Bejárat > 2010.06 - Dutton Phaeton > Gyertya-upgrade

Gyertya-upgrade

2012. április 17.

Régi szívfájdalmam, hogy a Pinto névre keresztelt motorokhoz nem lehet “normális” gyertyát kapni, mivel valami nagyon elfuserált koncepció mentén gyárilag egy M18×1,5-es menetű gyertyát terveztek bele. És mivel ez a méret még azelőtt kiveszett a fejlesztési irányokból, hogy betört volna a piacra, így igazából a gyertyagyártók sem csinálnak semmilyen “izgalmasabb” gyertyát ebben a méretben. Tehát marad a hagyományos, macskadobálásra alkalmas gyertyák használata. Hacsak…!

A gyári gyertya M18×1,5-es, míg a legnépszerűbb, legnagyobb darabszámban gyártott és egyben legnépszerűbb típus M14×1,5-es, ezért felmerül az ötlet, hogy mégiscsak bele lehet tenni oda azt a kisebb gyertyát valahogy. Nézzük csak! Ezt a két gyertyát kell “összehozni”…

M18x1,5 vs. M14x1,5

M18x1,5 vs. M14x1,5

Elvileg összehozható, csak egy jó adapter kell hozzá. Nosza hát, kiszerkesztettem és a rajz is azt mondta, hogy bár vékony a fal, de meg lehet csinálni! Egy jó anyagból egy jó esztergályos meg is tudja csinálni, így el is készült!

Adapter

Adapter

Most már csak a teszt van hátra, de egymás mellé helyezve a két konstrukciót, azt mondanám, hogy kifogástalanul sikerült összehozni az M18-as menetű hengerfejet az M14-es gyertyával!

Now it's compatible!

Now it's compatible!

Nos, innentől kezdve most már csak az egyéni perverzió szab határt, hogy milyen gyertyát akarunk beletenni ebbe az ősöreg kis Pinto motorba, ez már nem lehet akadálya a minden körülmények között kifogástalan szikrának! :D

– Geree –

u.i.: Ez a baloldali gyertya konkrétan a kedvenc gyertyám, az Audi nagyfordulatú sportmotorjainak a gyertyája, RS4, R8, típusokban használatos platina-gyertya, hidegüzemi lekormolódás következtében fellépő szikrakimaradás elleni megoldással. De a gyertyák sajátosságairól majd egy másik cikkben… :D

Geree 2010.06 - Dutton Phaeton , ,

Hozzászólások lezárva