Bejárat > 2011.02 - Capri YB Cosworth - Krad > Első motor-beépítési próba

Első motor-beépítési próba

2011. október 4.

Bekerült a motor alja a helyére és már a hengerfejet is fel tudtuk rá próbálni. Így most már konkrétan látjuk, hogy mivel nem lesz gond és mik azok a pontok, ahol még bőven lesz gondolkodni-valónk…

Motor-beépítés

Motor-beépítés

Nem néz ki rosszul, szó-mi-szó, de azért egy-két, fejfájásra okot adó dolog már most is kristály tisztán körvonalazódik. A motortér menetirány szerinti baloldalán igen komoly helyszűkében leszünk. A karburátorokra még jön egy 5cm hosszú légtölcsér, és mivel egy utcai autó esetében minden porcikámmal kerülöm a légszűrő nélkül megoldásokat, ezért még egy szívóoldali kiegészítésre szükségünk lesz. Kezdve egy airbox-szal, ami közvetlenül jön rá a légtölcsérekre. Ez egy 8cm széles, hátrafelé szűkülő “doboz” lesz, ami ha felkerül a karburátor elé, akkor alig 2cm-nyi hely fog maradni az airbox és a torony között. Bízzunk benne, hogy ennyit nem fog tudni billenni a motor…

További probléma, ami már most is látszik, a fék kérdése. A gyári megoldásnál a fék pont ott jött ki a tűzfalon, ahol nekünk most a légtölcsérek és az airbox lesz. Tehát oda féket tenni nem fogunk tudni. Több lehetőség van, sajnos egyik sem egyszerű:

  • Egy rudazattal előrehozni a komplett főfékhenger-egységet a karburátorok elé
  • Egy keresztirányú karos mechanizmussal áttenni a komplett főfékhengert a motor másik oldalára
  • Egy utastéren belüli pedálboxba integrált főfékhengeres megoldást eszközölni

Nagyon valószínű, hogy ez utóbbi, pedálbox-os megoldás fog körvonalazódni, de hát azért ez is több kérdést vet még fel. Egyrészt mivel a két független kört két, egymástól független főfékhengerek látják el, ezért kérdés, hogy mekkora legyen az átmérőjük. Itt még számolgatni kell. További probléma a pedálbox rögzítése, még azt is ki kell találni. S nem utolsó sorban mind a gáz-, mind a kuplungbowdent át kell alakítani és nem utolsó sorban a fékcsövezést is úgy kell alakítani, hogy bejöjjenek az utastérbe. Lesz még itt meló…

Útközben aztán elkészült a leömlő, az airbox, s a végére értem a hihetetlenül időrabló szelephézagolásnak is. Az előbbi kettőt a következő cikkben dokumentálni is fogom, de a legtöbb időt igénylő hézagolásról sajnos nem tudok látványos képekkel illusztrált cikket írni… :D

– Geree –

Geree 2011.02 - Capri YB Cosworth - Krad , , , , , , ,

Hozzászólások lezárva