Bejárat > 2010.01 - Fiesta XR2 - Geree > Nesze, a sok Suhamer…

Nesze, a sok Suhamer…

2010. január 29.

Nem, a képen látható sérülés ellenére sem én voltam a hibás, habár a jóképességű Suzuki-s pizzafutár biztosítós barátnője utólag azért elintézett egy fifti-fifti-t…

Betörött az orra szegénykének...

Betörött az orra szegénykének...

Szóval a szitu, valamikor 2005 végén, a következő volt: gurulok befelé az Üllői úton, én megyek elől, a többiek, akikkel a lámpától indultam, mögöttem. Három sáv, végig üres. A következő lámpához közelítve messziről látszik, hogy két sávban állnak autók; egy a belsőben, kettő a középsőben, de a szélső üres. S mivel én a szélsőben érkeztem, az ott szokásos tempóval, bár valamelyest átlépve az ott érvényes sebességhatárt, egyenletes tempóval közelítettem, nyugodtan. Közben még a lámpa is beadta a piros-sárgát, így nyugodtan haladtam volna tovább. És itt jön a DE! A jóképességű, Suhamer autósiskolában végzett, indexet és tükröt nem ismerő Suzukis pizzafutár barátunk, miután meglátta, hogy a lámpa zöldre váltott, index, tükörbenézés és minden egyéb nélkül kivágódott a szélsőbe, hogy ő majd óriásit gyorsul, mindenkit maga mögé utasítva. Aham, csak ő pont akkor jött ki, amikor én odaértem, és miután áthuppant az én sávomba, mindösszesen annyi időm volt, hogy gyorsan sávot váltottam a középsőbe és két lábbal tapostam a féket - hátha az az egy autónyi hely, amit maga mögött hagyott,  elég lesz ahhoz, hogy ne vágjak telibe senkit. De mivel kissé kezdett szemetelni az eső, így kezdett csúszóssá válni az út, gyorsan állóra is fékeztem a kerekeket. Engedni  viszont  már  nem tudtam a féken. Aztán emberünk amikor meghallotta, hogy a sávváltása kapcsán valami nem klappolt, mert oltári nagy fékcsikorgás hallatszik, megijedt és gyorsan visszarántotta kormányt, ezzel visszatérve a középső sávba. Na, arra már végképp nem volt időm, hogy még ezt is kivédjem: tehetetlenül telibevágtam hátulról… :-(

Amik bánták: lökhárító, a két Hella ködfényszóróm, homlokfal, mocitető, jobb első sárvédő lemez. Utána láttam, hogy még a hűtő bal alsó sarkán is keletkezett egy luk (simán forrasztással javítható sérülés volt), de azt egy, a kereszt-tartóból elszabadult csavar okozta, nem közvetlenül az ütés. Tehát lényegében túl nagy kár nem keletkezett az autón, gond nélkül talpon hazavitt. Ugyanakkor ez a Suzuki-ról már nem volt elmondható: az ötajtós Swift hátsó ajtaja totál KO, a lökös állapotára nem is emléxem, de mivel a hátfalat is igen keményen benyomtam, sok minden abból sem maradhatott. Úgy rémlik, hogy még a két hátsó sárvédőlemez is megrogyott, úgyhogy eléggé leamortizáltam. Egy pár lassító autós és gyalogos szájából még el is csíptem egy-egy olyan mondatot a két autót ért sérülés kontrasztját látván, hogy “…milyen kemény ennek a Fordnak az eleje…” Szóval így fejeződött be a találkozóra indulás…

Otthon, szétszedve, így nézett ki az autó eleje:

Szétszedés közben

Szétszedés közben

Szerencsére a kerékív-szélesítés és a kötény-spoiler nem sérült; ezeket még bontottan is elég reménytelen beszerezni. Aztán a motortérbéli lehetséges hibák után kutatva, felfedeztem, hogy a kereszttartón egy korábbi  sérülésből származó deformációt javítani szolgáló hegesztés elrepedt, tehát még a kereszttartó is cserés lett.

A kereszttartó

A kereszttartó

Ráközelítve már jól látszik a korábbi javítást szolgáló hegesztés, és közvetlenül mellette a repedés is.

Repedés a kereszttartón

Repedés a kereszttartón

Úgyhogy ha megadják az elsőbbséget, alias előre használta volna az indexet, netán még a tükröt is, akkor ez nem történt volna meg. Azóta nagyon habzik a szám az indexet nem használva többszörösen sávokat váltó, magukat versenyzőnek érző,  ifjonti “Szuzukihuszárokra”…

Most már értem, édesapám mire célzott ezzel mindig:  “Fiam, akkor van elsőbbséged, ha meg is adják!

Geree 2010.01 - Fiesta XR2 - Geree , ,

Hozzászólások lezárva