Let’s start it!

2011. november 7.

Indítás! Egy kis forrasztgatást és előkészületet követően elérkezett az indítás pillanata is! Mint minden első indítás általában, kissé köhögős volt, ahogy a hosszú hónapos álomból próbáltak az alkatrészek életre kelni, de a motor szépen beindult elsőre!

Közben észrevettük, hogy a motor egyenetlenül jár, remeg. Ez még önmagában közvetlenül az indítás után nem lett volna gond, de már bőven eltelt egy perc is az indítás után és a kipufogót megnézve egyértelmű volt a puffogás miatt, hogy egy vagy két henger stabilan nem jár…

A motor beindult, így mind a motormechanikával, mind a vezérlőelektronikával kapcsolatos hiba kizárható volt, lássuk mi okozhatta a hibát! A gyertyák árulkodtak, hogy melyik henger nem járt. Az injektorok jártak, mert két gyertya nedves volt és nem száraz kormos. Tehát gyújtás körüli a probléma. Cseréltem egy garnitúra gyertyát, majd miután a tünet nem változott, még a trafót is. Sajnos ez sem hozott eredményt, így a kábelek kimérése következett. A kettes henger gyertyakábele szakadást mutatott és a gyertya felőli végén belenézve a pipába látszott is, hogy el van égve. Átmenetileg betettem egy másik gyertyakábelt, s láss csodát, azonnal járt mind a négy henger, kisimult az alapjárat, megszűnt a kipufogóbéli puffogás is.
_________________________________

Próbakör! A rövid beindítás alatt nem látszott semmi rendkívüli, avagy oda nem illő dolog; nem csöpögött, nem szivárgott, nem fújt ki, ergo úgy tűnt, hogy minden rendben van, szóval irány egy próbakör…!

Lévén a direktszűrős szívóoldalt még nem volt lehetőségünk kiváltani egy tisztességes megoldással, így most egyelőre ez maradt fenn - ellenben így nagyon léleksimogató hangja van a turbo-ból kiszűrődő zajoknak! :-D
A próbakör alatt sem tapasztaltam semminemű rendellenes megnyilvánulást, minden szépen tette úgy a dolgát, ahogy kell neki. Apróságok még vannak hátra, mint pl. az EFI madzagolás és az elektronika elrendezgetése, illetve helyet találni mindennek, valamint még egy turbo-s vezérműtengelyre való csere is néz még elénk, a projekt még nem ért véget. De mivel funkcionális oldalról az autó megbízhatóan muzsikált, szépen duruzsolt, ezért azóta már közben simán hazagurult a gazdája társaságában és Karel gondos kezei által várja a további szépítő és jobbító kúrákat… :-D

– Geree –

Geree 2011.06 - Escort RS Turbo - Karel ,

Hozzászólások lezárva