Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2018.12.13. 20:39

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2015.03.16. 11:01 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Sziasztok !

Az,itt írtak,a címben említett francia csodáról,fognak szólni. Két féle ember létezik egyik aki utálja,és csodálkozva néz ezekre az autókra,másik aki ült már egy jó állapotúba :) Az első írásokba egy kicsit a márka ezen típusának bemutatásáról fog szólni,későbbiekben képekkel illusztrált javítások,és leírások lesznek fönt. Mivel a motor Psa-konszernből származik,így egy két Peugeot rajongó,és találhat értékes információt motorjával kapcsolatban. Akinek bármiféle ellenszenve van a márkával vagy a típussal,azt kérem ne irkáljon össze vissza, a másik bosszantása érdekében. És kedves Geree-nek se keljen plusz munkából törölni. Akinek van esetleg plusz információ,egyes adatokkal kapcsolatba,és hozzászól,építő jelleggel azt megköszönöm.

Tehetitek föl a kérdés, bx 1.9,az valami Diesel,annyi van belőle mint a szemét. EZ is inkább már múlt idő,egyre kevesebb, 1.9 benzinből még kevesebb, Az xu9j4z-motorral szereltből már csak akad(európába),ez 16 szelepes, hengerenkénti befecskednezéssel,és megközelítőleg 15-ezer db készült a 16-szelepes benzines bx-ből. Ezen belül is két féle alap van az egyik 147le(dfw),ebből van több, a másik 160le(d6c)
Itt az utóbbi d6c-ről lesz szó. Francia belpiacra készült,legfőképp,katalizátor nélküli,jellemzően 1988-és 1990-közt. Ezt követően környezetvédelmi normák miatt vissza vették 147le-re.

Mivel igen ritka a d6c jószág, országba ha 5db van akkor sokat mondok, így én sem egy ilyet vettem. Ezért lesz cifra a történet, én egy 8 szelepes 1.9Gti csodát alakítok át,teljes értékű d6c-re.
Fanatizmusomról,annyit, Citroën bx-et vezettem elsőnek, családba több is van napi használatba,Autószerelő szakvizsga gyakorlatból Citroën hidropneumatikus rendszer,szerkezeti elem bontása,és ismertetése volt.


Csatolmányok:
olio_1102685519_bx16v.jpg
olio_1102685519_bx16v.jpg [ 33.11 KiB | Megtekintve 3486 alkalommal. ]


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hammer14 2015.03.16. 22:13-kor.
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2015.03.16. 12:00 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
hammer14 írta:
Sziasztok !

Az,itt írtak,a címben említett francia csodáról,fognak szólni. Két féle ember létezik egyik aki utálja,és csodálkozva néz ezekre az autókra,másik aki ült már egy jó állapotúba :) Az első írásokba egy kicsit a márka ezen típusának bemutatásáról fog szólni,későbbiekben képekkel illusztrált javítások,és leírások lesznek fönt. Mivel a motor Psa-konszernből származik,így egy két Peugeot rajongó,és találhat értékes információt motorjával kapcsolatban. Akinek bármiféle ellenszenve van a márkával vagy a típussal,azt kérem ne irkáljon össze vissza, a másik bosszantása érdekében. És kedves Geree-nek se keljen plusz munkából törölni. Akinek van esetleg plusz információ,egyes adatokkal kapcsolatba,és hozzászól,építő jelleggel azt megköszönöm.

Tehetitek föl a kérdés, bx 1.9,az valami Diesel,annyi van belőle mint a szemét. EZ is inkább már múlt idő,egyre kevesebb, 1.9 benzinből még kevesebb, Az xu9j4z-motorral szereltből már csak akad(európába),ez 16 szelepes, hengerenkénti befecskednezéssel,és megközelítőleg 15-ezer db készült a 16-szelepes benzines bx-ből. Ezen belül is két féle alap van az egyik 147le(dfw),ebből van több, a másik 160le(d6c)
Itt az utóbbi d6c-ről lesz szó. Francia belpiacra készült,legfőképp,katalizátor nélküli,jellemzően 1988-és 1990-közt. Ezt követően környezetvédelmi normák miatt vissza vették 147le-re.

Mivel igen ritka a d6c jószág, országba ha 5db van akkor sokat mondok, így én sem egy ilyet vettem. Ezért lesz cifra a történet, én egy 8 szelepes 1.9Gti jószágot alakítok át,teljes értékű d6c-re.
Fanatizmusomról,annyit, Citroën bx-et vezettem elsőnek, családba több is van napi használatba,Autószerelő szakvizsga gyakorlatból Citroën hidropneumatikus rendszer,szerkezeti elem bontása,és ismertetése volt.

Látom, közben megoldottad a topiknyitást. :)

No, hát akkor örömmel figyeljük a BX GTi újjáépülését! 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2015.03.16. 22:38 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Na,szóval,ismét kis idő folytatom.

