük közt repedt dugó. Bár az is tény, hogy az autó már mióta nálam van, megvétel után, (akkor még carbis) gyűrűzve lett... azóta elment vagy 150 000km-t, amikor meg felraktam rá a turbót, injektort, akkor meg kapott egy sor hajtókarcsapágyat.... biztos, ami biztos alapon. Nos talán nem ártott volna már akkor kikapkodni a dugókat belőle... már akkor is volt neki kartergáza :( Aztán most meg, hogy megkapta az ívet benzinnel, lelőtte még az olajbeöntősapkát is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.25. 11:34 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
fgab2a írta:
Nekem meg sikerült szétrepeszteni a dugót a verdámban... nehéz tudatosítani magamban, hogy nem szabad benzinnel turbónyomásba hajtaNOM a verdámat.... etanol, vagy nem kell tapossam a gázt neki benyával. A tarajos dugó nem bírta... kb ugyanaz történt, mint a fotókon... gyürük közt repedt dugó. Bár az is tény, hogy az autó már mióta nálam van, megvétel után, (akkor még carbis) gyűrűzve lett... azóta elment vagy 150 000km-t, amikor meg felraktam rá a turbót, injektort, akkor meg kapott egy sor hajtókarcsapágyat.... biztos, ami biztos alapon. Nos talán nem ártott volna már akkor kikapkodni a dugókat belőle... már akkor is volt neki kartergáza :( Aztán most meg, hogy megkapta az ívet benzinnel, lelőtte még az olajbeöntősapkát is.

Nem véletlenül alacsony sűrítésű és kovácsolt az RST dugója a szívó CVH-éhoz képest....

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.25. 17:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
fgab2a írta:
Aztán most meg, hogy megkapta az ívet benzinnel, lelőtte még az olajbeöntősapkát is.

Hát ez valóban nem öröm!
Az olajbeöntősapkát a forgattyús ház szellőztetésen 'keresztül' lőtte le?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 06:04 
Offline

Csatlakozott: 2014.05.11. 14:55
Hozzászólások: 39
csak egy egyszerü kis sárga kupak volt rajta, ami azóta már nincs is meg... Ami azt illeti, tuti, hogy nem ott kellett volna távoznia a kartergáznak. Tegnap az egyik ismi ajánlott egy sor RST dugót 40-ért (bontott persze). Vki esetleg olcsóbban? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 07:17 
Offline

Csatlakozott: 2014.05.11. 14:55
Hozzászólások: 39
Azért hozzá kell tegyem, hogy vmi mocskosul ment a verda... kicsit be kell a következő körben korlátozzam, mert időnként megvolt a turbónyomás 1,2 bar is, a motorfordulat pedig 9000 Rpm. a 2.0 TDCI mondeo a 130 lovával lópikula volt ehhez képest :) Ahogy nézegettük a Honda 1.6 Vtec (ami vmi chippelt őrület volt, állítható nyomásszabályzóval) alap tán 160 lovassal vetekedett, sőt úgytünt felülmúlja.. Csak szegénykém nem bírta soká. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 08:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
fgab2a írta:
csak egy egyszerü kis sárga kupak volt rajta, ami azóta már nincs is meg... Ami azt illeti, tuti, hogy nem ott kellett volna távoznia a kartergáznak. Tegnap az egyik ismi ajánlott egy sor RST dugót 40-ért (bontott persze). Vki esetleg olcsóbban? :)

Az megvan, hogy ennek kb. darabja kerül ennyibe...?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 09:10 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
fgab2a írta:
Azért hozzá kell tegyem, hogy vmi mocskosul ment a verda... kicsit be kell a következő körben korlátozzam, mert időnként megvolt a turbónyomás 1,2 bar is, a motorfordulat pedig 9000 Rpm. a 2.0 TDCI mondeo a 130 lovával lópikula volt ehhez képest :) Ahogy nézegettük a Honda 1.6 Vtec (ami vmi chippelt őrület volt, állítható nyomásszabályzóval) alap tán 160 lovassal vetekedett, sőt úgytünt felülmúlja.. Csak szegénykém nem bírta soká. :(

Elég régóta "játszom" már CVH-val, és tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy 9000-et
forogjon. Ezzel kapcsolatban engedd meg, hogy szkeptikus legyek. Amíg csak a
hengerfejbe nem tolsz bele közel fél misit, addig esélyed nincs erre a fordulatra
anélkül, hogy dugó összeverné a szelepeket...

A Mondeo pedig nem nagy flash, ha lóerő/kg arányt nézel. Az nyilván jó a nyoma-
tékból előzésre, de nem gyorsulásra. A VTEC Honda már jó összehasonlítási alap.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2014.05.11. 14:55
Hozzászólások: 39
Bardi auto.: RST dugattyu utángyártott, nem emlékszem a gyártóra 15500Huf/Db, persze össz kedvezménnyel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 11:10 
Offline

Csatlakozott: 2014.05.11. 14:55
Hozzászólások: 39
változtatások.: 60Kv rezongyujtás 300W max power,, 2,2mm gyertyahézag, renndkivül meggyorsitja az égéssebességet (hasonló gyujtás, mint a forma 1ben alkalmazott, vagy még rokona főleg a drag motorsportban használtnak). sajnos csak hangból tippelem a fordulatot, ugyanis a gyári fordmérő túlmegy a 7000-es tartományon nagyon hamar 5500-tól. teszem azt 3000-től már igen jól megy, de 5500-tól nagyobbat húz, mint a Vtec. A hengerfejből 0,7mm lett lesíkolva annak idején. Egyszer volt szíjszakadás már szerencsétlennek. 13,5-14 kompresszió. (volt) Az injektorok BMW 535 befecsijei, az elektronika egy szimpla EECIV, pár saját elektronikával kiegészitve. 3 fúvóka alap üzemnél szinte közvetlen a turbóba fecskendez. a 4. és az 5. csak nyomásban dolgoznak... azok üzemanyagát a kipufogóba épitett PMC azonnal részecskékre bontja, azaz nem benzin, vagy etanol a túlnyomáshoz szánt üzemanyag, hanem H2CO gázkeverék, ennek létrehozásához néminemü viz is kell. 100km/1-2dl.
https://www.youtube.com/watch?v=FksWsEb7zig
a youtube videon látható a gyujtás (sajátunk), ott csupán vizgőz, permet van a "gyertyaházba" kényszeritve. Ennél a kapcsolásnál viszont a vizzel hajtható motor alapjelenségéhez érhetünk. Sajnos a felvétel nem volt képes visszadni a hangjelenséget, ami mindegy egyes szikrapulzálásra létrejön... minden egyes csattanás egy petárda hangjához fogható. Ne legyen kétséged, egy ilyesmi gyujtás közelébe hozza a szénhidrogén égéssebességigényét a motornak a TDC-hez. Minnél közelebb gyujthatsz egy üzemanyagkeveréket a TDC-hez, annál hatékonyabb égés jön létrte, mert már akkor nem kell a dugónak, többet menni felfelé, a már begyulladt keverékkel szemben. Effektiv kissebb hőtermeléssel jár a fojamat. Még annyit, a turbófeltöltő közvetlen a szivotorok felett van, ezért is kellett a motorháztetőt megvágnom. :( A turbóba fecskendezés hűti a turbó oldal levegőjét!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Escort RS Turbo - Karel
HozzászólásElküldve: 2014.05.26. 12:13 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Szerintem kérj témát a projektednek és ott mutasd be bővebben... mert pl engem a gyújtás és a vízbontó téma is érdekelne belőle...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség