Hengerfej

2011. június 12.

Még mielőtt szétbombáztuk volna az autó saját motorját, hozzám került az autó leendő hengerfeje, hogy amíg összeszervezzük Karel-lal az autó letámasztását, addig is tudjak haladni, előre tudjak dolgozni az átalakításhoz…

Kiindulási állapot

Kiindulási állapot

A hengerfejen a 20 évnyi rendes használat nyomai azért látszottak, de generális problémák azért szerencsére nem látszottak rajta. Nosza, szét is szedtem, s a himbák leszerelésekor már rögtön találtam is egy érdekességet:

Szívószelep

Szívószelep

Erről a szelepszárról biza lepattant egy darab! Az mondjuk nem tudom, hogy hogyan alakulhatott ez ki; talán anyaghiba folyománya. Ennél nagyobb bajunk ne legyen a hengerfejjel! Habár azért ez sem egy simán pótolható dolog: az EFI szívószelepe sajnos más, mint a nem EFI szelepek.

EFI vs. non-EFI

EFI vs. non-EFI

Apró, jelentéktelennek tűnő részletek csak, de más a tányér geometriája, valamint a szár is keskenyített az EFI-s verziónál. Viszont a rendelhető szelepeknél nem tesznek különbséget az EFI és a non-EFI szelepek között, amiből én már sajnos tudtam, non-EFI geometriájú szelepet fogunk kapni. Így rögtön négy szelepet rendeltem, hogy legalább egyformák legyenek.

Így, miután megkaptam az új szelepeket, a hengerfejjel együtt rögtön el is vittem Bejó-ékhoz. Maga a hengerfej kapott egy érintő síkolást, szelepfészek-marást és persze a megköszörült szelepeket be is csiszolták. Az elmosást követően a HF és a szelepek vissza is kerültek hozzám. Lassan kezdődhet az összerakás…

Gépmunka kész!

Gépmunka kész!

Ezt követően már csak a maradék alkatrészeket kell elmosni és az összerakáshoz előkészíteni őket! Az ultrahangos mosó szerencsére jól teszi a dolgát… :D

Beépítésre várva 1.

Beépítésre várva 1.

Beépítésre várva 2.

Beépítésre várva 2.

Közben pedig Karel-lel egyeztetgetve kiderült, hogy nem fog kelleni infarktus közeli állapotba kergetnem azzal, hogy megemlítem, ez igazából egy meglehetősen borsosan mért, új vezérműtengellyel és egy szett hidrotőkével lenne igazán jó. Ezt ő is így gondolta, így most már minden rendelkezésre áll az összerakáshoz.

Összeszerelve

Összeszerelve

Az összeszerelés végén még egy bosszantó apróság megmaradt, több ilyen, gyászos állapotú tőcsavar volt a kipufogóoldalon:

Tőcsavar

Tőcsavar

Utálok kockáztatni, majd utólag feleslegesen szerelni, ezek után ezért inkább még azon tőcsavarok helyett is újakat tettem bele, amik nem tűntek rossznak. Természetesen a szívóoldal is új, peremes önzáró csavarokkal várja a szívosort, és a kipufogóoldalon is 8db új, réz kipufogóanya fogja majd betölteni a kipufogó-csonk rögzítését.

Innentől most már a hengerfej jó alapul szolgál arra, hogy az élményautókázás vigyort fakasszon… :D

– Geree –

Tetszik? Véleményeznéd? Netán kérdeznél?
Itt megteheted!

Geree 2011.06 - Escort RS Turbo - Karel , ,

Hozzászólások lezárva