‘79-es Rover SD1

2015. augusztus 5.

Egy igazi, hamisítatlan, ‘80-as évek elejéről származó angliai ínyencség, egy Rover SD1-es bicegett be hozzám a minap, alapjárat-hiánnyal küszködve.

Rover SD1

Rover SD1

Az autót egyébként egy soros, hathengeres 2600 ccm-es, két Stromberg karburátor által etetett motor hajtja, és hát szerény véleményem szerint korabeli nyers, hathengeres, kétkarburátoros motor hangját egyetlen mai autó sem közelíti meg. Muzsika az autós fül számára. 8-)

Rover 2600

Rover 2600

Szegény jószágon azért látszik már a bő 35 év, de a mérete, a stílusa és persze a kétkarburátoros, hathengeres motorhangjával igen tekintélyt parancsoló színfoltja a forgalomnak. Az autó egyébként engem is elsőre megérintett. Ami nem véletlen. A neten az alábbi sorokba futottam bele:

“1977 márciusában azonban egy nagyon komoly dicséret is érte az SD1-est, amikor az Autocar magazin közölt egy cikket, melyben a korábbi híres autóversenyző és csapattulajdonos,Raymond Mays azt taglalta, miért a 3,5 literes motorral szerelt Rovert tartja a legjobb személyautónak, amit valaha vezetett. Mays 12 ezer mérföldet tett meg az autóval a cikk írásakor, és lenyűgözték a kocsi menettulajdonságai és sportos használat mellett is kedvező fogyasztása.”

A típus egyébként egy 3500 ccm-es V8-as motorral is elérhető volt, amely a brit rendőrség köreiben a legnépszerűbb autó volt. Olyannyira, hogy amikor ‘86-ban leállították a típus gyártását, a rendőrség még 3000 (egyes források szerint 5000) darabot rendelt a típusból, hogy legyen később is belőle. Egyes darabokat még 10 évvel a gyártás után is helyeztek forgalomba a szervezetnél…

És végül egy zárókép egy teljes pompájában büszkélkedő SD1-esről…

Rover 3500 V8

Rover 3500 V8

Geree Akik megtiszteltek a bizalmukkal

Hozzászólások lezárva