Bejárat > Ínyencségek > Dugó-hajtókar…

Dugó-hajtókar…

2011. június 12.

Az oldal rendszeres olvasói már találkozhattak ezzel a dugóval és a hozzá tartozó hajtókarral, de most az összehasonlíthatóság végett két, széria társa mellet örökítettem meg őket.

Méretek...

Méretek...

A baloldali egy 80×80-as furat/löket aránnyal rendelkező 1.6-os motor hajtókar-dugó párosa, míg a jobboldali egy 90×77-es kétliteres motorból származik. És mi a középső? Egy amerikai V8-as drag motorból származó, levetett alkatrész. Figyelembe véve a 113-as furatot, illetve a hajtókart a mellette lévő kettővel összehasonlítva, s abból a löketet hozzávetőlegesen egy 100-110-esre tippelve, máris egy 10 liter feletti motorról beszélünk. És a hülye amerikaiak ezt még meg is töltik! :D
S ha Szabyk a kéliteresből már simán túlhaladta a 700 lóerőt, akkor gyorsan kikövetkeztethető, hogy itt 1000 lóerős nagyságrendről beszélünk, s abból sem 1-2-ről…

De ha megnézzük a dugókat felülről, azért ott is van érdekesség:

Dugók

Dugók

A baloldali dugó 91-es, a jobboldali 80-as. És egyúttal itt hívnám fel a figyelmet a szelepzsebek méretére! Számszerűen 60-as szívószelepen keresztül tud lélegezni a motor, amit még óvatos becslés szerint is minimum 15mm-re nyitnak be, de nem tartom kizártnak még a 20mm körüli értéket sem!

És mi az érdekes még ebben az alkatrészben? Az, hogy “12 percesek”, utána kötelezően kihajigálandóak. Az alu hajtókar elfárad, a dugó pedig elreped a hirtelen hősokk miatt, amit az egyébként hűtés nélküli blokkban a versenyek 5-6mp-e alatt elszenved.

Van még ott sok más finomság is, pl. pillekönnyű titán szelepek, de ilyent sajnos még nem tudtam szerezni, úgyhogy erről majd később olvashattok.

– Geree –

Geree Ínyencségek , , ,

Hozzászólások lezárva