Bejárat > 2010.06 - Dutton Phaeton > Még egy kis finomítás itt-ott…

Még egy kis finomítás itt-ott…

2010. szeptember 4.

Az első futáspróbák alatt, ca. 1000km használat után már előjött, aminek elő kellett jönnie, így a következő feladatok vártak még megoldásra.


Olajnyomás-lámpa. Egy párszáz km-t követően érdekesen kezdett el fel-felvillanni az olajnyomáslámpa. Ez sok jót nem vetít előre, már előre féltem, hogy mit fogok bent találni. Viszont érdekes módon nem melegen és alapjáraton gyulladt fel, hanem hideg alapjárat környékén, de csak ott. Ahogy melegedett a motor, megszűnt a jelenség…
Sokat agyaltam és végülis az olajpumpára, azon belül is a nyomáshatároló rugójára szűkítettük a hibát. Szerencsére még azelőtt orvosoltuk a problémát, mielőtt elindult volna valami csúnyaság a csapágyakon az alacsony olajnyomás miatt, úgyhogy megúsztam egy főtengely-köszörülést a hozzá tartozó összes nyűggel és költséggel együtt. Egyébként elég hálátlan feladat az olajpumpa cseréje, de nem is a motorbéli elhelyezkedése végett, hanem azért, mert az olajteknőt egy kínszenvedés levenni a blokkról a váz egyik kereszttartója végett. Ennél már csak a teknő visszahelyezése a nagyobb művészet, de a lényeg, hogy az új olajpumpa megoldotta a problémát. :D

Karburátor. Már az első futáspróbák alatt is meglepően dinamikusan viselkedett az autó, de a fogyasztás nem nagyon ment 10 alá. Tibivel megegyeztünk, hogy kipróbáljuk a másik, a 28-as Venturi-s konfigurációt, aztán meglátjuk.

Légtölcsérek

Légtölcsérek

Átépítettem, és még egy garnitúra légtölcsér is rákerült a karbira. Szemfülesebbek észrevehetik, hogy a légszűrő végett mind a csavarok számára, mind pedig a légszűrőbetét végett ki kellett szedni a tölcsérekből. De egész szépen sikerült.

Érdekes, de ezzel a konfigurációval nem csak a teljes tartományi fogyasztás csökkent jelentősen, hanem még erősebbnek is tűnt az autó. Mindezt úgy, hogy az eddigi relatív sötétebb gyertya egész szép színűre kiégett. Tibi egyik alkalommal felhívott, hogy gurult egyet a hétvégén, aminek a számolt fogyasztása 7 liter alatt volt! Hmmm, ez már jó! :D

Generátor. Az 1500-adik km-t elhagyva hívott Tibi, hogy borzasztó csapágyhangja van valaminek ott elől. Ő vízpumpát mondott, de mivel az új volt, kevéssé tartottam valószínűnek. Leszedtem az ékszíjat, és kiderült, hogy a generátor csapágya makkant meg, elég csúnyán. Csapágycsere oldotta meg a dolgot.

Vezérlés-fokolás. A motort alap állapotában a gyári fokolással raktam össze, de amennyire nyomatékos volt az alján, annyira elfogyott a tetején. Akkor állítsunk rajta. Többszöri állítást követően sikerült kissé eltolni a nyomatékgörbét magasabb fordulatok felé, így igazából az addigi ca. 6000-es maximális fordulatot sikerült kitolni ca. 7000-ig, amit már jónak tartok a gyári vezérműtengellyel. Bő 7000-ig még nincs gond a gyári szeleprugókkal sem, szóval ebből a konfigurációból kb. ennyit érdemes kihozni.

Karburátor-szinkronizáló rudazat. Az első megoldás, mint ahogy igazából számítottunk is rá, nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Eléggé ki-lötyögősödött, így viszont a két karbi nem tudott együtt dolgozni. Közben Tibi intézett egy másik megoldást, amit még nem láttam, de az elmondása alapján most végre jó. Amint lesz kép az új megoldásról, beteszem!

Gyújtás. Azt az egyik karbantartó átnézés alkalmával tapasztaltam, hogy a gyújtáselosztó vákuumdobja likas, így az nem dolgozik, az terhelésre nem növel az előgyújtást. Ez még biztosan egy pár paci rejtekhelye, ez még cserére vár. Egyébként ettől függetlenül is inkább kettővel kisebbre vettem az alapelőgyújtást, mintsem egy féllel legyek a kopogási határ felett, de a hangos kipufogó miatt még nyomokban sincs esélyem bármit is kihallani. Még folyamatban van a kopogásérzékelő műszerem gyártása, azzal fogjuk tudni majd pontosan megközelíteni a kopogási határt, s ezzel a legoptimálisabb előgyújtást beállítani.

És végül egy kép az autóról, illetve egész pontosan a reaktortér-tetőről és a légszűrőről;

Komment nélkül...

Komment nélkül...

Csak úgy, mert nekem tetszik, ahogy a maga nyers módján kifelé is kihallatszik az ikerkarbik gyönyörű a szívózaja… :D

Geree 2010.06 - Dutton Phaeton , , ,

Hozzászólások lezárva