Kezdetek

2015. március 24.

Bálinttal még meglehetősen régen, talán valamikor 2008 környékén, egy Ford összejövetelen találkoztunk először, ahol kiderült, hogy egy ugyanolyan, Mk2-es fehér XR2-ese van, mint amilyen az enyém is. Eme összejövetelt követően viszont elég sokáig nem is voltunk kapcsolatban. Tavaly (2014 elején) viszont megkeresett, hogy szeretné az XR2-esét felújítani, és rám gondolt, mivel elég jól ismerem a konkrét típust. Át is beszéltük, hogy mit szeretne, hogyan tudjuk megvalósítani és neki is kezdtem.

Fiesta XR2

Fiesta XR2 - front

XR2 - rear

Fiesta XR2 - rear

Elsőre nem tűnik rettenetesnek az autó állapota (különben el sem vállaltam volna), de láttunk már karón varjút. Az elsődleges, Bálint által is ismert legfőbb gond az volt, hogy egy beázás végett a fenéklemez nagyon csúnyán rozsdásodásnak indult az alvázszám környékén és nem olvasható egyértelműen. Tehát ezzel mindenképpen kezdeni kell valamit.

Megbeszéltük a részleteket és még 2014 tavaszán át is került hozzám az autó, s rögtön neki is kezdtem szétszedni. Mivel kívülről nem sok probléma látszott rajta, ezért célirányosan ott kezdtem el megbontani, ahol tudtam, hogy gond van. Így legalább gyorsan egyértelművé válik, hogy egyrészt mivel, másrészt mennyi teendő lesz, harmadrészt milyen alkatrészekre lesz szükség. A szétszerelés megkezdése előtt azért készítettem egy pár képet a kiindulási állapotról és a szemmel látható hibákról.

A jobb első ajtó és az első sárvédő vonalai nem futnak egymással. Mivel a sárvédő illesztése a többi helye szépnek néz ki, ezért valószínű, hogy csak az ajtó nem lett kellő gondossággal beállítva.

Nem fut az ív

Nem fut az ív

A jobb első sárvédőn egy meghúzás nyoma látszik. Ezt egy ügyes lakatos kalapálás nélkül ki tudja húzni úgy, hogy a fényezésnél ne kelljen rá vastag gitt.

Egy meghúzás nyoma

Egy meghúzás nyoma

Hát ez a küszöb-spoiler is csak kellő távolságból és szürkületben áll jól. Mondhatni, jól áll neki a homály. Lóg a spoiler, szegecsekkel és facsavarokkal rögzítve. Gyárilag nem látható a kötés a rögzítéséhez.

A küszöbspoilernek sem így kellene állnia

A küszöbspoilernek sem így kellene állnia

A hátsó kerékív-spoiler is eláll, meg behomorodott a belülről való rögzítési pontokon.

A hátsó kerékív-szélesítés sem áll szépen

A hátsó kerékív-szélesítés sem áll szépen

Jobb oldalon az ajtó alja több helyen is berepedezett, a hátsó sárvédőlemezen is megrepedt a festék, peregni is elkezdett. Valamint a tankbetöltő sem gyári. És még a spoiler is eláll a kasznitól.

Csúnyaságok garmada

Csúnyaságok garmada

Viszont a motortér meglepően szép állapotú, sehol nincs rajta olyan rozsdásodás, ami ezen autóknál tipikus (torony, belső sárvédő lemezelés).

Motortér

Motortér

Első körben ezen hibákat vettem észre kívülről, szóval most már nekilátok megbontani belülről. A Fiesta nem egy túl bonyolított jószág, így az egyszerűsége végett elég gyorsan ki lehetett borítani belőle a belteret. Első körben, a tipikusnak mondható üléskiszakadás ezt az autót sem kerülte el. Ezen felül a rozsdás ülésláb is árulkodik már…

Ülés-kiszakadás

Ülés-kiszakadás

Az üléseket kipakolva itt még nem is látszik túl sok aggodalomra okot adó dolog.

Beltér

Beltér

Hát, a szőnyeget és a hangszigetelő filcet kirámolva viszont már összefutnak a ráncok az ember homlokán…

Fenéklemez

Fenéklemez

Ez volt az alvázszám…

Nyomokban alvázszámot is tartalmaz

Nyomokban alvázszámot is tartalmaz

És a bal hátsó taposó egy közeli részlete, amely elég jól kiemeli a taposó jellemző állapotát.

Taposó

Taposó

Hát, így már körvonalazódni látszik az alkatrészigény és a teendők sora. És mivel a taposó több helyen átrohadt, a többi helyen pedig teljesen elvékonyodott rozsdás, így gyakorlatilag egy teljes taposócserére lesz szükség. Hát akkor a feltárt hibák fényében konzultáljunk Bálinttal, hogy merre is tovább…

– Geree

Geree 2014.05 - Fiesta XR2 felújítás - Bálint , , ,

Hozzászólások lezárva