Bejárat > 2014.05 - Fiesta XR2 felújítás - Bálint > Alkatrészbeszerzés és bürokrácia

Alkatrészbeszerzés és bürokrácia

2015. április 2.

Az előzőekben nagy lendülettel elkezdett munkálatok után kissé meg is állt a történet, ugyanis az alkatrészbeszerzés nem csak költségessé, de annál körülményesebbé is tette a helyzetet. Itthon taposólemezt nem találtunk, pedig az kellett volna a legjobban. Így nemzetközi keresgélés után Bálint végül Angliában, a Ford-fanatikusok országában talált egy gyártót, aki a gyári lemezzel teljesen megegyező taposókat kínál, és kapható nála külső és belső küszöb is.

Kincsek

Kincsek

Bálint be is szerezte a nagy valószínűséggel cserélni szükséges alkatrészeket, és még 2014 nyarán egy magánfuvarral kézhez is kaptam, szóval most már lehetett szervezni a lakatost. És bár a küszöbök ránézésre nem feltétlen igényelték volna a cserélt, de úgy voltunk vele, hogy ha munka közben derül ki, hogy cserélni kell, és nincs hozzá cserealkatrész, akkor az a helyzet mindenkinek fejfájós. Szóval inkább beszerezte a küszöböket is. Ezt követően egyeztettem a lakatosommal, aki eljött megnézni (lévén az autó szét is volt szedve, másrészt műszaki sem volt rajta már egy jó ideje, így nem lehetett közúton még húzni sem). Eme alkatrészek meglétével kissé egyszerűsödött a lakatosra váró munka, viszont felvetett egy kérdést, amire én naívan még csak nem is gondoltam. Hogyan lesz ez lepapírozva? Mert ha ő kivágja a fenéklemezt, onnantól ebből még egyszer nem lesz papíros autó. Tehát előbb kell minden bürokratikus folyamatot körbejárni és egy engedélyt szerezni az alvázszám-módosításra.

Hosszas, sokszori telefonálgatás jobbra-balra, míg kiderítettem, hogy az első szükséges lépés az eredetvizsga, amely igazolja, hogy természetes elhasználódás következményeképpen sérültek a jármű természetes azonosítószámai. Ismerettségi körben ajánlott valaki egy eredetvizsgás urat, nincs is messze. De el kellene vinni oda az autó. Egy tréleres ismerősöm hosszasan ígérgette, hogy elviszi persze, de csak nem akart összeállni az épp javítás alatt álló autója. Múltak a hetek, végül már a hónapok. Közben egy másik tréleressel is próbáltam elvitetni, de hihetetlen, azon tréleresek, akikkel én kapcsolatba kerültem, mennyire nem akarnak dolgozni, vagy csak a földtől teljesen elrugaszkodtott összegekért.
Nagy nehezen végül megoldódott az eredetvizsga, és a papír tanúsította, hogy semmilyen idegenkezűség nincs az azonosítók olvashatatlanságában. Tehát jöhet a következő lépés, az NKH-s szemle…

Első infóként úgy tájékoztattak, hogy be kell menni a Mozaik utcába. Telefonálgattam, szervezgettem, miközben kiderült, hogy tulajdonképpen a XIX. kerületi Vas Gereben utcai NKH állomáson is lehet szemléztetni az autót - ami azért volt nagy előny, mert csak az M5-ös túloldalára kellett vinni az autót, és nem a város másik túlvégére. Trélerkérdés továbbra is ugyanaz, megint az ígéretek földjén várakoztam. Ekkor már 2014. decembert írtunk. Aztán amikor besokalltam és úgy voltam, hogy nem érdekel, megkockáztatom, hogy elhúzzuk az autót kötélen, le is egyeztettem volna az időpontot az NKH-val, közölték, hogy idén már nem dolgozik az illetékes, próbáljam jövő év (2015) elején. Na paff…

Januárban újult erővel próbáltam előre lépni. Megbeszéltem öcsémmel, hogy elrángatjuk az autót a Vas Gereben utcai NKH-hoz, egyeztettem időpontot és hosszú idő után végre még egyet léphettem előre. Elérkezett az időpont, az autót is sikerült eljuttatni a Vas Gereben utcai NKH-hoz, ahol a szemle nem talált semmi kifogásolnivalót sem az autóban, sem az eredetvizsgában, így jóváhagyták az alvázszám-módosítási kérelmet.

Határozat2

Határozat

Háromnegyed év kellett ahhoz, hogy megtudjuk, hogyan is kell ezt a helyzetet megoldani és mire sikerült is végigvinni az ügyet. Így most már tényleg hozzá lehet kezdeni az érdemi munkához. El sem hiszem… :-)

Egy dolog árnyalja kissé a képet, mégpedig az, hogy a határozat kézhezvételétől számítva egy éven belül kell az autót műszaki vizsgára vinni, ahol is majd beütik az új azonosítóit is. Amennyibe ebből kicsúsznék, akkor a lejárat előtt kell újra megküzdeni a bürokráciával és kérvényezni a hosszabbítást. Ha viszont kicsúszok belőle, akkor vissza a startvonalra, és lehet kezdeni az eredetvizsgától az egészet. De még ha decemberig nem is lenne átadásra kész az autó, úgy vélem, azt azért különösebb kihívás nélkül meg tudom csinálni, hogy vizsgaképes legyen. Hát akkor munkára fel!

– Geree

Geree 2014.05 - Fiesta XR2 felújítás - Bálint , , , ,

Hozzászólások lezárva