Kezdetnek, ott volt az ötlet, úhh 1.9 benzin 8v-na majd jól szerzek egy hengerfejet átdobjuk és máris minden nagyon jó lesz. Szerelési könyveket,olvasgatva,és már fanatistákkal átbeszélve kiderült pár apróság. A két motor jócskán különbözik. Maradjunk annyiba az aluminium ház az ami egyezik,meg a lendkerék. Más dugó,más hajtókar,olajhűtő,+ olajfúvókák dugó alá, és ugye a hengerfej.
Segítőkész ember révén,egy két jó kapcsolatom akad, jöt is a telefon,egyszer hétvégén decemberben, te figyelj isten háta mögött van egy 16v bx eladó,azt se tudja a tulaj milye van. Én megvenném de asszony kidob.Hirdetést közbe törölték, kinyomoztuk a számot,megvan még. Már aznap mentem volna érte. Végül 3 nap elteltével el is jött saját lábán,szépen járt,de hidraulika az teljesen tropa,gányolások nyomai,rossz hőgomba,stb és forgalomba sem helyezhető. Életemben először láttam és ültem 16v-be. Nagyot léptem előre,3 éve terveztem ezt.
Attán jött a móka,motor ki, műhely költözés. Üvegszálas spoiler elemeket sérülés nélkül nem tudtam leszedni,így maradt a kasznin,nem akartam tönkre tenni.

1-év szünet,alkatrész ,és gépműhely feltárás,közbe kiderült ez a motor csak 147le. Na akkor én 160le-re szeretném. Oldalon tanács kérés,"fújjolás" így úgy ezt nem lehet, sok igazság volt benne,volt félre értés is. miért akarom hagyi a dugót,miért nem cserélem, rosszabb lesz a motor mint volt,és végtelen sok probléma,amire később kitérek. tomi-nevezetű tag időt energiát nem spórolva minden kapcsolatán keresztül segített, hogy legyen új dugóm ráadásul a 160le-és ami a nagyobb sűrítésű. Hát találtunk is 3db-ot. Nem vicc 3db volt gyűrűvel együtt. Azt hittem fölrobbanok,aznap este. Úgy döntöttem nem kell,mire megyek 3db-al. Aztán jött a nagy ajánlat, van egy franciából behozott MI 16 peugeot motor, a gyűjtő illető a saját bx-ébe szánta,de anyagi okok miatt megválik tőle,azaz nekem eladja másnak nem.
1 nap alatt át is gondoltam,megvettem,alkalmi vétel,kelhet még alkatrész belőle. Itt már körvonalazódott, van esélyem rá,hogy tényleg gyári jó mocim legyen mindenféle tuning reszelgetések nélkül,nem kell fokolókerék,nem kell hengerfej síkólás,és stb.

Motorfelújítás:Sokat telefonálva árajánlatokat kérve,aélaktrészeket föltárva,geree cikeiben ddicsért bejó gépműhelyhez átkerült,az agyig szétszedett moci,és elpucolt hengerfej. Pénz csak lassan jött,így úgy indultam neki először a motortömb,legyen meg,ha még futja akkor,a hengerfejnek is ugorjanak neki. Munkafevétel reggel 8,legyen a név mancika néni. Felkészülve elmondtam miről van szó. Kérdés dugót nem akarok cserélteteni????? MOndom ez így nem helytálló,akarnék,ha lenne gyári. Na majd ők :) Mondom tűkön ülve várom az eredményt,de 10 ezerbe simán fogadok hogy nem lesz. 3 nap múlva jött a telefon,hogy nincs gyártatni tudnak,de a dugó még a gyári tűrésen belül van. Ok essenek neki a régi dugókkal. Nem kell hogy gyorsan legyen kész,inkább legyen jó.
Oké,eltelt egy hónap érdeklődtem, már szinte kész. Megvolt a végösszeg, na mondom akkor a hengerfej is legyen megcsinálva. Eltelt 1,5 hét, oké majd pénteken mehetek érte,ez volt kedden.
Szerda délelőtt telefon, van egy pici probléma!.... Éspedig? Az egyik hajtókar meg van rogyva 1 tizedet,nincs esetleg másik? Hú vazze még jó hogy megvettem a másik mocit. Nem voltam boldog,hogy utolsó pillanatba szóltak,de legalább észvereték lelkiismeretesen végigmértek mindent
és a beüzemeléssel kapcsolatba is adtak tanácsokat. Most pedig aprólékosan zajlik az összeszerelése a motornak,amit részletesen fogok dokumentálni amint lesz idő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2015.12.08. 22:04 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Eltűnök ugyan hosszabb rövidebb időkre,de a projekt most élőbb mint valaha. A motor összeállt,már hónapokkal ezelőtt. Polírozgattam tisztogattam,kínlódtam. Aztán úgy döntött hogy a nagyszerű Valeo-kuplungszett 20 ezret fut el és beszakadt a szerkezet. Úgyhogy msot akkor megkaptam a kezdő lökést hogy megkapja az új szívecskéjét. Régi képet mellékelek,hogy a sorozat majd teljes legyen a legvégén. a miből mi lett.


Csatolmányok:
konvert 01 hengerfej.jpg
konvert 01 hengerfej.jpg [ 116.11 KiB | Megtekintve 3024 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2015.12.08. 22:07 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Még egy kép.


Csatolmányok:
heng f 02 átmérete.jpg
heng f 02 átmérete.jpg [ 194.73 KiB | Megtekintve 3024 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroen bx 1.9 Gti 16v.
HozzászólásElküldve: 2016.01.13. 15:56 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2852
Tartózkodási hely: Budapest
Ezt most találtam, gondoltam bedobom... ;)
Csatolmány:
Citroen_bx.JPG
Citroen_bx.JPG [ 147.36 KiB | Megtekintve 2899 alkalommal. ]

Amúgy itt találtam: http://petrolicious.com/which-of-these- ... -take-home

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség