Bejárat > Eset-tanulmányok > Fogyasztás-optimalizálás -> 5,9l városi!

Fogyasztás-optimalizálás -> 5,9l városi!

2011. január 17.

A korábbi, azonos című bejegyzések folytatásaként mondhatom, nagyjából a végére értem a fogyasztás-optimalizálás témán belül az üzemanyag-ellátó rendszernek és a téli üzem ellenére sikerült 6 liter alatti városi fogyasztást produkálnom a közismerten nem keveset fogyasztó 1,4-es CVH motorral! Hogyan? Lássuk!

Az autó: Fiesta ‘88 1,4 CVH, benzin

Az eddig eszközölt változtatások:
- Központi injektor lecserélése egy 1,1-es motorról származó Weber 26/28 TLDM karburátorra
- Benzinszint csökkentése 29-ről 30,5mm-re az átmeneti rendszer keverékének a finombeállítására
- Főfúvóka cseréje 92-ről 95-re
- Az első torok féklevegő-fúvókájának cseréje 195-ről 175-re
- Gyorsítószivattyú szállításának csökkentése a kar forgáspontjának áthelyezésével
- Teljesítményberendezés rugója kicserélve egy 1,3-asról való, ugyanilyen 26/28-as TLDM-ből származóra
- Második torok főfúvókája 122-ről 115-re cserélve
- Motorféküzemi benzinlekapcsolás beépítése
- Egy egy-gyertyából álló izzítógyertyás hűtővíz-melegítő beépítése

Eredmények:
- Alapjárati lambda: 1,13-1,15 (puffogás és egyenetlen járás NÉLKÜL!)
- Részterhelési lambda 1,15-1,17
- Teljesítményszelep egyenletes tempó mellett ca. 95km/h-nál lép be és dúsítja a keveréket kb. 1,02-1,04 körüli értékig (addig a részterhelési lambdával dolgozik a motor)
- Teljes-terheléses lambda 0,90-0,92

Természetesen pöccre indul, sehol sincs benne rángatás, kihagyás; kompromisszumok nélkül bárki által jól vezethető.

És hogy mennyi lett a fogyasztás? Nos, a legutolsó telitankolást az egyik legolcsóbb budapesti magánkútnál ejtettem meg, s onnantól 522km-t tettem meg a következő tankolásig, amiből ca. 100km volt M0-s, a többi a Budapest táblák által jelzett területen belül, napi rohangálós célokra. Erre fizettem 30,8 litert, púposra tankolva. Ezt elosztva egymással egy gyönyörű szép érték jött ki:

5,9liter/100km


Megjegyzések:

- Mérési időszak: január 10 és 16-odika között, alias erősen téli üzem
- Semminemű mechanikai beavatkozásokat nem csináltam még a motoron

További megvalósítandó tervek:
- a gyorsabb üzemi hőfok elérése végett még egy izzítógyertya beépítése a hűtőkörbe
- hígabb olaj kipróbálása
- sűrítés növelése ca. 10,5-11-ig
- (és ha nem lowcost volna a projekt, akkor még egy Atkinson-ciklus szerinti szelepvezérlést is örömmel megcsinálnék bele…)
- meg ami még nyárig az eszembe jut…

Célkitűzés a nyári időszakra:
- stabil 5,5 liter alatti városi fogyasztás 100km-enként
- 5 liter alatti országúti fogyasztás

- Geree -

Tetszik? Véleményeznéd? Netán kérdeznél?
Itt megteheted!


Geree Eset-tanulmányok , ,

Hozzászólások lezárva