Bejárat > 2010.01 - Fiesta XR2 - Geree > Bréking nyúz: E85 üzem - mérések

Bréking nyúz: E85 üzem - mérések

2010. június 27.

WBO2 + EGT

WBO2 + EGT

Alapvetően kronológiai időrendben próbálom az autóm blogját vezetni, de mivel tegnap egy fontos szintet abszolváltam, ezért ennek az eredményét most beszúrnám. (Előzmények és a további részletek a megfelelő bejegyzésben, ha időrendben odáig jutottam).

Tehát röviden: nálam is fut már egy ideje az E85-projekt, az idei év eddigi részét, már amikor az időm engedte, karbi megfelelő befúvókázásával töltöttem. De mivel nem volt bekötve a szélessávú lambdaszondám és a hozzá tartozó műszer, ezért csak “érzésre” bohóckodtam. Az elmúlt napokban megelégeltem a sötétben tapogatózást és bemókoltam a műszert.

A mérés eredményei:

  • Részterhelésen, vagyis kb. harmadgáznál, ahol már az átmeneti rendszert elhagytuk, s a főfúvóka-rendszer dolgozik, a λ=1.05-1.08, ráadásul fordulattól függetlenül, vagyis 2000-től ca. 5000-ig.
  • Ezzel szemben padlógázon 2000 környékén λ=0.9, 7000-es fordulaton pedig még egy kicsit ez alá megy, vagyis még ca. 0.86-ig tovább dúsul.
  • Köztes gázpedál-állásoknál pedig a lineárisan változik a terheléstől függően.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Annyit, hogy autópályán 140-150-es utazónál is a lehető legjobb a fogyasztás, tehát az ikerkarburátorok ellenére is sok modern, alapvetően λ=1-re hangolt autónál jobb fogyasztást tudok vele produkálni, (amiben egyébként a hosszú áttételezésű váltóm is segít). De ha lepadlózom, akkor a maximális teljesítményhez tartozó keverési arány ad még egy kicsi pluszt a már fentebb is említett λ=1-es keverék teljesítményéhez képest.

Főfúvóka-rendszer leplombálható, DONE. :-D

- Geree -

Tetszik? Véleményeznéd? Netán kérdeznél?
Itt megteheted!

Geree 2010.01 - Fiesta XR2 - Geree , , , ,

Hozzászólások lezárva