Bejárat > Eset-tanulmányok > EGR-szelep

EGR-szelep

2012. április 11.

Még ha nem is mindenki, de már egyre többen tudják, hogy a modern, jó károsanyagkibocsátású Diesel-motorok milyen problémásak tudnak lenni. És azt is, hogy ezek a problémák orvoslása milyen költséges tud lenni. Szerencsére most csak egy eltömődött EGR szelep-be botlottam bele, ennek a tisztítása házilag is gyorsan abszolválható. De a képek azért magukért beszélnek…Renault Megane 1.9 dTi, 2002-ből. Nem tudom, hogy volt-e korábban tisztítva az EGR-szelep, de amikor kiszedés után megláttam, eléggé meghökkentem.

EGR szelep

EGR szelep - before

Sajnos csak azután jutott eszembe, hogy a kiindulási állapotot is lefényképezzem, amikor már a lerakódás egy részét kikapirgáltam. De talán elég, ha annyit mondok, hogy ez az eltömődött nyílás annyira tele volt koromlerakódással, hogy először észre sem vettem, hogy ott nyílásnak kellene lennie - a fém ház külső felületéig teljesen fel volt töltődve. Így kikapirgálva már látszik, hogy hol is kellene lennie valamiféle nyílásnak…

Egy kis tisztogatás után ide jutottam:

EGR szelep - after

EGR szelep - after

Másodjára itt lepődtem meg, amikor felismertem, hogy itt két, egymással szemközt lévő nyílás található, amiken át lehet látni. Még kapott egy kis drótkefézést, egy kis tisztogatást, majd mehetett vissza, tenni a dolgát.

Ennek kapcsán azért elgondolkodtam, hogy ezek az ennél még modernebb Diesel motorok összetett rendszeréhez tartozó kiegészítő berendezései pont a lekormolódás miatt mennyi ideig képesek ellátni a feladatukat, és az után mennyiben tisztábbak egy 30 éves szívó-Dieseltől? Már ha egyáltalán még hajlandó menni az autó és nem küldi vészüzemre az elektronika…

– Geree –

Geree Eset-tanulmányok , ,

Hozzászólások lezárva