Bejárat > 2011.06 - Escort RS Turbo - Karel > Blokk-felülvizsgálat

Blokk-felülvizsgálat

2011. október 5.

A motor szétszedését megelőzően leeresztettem az olajat, és hát volt ott minden, csak szép nem…

Leeresztett olaj

Leeresztett olaj

A leeresztett, fénykorában kenési funkciót betöltő, s jelenleg még folyékony halmazállapotú trutymó láthatóan nyomokban azért még tartalmazott olajat. De tényleg csak elvétve! :D

A fagyasztóba ugyan nem tettem kipróbálni, hogy vajon hány fokon fagyott volna meg ez a maszlag, de esélyesnek látom, hogy egy -5°C-os hidegben ez már képes lett volna megfagyni és onnantól pedig a kenéshiány miatt a beindítást követően pár percen belül csapágyas is lett volna a motor…

A motor szétszedését folytatván újabb pasztanyomokat találtam, erre továbbra is nagyon fújok. Ha egy síktömítést akarunk kiváltani avagy kiegészíteni pasztával, még csak-csak elfogadom. De hogy egy gumigyűrűt akarjunk kiváltani vele, az már bőségesen kimeríti a kontárkodás fogalmát.

Olajhűtő-tömítés

Olajhűtő-tömítés

Itt konkrétan az olajszűrő alá felcsavarozott olajhűtő és a blokk közötti gumi tömítést próbálták meg pasztával kiváltani. Nem csak a gumi gyűrűt kiegészíteni, simán kiváltani. Vastagon bekenték pasztával az olajhűtő flansniján lévő, tömítőgyűrű számára létrehozott hornyot, feltették az olajhűtőt a blokkra, és remélték, hogy nem fog folyni mellette az olaj. Egy darab O-gyűrűvel kiváltható lett volna a gyári tömítés - ha már olyat nem kaptak…

A motor szétszedését folytatva, a leeresztett olajra visszagondolva igazából számíthattam volna valami “szépre”, de mégis meglepődtem a teknő belsejét látván.

Olajteknő

Olajteknő

A teknőt átvizsgálva, ahogy Schmidi motorjában is, itt is találtam az előző csapágyasságra utaló maradványokat. Nem értem, hogy egy csapágyasságra futott motort a rendbetételkor miért nem mosnak el tisztességesen…?

A motor főbb alkatrészeit megvizsgálva a következőt találtam. Alapméretes furat, jó állapotú dugóval és gyűrűkkel, ellenben maga a henger már utólagosan perselyezett megoldású lett. A fő- és hajtókacsapok viszont második túlméreten voltak és a legnagyobb meglepetésemre a kenőanyag hiánya ellenére nem mutattak kopásnyomokat. Annyi látszott, hogy nem sokat futottak a felújítást követően, így a főtengely és a csapágyak is csere és felújítás nélkül, egy alapos elmosást követően visszaépülhettek a motorba.

Így a motort összefűztem, s közben a váltó is kapott egy sperr-t egy másik váltóból, illetőleg Szabyk kezei között a lendkerék is megújult.

Köszörült lendkerék

Köszörült lendkerék

Szóval már csavarozhattam is volna össze a motort a váltóval, hogy a helyére zsiráfozzam őket a motortérbe, ha nem veszem észre, hogy a főtengely-jeladónak és az adapterének a hiánya végett még nem csavarozhatom fel a lendkereket, mivel ez az adapter a lendkerék felől van rögzítve a blokkhoz. De ilyen jeladó-adapterünk nincs, úgyhogy akkor összerakás sajnos halasztódik, irány adaptert keresgélni…

– Geree –

Geree 2011.06 - Escort RS Turbo - Karel ,

Hozzászólások lezárva