Bejárat > 2010.06 - Dutton Phaeton > Lássuk, miből dolgozunk

Lássuk, miből dolgozunk

2010. július 5.

Miután sikerült egy jó állapotúnak mondott Pinto-t szerezni, természetesen apró darabjaira borítottam, és mindent tüzetesen megvizsgálva, szükség esetén megcsinálva vagy épp átalakítva kezdtem el lassanként összerakni a motort. De ne szaladjunk ennyire előre, van még néznivaló addig is!

Tehát miután a motor szétborult, elkezdtem mindent átvizsgálni. A hengerfal valóban igazolta azt, amit a motor állapotáról mondtak: nem csak alapméretes volt, hanem még ilyen szépen látszottak a gyári hónolás nyomai is:

A hengerfurat

A hengerfurat

Szerencsére kimérve is azt hozta, ami szemmel is látható volt, mondanom sem kell, ennek a tulajjal együtt mind a ketten örültünk. Így a hengertömböt felújítás nélkül alkalmasnak ítéltem a felhasználásra.

A motortömb alja viszont már kívülről is vastagon olajos volt, bár ez még nem sok mindenről árulkodik. Így nézett ki az első szimeringház a lecsavarozást követően:

Szimeringház

Szimeringház

Itt azért, tisztítóberendezés nem lévén, amíg ezt a gázolajban való áztatást követően lepucoltam, mi tagadás, mormoltam egy pár csúnya szót…

Ezután következett az olajteknő. Hát, amit itt láttam, az viszont sajnos nem lelkiismeretes autótulajra utalt. Az olajteknő alján egy szép sűrű, összeállt olajsáros trutyi kacsingatott vidáman felém.

Olajteknő

Olajteknő

Én meg antiszociális és neveletlen módon nem igazán viszonoztam ezt. A fentebb említett mormolás itt folytatódott. A teknőben uralkodó állapotok felderítése után az olajszívó-kosár viszont még tartogatott egy pár “finomságot” számomra.

Olaj-szívókosár

Olaj-szívókosár

Nem csak egyszerűen olajsár ragadt meg a szívókosár előszűrőjében, hanem egy úgy kikeményedett anyag, amelyet úgy kellett letörni, lepattintani a szitáról. Itt már azért elő kellett vennem a mormolós szótárat, hogy legalább változatosan mormoljak. Azt egyébként, hogy ez pontosan milyen anyag, illetve származéka volt, máig nem tudom…

Emiatt azért aggódtam, hogy a főtengely hogyan nézhet ki, de ismét szerencsénk volt: a főtengely is nem csak simán alapméretes volt, hanem gyönyörű, karc és sérülésmentes felületű, úgyhogy azt is megmunkálás nélkül újrahasználhatónak ítéltem.

Így akkor a motor fő alkatrészei felújítás nélkül tovább használhatóak, kezdhető az építés és az átalakítás! :D

- Geree -

Geree 2010.06 - Dutton Phaeton , , ,

Hozzászólások lezárva