Bejárat > 2011.02 - Capri YB Cosworth - Krad > Olajteknő-módosítás

Olajteknő-módosítás

2011. augusztus 10.

Végre, elértünk oda, hogy a motor aljánál feltettük a pontot az “i”-re, vagyis végre lezárhattam a motort alulról a teknővel. Illetve csak lezárhattam volna, ha valami nem ért volna bele…

Ezek a nyári szabadságolások minket is megtréfáltak. Bejó Laciék is pont akkor mentek el két hétre szabadságra, amikor oda jutottunk, hogy megint egy kis átalakításra volt szükségünk. Végre kézhez kaptam azt a legritkább fajta olajpumpát, amivel úgy tudjuk összerakni a Pinto motort, hogy a dugóhűtést (PCJ, Piston Cooling Jet) is meg tudjuk oldani - ez csak a Cosworth motor sajátja, Pintoban nem volt ilyen. Ez is bekerült, s végre valahára fel lehetett tenni az olajteknőt is! Illetve csak lehetett volna, ha valami nem ért volna bele. De beleért és így nem lehetett volna rendesen lehúzni.

Nézelődtem, hogy mi lehet és meg is találtam. Ez az olajteknő, s hiába Cosworth-é, tuti, hogy nem annak a fajta motornak a sajátja, amelyiket ezzel a fajta dugóhűtéssel készítették. Így néz ki a dugóhűtés beépítve:

Dugó-hűtés

Dugó-hűtés

A vastag cső az oil-pickup pipe, vagyis azon keresztül szívja fel az olajpumpa az olajat a teknőből. A vékony csövek pedig a PCJ részei. Okosan oldották meg, mivel a pickup csőhöz hegesztették a PCJ csöveit, így lényegi átalakítás és/vagy plusz megmunkálás nélkül beépíthetővé vált a dolog. Az egyetlen gond ott keletkezett, hogy mivel ez a PCJ nem ezzel a teknővel jött ki, ezért összeértek. Azon a részen, ahol a pickup cső ferdén megy, de a PCJ “feljön”. Nincs mit tenni, alakítani kell a teknőn. Kimértem, hogy pontosan hova is esik az, ahol összeérnek, és átalakíttattam.

Teknő-átalakítás

Teknő-átalakítás

Így a PCJ-nek az a része, ami kilóg a pickup cső mögül, most abban a csatornában már kényelmesen elfér. Így most már végre a teknő is felkerülhetett, a motor alja az én részemről készen van.

– Geree –

Geree 2011.02 - Capri YB Cosworth - Krad ,

Hozzászólások lezárva